En saa unta, vinkkejä nukahtamiseen
Aina kun menen sänkyyn, ja yritän nukkua, kaikki asiat alkavat pyöriä päässäni ja ongelmat kasvavat valtaviksi. Olen yrittävät lukea ja vaikka mitä, mutta varsinkin eron jäleen unta saa etsiä klo 2-3 asti. Ärsyttävää, vaikka aamulla ei tarvikkaan herätä. Apuja!
Kommentit (5)
miehen kanssa tosi huonosti ja olin hyvin ahdistunut ja mietin eroa jne.
Tätä kesti monta kuukautta ja voin jo todella huonosti, sitten sain lääkäriltä yhden kuukauden `kuurin` unilääkkeitä ja sen kuukauden jälkeen
meni jo paremmin. Heräilin edelleen usein, jopa kahden tunnin välein,
mutta pystyin kuitenkin nukahtamaan uudelleen melko pian. Sinun on
opitttava nukkumaan/nukahtamaan uudelleen, hae lääkkeitä, ei niitä
tarvitse loppuelämää ottaa, mutta kuukausi tai kaksi auttaa sinua selviytymään.
Mikään lämmin maito, voileipä, telkkarin katselu jne. ei auta!
Mutta lähinnä miehen läheisyyttä kaipaan, kyllä mulla on ystäviä. Kaikki asiat vaan kasvaa ja kasvaa kun niintä pyörittelee, vaikka mitään OIKEITA ongelmia ei ole. Mutta jospa se ajan kanssa, On kestänyt nyt n. 3 viikkoa.
"hankkia" ongelmia jos on sellainen elämätilanne ettei ongelmia ole..
niin kokeile kääntää tyyny jalkopäähän. kokeile, tuleeko uni paremmin, kun olet sängyssä "väärinpäin". Kyllä se ainakin minulla auttaa, usein pyörin sängyssä tuntitolkulla, kunnes käännyn toistepäin! kannattaa kokeilla vähän tällasta lempeämpää vaihtoehtoa.. :) Kauniita unia!
Unettomuus voi johtua ahdistuneisuudesta ja masennuksesta. Tarvisitko jonkun jolle voisit säännöllisesti purkaa noita huolia, oletko yksinäine eron jälkeen?