närästyksestä kysyttävää
jos oot kärsiny pahoista närästysoireista, menitkö lääkäriin ja kuinka pian?
millaiset oireet sulla oli?
mitä sait avuksi lääkärissä?
mulla nyt torstaista asti puristanut/polttanut rinnan kohdalla, suuhun ei tule närsätystä. tunne on ärsyttävä.
lauantaina kävin päivystyksessä koska tuli kummallinen heikko olo ja piti mennä varmistamaan ettei oireet johdu sydämestä. sydänfilmissä ei mitään vikaa, joten ruokatorvi se varmaan oireilee.
rennie ei auta, gaviscon on ehkä hiukan helpottanut, en oo varma. sitten tein virheen, söin pienen palan hapankorppua ja nyt on taas kova polte yhdessä kohtaa ruokatorvea.. en juo enää kahvia ja yritän syödä miedosti muutenkin.
voiko tää mennä itellään ohi vai odotanko turhaan ja menen vaan lääkäriin heti tiistaina?
auttakaa, olo on epätoivoinen...
Kommentit (10)
ei ne renniet sun muut yleensäkään juuri auta. onko ollut stressiä lähiaikoina? voisiko heikko olo johtua verenpaineesta?
et ole kovin pitkään närästyksestä kärsinyt ... että voi mennä ohikin.
pepsid duoa, mutta sitäkään en voi ottaa kun imetän.
ja lääkäri ei vielä tiennyt että imetän ennen kuin kysyin noista lääkkeiden sopivuudesta.. joten tuskin olisi määrännyt muuta vaikken imettäisikään.
taisi pitää mua ihan höhlänä koska nuo muut oireet miksi menin päivystykseen, olivat luultavasti paniikkikohtaus, joka johtui siitä kun olen niin peloissani mikä mua vaivaa ja saanko tähän apua ilman tähystystä jota en uskalla kuvitellakaan...
oisko kellään mitään omakohtasia kokemuksia?
ap
paniikkikohtaukselta vaikutti tai verenpaineen heilahtelulta. on ollut närästystä raskausaikana, imetysiakana ja välillä muutenkin. ei ole lääkärissä vakavana pidetty, ei ole tähystetty eikä lääkitty ja on mennyt ohitse. tietyt ruoka-aineet ja stressi närästävät vieläkin välillä.
toki voisin olla vielä tarkempi nyt, mutta on aika tylsää syödä vaan kaurapuuroa ja viiliä tyyliin..
ja stressiä on ollut, vauva on 3kk ja melkein koko se aika ollaan miehen kans riidelty kovasti. lisäks esikoisella tosi paha uhma..
mutta siis pitäskö mennä lääkäriin milloin? voinko saada tän menee ohi pelkällä ruokavaliolla ja käsikauppalääkkeillä?
mua oikeesti pelottaa.
ap
helpommin sanottu kuin tehty, mutta auttaa varmasti! lääkärissä tuskin mitään asialle nyt tekevät. voithan toki mennä ...
ei se närästys ole harvinaista ja harvoin edes vakavaa!
mulla on molemmissa raskauksissa ollut närästys suuri ongelma mut se ei polttanut rinnassa / puristanut rinnassa koskaan. se nousi suuhun saakka ja tuntui kurkussa mute ei tossa ruokatorven alaosassa ikinä.
voisko olla tulehtunut ruokatorvi? ja mitä sille tehtäis?
olen herkkä stressaamaan ja panikoimaan (ei siis käytössä mitään lääkitystä kuitenkaan) mutta en usko että tämä puristus on pelkkää paniikkia. eilen oli parempi päivä, tänäänkin aika hyvä mutta sitten noin tunti aamupalan jälkeen tuli taas pahempi polte ja nyt nousi melkein suuhun asti. luulen että sen teki se hapankorpun pala..
kyllä mäkin lievää närästystä kestän enkä panikois mutta tää tunne rinnassa.. ja kun ei noi miedot renniet tai muut auta..
ap
kiitos!
mutta tosiaan jos ois joku parempi lääke saattas toi ruokatorvi rauhottua paremmin, oisko jollain tietoa, mikä noista käsikauppalääkkeistä olsi paras?
onko muillakin siis närästys tuntunut puristuksena rinnassa? tää on mulle outoa koska tosiaan ennen aina tullut kurkkuun/suuhun asti.
ap
tuo imetys on alkanut muutenkin vähentyä ja korvikettakin jo menee koko ajan vaan enemmän niin jos ei tähän muu auta kuin sellainen lääke jota ei imettäessä saa käyttää, sitten saa imetys jäädä. en ole kovin hyvä äiti tällä hetkellä kun itsellä on paha olla.
ap
Nuo käsikauppalääkkeet ei auta juurikaan.