Hoitoaikasopimuksessa lukee 7-17. Hoitolapseni päivät ovat kuitenkin
5kk olleet säännöllisesti 8-15.30. Kyllä tänään kiukutti kun hänet haettiin vasta 16.45. Vanhemmista kumpikaan ei kertonut hakuajan muutoksesta. Vaikka sopimuksessa on tuo 17.00 niin mielestäni toimivat ajattelemattomasti. Sanoinkin äidille kun haki lapsen, että minun täytyy jatkossa tietää jos menee lähelle viittä. Tai sitten saa joka päivä olla noin myöhään.
En voi suunnitella mitään menojani jos en tiedä koska lapsen hakevat.
Kommentit (27)
Ongelmahan on se, etten tiennyt menevän noin myöhään.
Normaalisti lapsi on lähtenyt (5kk) aikaisemmin. Jos olisin varannut esim. kampaajan 16.15 niin en olisi ehtinyt.
Siitä kai sinulle maksetaan?
alkamaan klo 5.30, mutta aikalailla olisin helisemässä jos ilmoittamatta joskus oltaisiin ovella siihen aikaan, kun normaalisti hoitoon tullaan klo 8-9. Noin aikaisin on hoitoon tultu viimeksi kolme vuotta sitten. Kyllä on kohteliasta ilmoittaa reiluista poikkeamista suuntaan tai toiseen, minusta se kuuluu hyvään yhteistyöhön.
Mitä sä suunnittelen ylipäätään omia menoja työajalle? Jos lapsi haetaan aikaisemmin niin hyvä, se on plussaa, mutta sun pitää päivystää siihen viiteen asti sopimuksen mukaan.
Sama koskee sua jollla aika alkaa 5.30.
vaikka se sitten olisi tuntia myöhempään normaalista, mutta kuitenkin hoitosopimukseen merkitty aika. On se nyt ihan eri asia päästä töistä klo 15.30 kuin 16.00.
Nimimerkillä pph ja omaakin elämää on.
Ongelmahan on se, etten tiennyt menevän noin myöhään.
Normaalisti lapsi on lähtenyt (5kk) aikaisemmin. Jos olisin varannut esim. kampaajan 16.15 niin en olisi ehtinyt.
Se on sama onko se lapsi hoidossa tunnin vai kaksitoista, meillä on se kiinteä palkka ihan ilman mitään yli-tai alityökorvauksia.
Siksipä juuri hoitosopimusta kirjoittaessa pitää olla tarkkana, milloin viimeistään lapsi haetaan, ja valkata sen mukaan, ketä ottaa hoitolapsikseen.
T. yksityinen pph
"Miten teille oikein maksetaan, jos ei lasten sovittujen hoitoaikojen mukaan?"
Enkä muuten edelleenkään aio nousta joka aamu klo 5.15 siltä varalta, että lapsi sattuisi tulemaan hoitoon jo 5.30. Jos hoitoa tarvitaan niin aikaisin, oletan että vanhemmat ilmoittavat siitä viimeistään edellisenä päivänä.
Harvalla yksityisellä ne päivät ovat 10-12h. Tuolla työajalla haluaa jo tietää koska ne työt oikeasti loppuvat. ap
Minä olen yksityinen ja ensimmäinen hoitolapsi tulee klo 7 ja viimeinen lähtee klo 17.
Ihan samoissa puitteissa kunnalliset ja yksityiset työtään tekevät, korvaukset ylitöistä, koulutuksista ja muista vaan ovat erilaiset (kunnalliset saavat korvauksen, yksityiset eivät).
Jos hoitoa tarvitaan niin aikaisin, oletan että vanhemmat ilmoittavat siitä viimeistään edellisenä päivänä.
jos on olemassa kirjallinen sopimus olemassa. Jos et tuosta saa edes varallaolorahaa on se vain ja ainoastaan omaa tyhmyyttäsi.
tänään kun hakivat lapsensa. Täytyypä tekstata sunnuntaina niin ehtivät hankkia varahoitajan :)
Jos hoitoa tarvitaan niin aikaisin, oletan että vanhemmat ilmoittavat siitä viimeistään edellisenä päivänä.
jos on olemassa kirjallinen sopimus olemassa. Jos et tuosta saa edes varallaolorahaa on se vain ja ainoastaan omaa tyhmyyttäsi.
Työehtosopimuksessamme tietääkseni on myös kohta, jossa sanotaan, että perhepäivähoitajan tulee tietää seuraavan viikon työaikansa viimeistään edellisen viikon viimeisenä hoitopäivänä. Näin ollen ap:n tapauksessa hänelle olisi tullut ilmoittaa hoitoaikamuutoksesta jo viime viikolla.
näillä ihmeellisillä yksityisillä pilipalihoitajilla tai perhepäivähoitajilla!
Tollasta ihme vaikeeta hommaa ja varahoito sunmuut mahdollisimman vaikeet systeemit.
Mulle on aina ollu selvää, et lapset on päiväkodissa, jossa kaikki on selkeetä ja yksinkertaista, kaikki asiat on kunnossa, eikä keneenkään yksityisen henkilön varassa.
Mulle on aina ollu selvää, et lapset on päiväkodissa, jossa kaikki on selkeetä ja yksinkertaista, kaikki asiat on kunnossa, eikä keneenkään yksityisen henkilön varassa.
Kaikki lapset hoidetaan perhepäivähoidossa. Ja minusta homma toimii aika hyvin. Toki joskus on huonojakin hoitajia, kuten missä tahansa ammattiryhmässä, mutta pääasiassa homma toimii.
Mulla se on esim. yhdellä lapsella 6.30 - 18.00. Ja en todellakaan tee joka päivä noin pitkää päivää, vaan normaalipäivä on 8.00 - 17.00. Jos lapsi tulee ennen tuota kahdeksaa, niin vanhemmat ilmoittavat sen minulle ja jos lapsi on viiden jälkeen, niin sekin minun täytyy tietää etukäteen. Pph saa tosiaankin palkan vain toteutuneista tunneista, ei hoitosopimukseen merkityistä hoitoajoista.
eli sopimusajoista riippumatta on oikein ja kohtuullista, että hoitaja TIETÄÄ miten lapsi on hoidossa. Kyllä minä päiväkodissakin kerron, jos haen laspen jonain päivänä poikkeukselliseen aikaan tai tulemme aamulla normaalia myöhemmin. Ilmoittaessani tämän saan selville, mitä sunnitelmia päivän varalle on, heille tulee selväksi tuleeko hoitajien ottaa jotenkin huomioon se, ettei oma lapseni olekaan siellä enää/vielä jne. NORMAALIA yhteistoimintaa siis. Joten ap. närkästys on aiheellinen huomautus vanhemmille toisen kunnioittamisesta.
olisi ymmärrettävää jos hoitoajasta maksettaisiin varauksen mukaan, mutta kun ei maksua tule, niin on KOHTUULLISTA että vanhemmat ilmoittaa oikein miten se lapsi hoidossa on. Etenkin isommista poikkeamista. Tämän jokainen ymmärtää kyllä.
2v on ollut hoidossa ja normaali päivä on 8-16. Kaksi kertaa on poikennut tuosta.
Olisi järjetöntä, että varautuisin tuohon 18.00 kun en saa siitä edes palkkaa.
mieluummin hoidat joka päivä viiteen kuin kerran kuussa viiteen?