Omien lasten " hyväksikäyttö" huutonetissä
Jo jonkin aikaa on huutonetissä óllut trendi käyttää oman lapsen nimeä otsikoinnissa - olkoon sitten oikea nimi tai vaikka keksitty - " Emilin vaatepaketti" " Kasperin kaapin tyhjennys" jne
Tuokin jo ärsyttää, varsinkin jos käytetään lapsen oikeaa nimea myyntitarkoituksiin.
Mutta vielä kauheampaa mielestäni on se, että jotkut käyttävät ilmoituksissa lapsiensa kuvia " tässä puku Tobiaksen päällä" jne. Ihan suoraan sanoen: miten kukaan äiti voi käyttää oman lapsensa kuvaa jossain myynti-ilmoituksessa?
Itselleni ei tulisi mieleenkään käyttää omien lapsien nimiä tai kuvia myynti-ilmoituksissa - mielummin kiikuttaisin vaatteet vaikka ilmaiseksi pelastusarmeijalle.
Kommentit (30)
Ärsyttää niin paljon jo se pelkkä tapa, etten varmasti edes avaa.
" Ei ne ole mun, ne on tuon pojan!!" :DDDDDDDD
minäkin jätän suosiolla avaamatta kohteet, joissa jo otsikossa huudellaan lapsen nimeä. Ja olen aina ihmetellyt, millainen vanhempi oikein kuvailee vaatteita lapsen päällä ja laittaa kuvan kasvoineen päivineen huutonet-ilmoitukseen.
tahdotaan saada erottumaan muista, huutishan on täynnä, ihku, ihana, söpö, trendikäs, mahtava, nätti jne jne, joukossa onkin kasperin vaatekaapin tyhjennys, erottuu aivan varmasti. Minua ei häiritse millä nimellä otsikko on, tuotteet kiinnostaa.
olisikohan pointti siinä, että on aika moraalitonta käyttää omia lapsiaan myynnin edistämiseen
Ei siellä nyt sentään niitä lapsia kaupata. Nimi kun nimi, mistä te tiedätte onko se lapsen etunimi, toinen nimi, lempinimi jne jne....?
edistää vaatepakettinsa menekkiä kuvaamalla vaatteet lapsensa päällä. Ihmettelen vain miten hän onnistuu saamaan lapsen yhteistyöhön, ei onnistuisi meillä.
Miksi lastenvaatteita ei myydään noin, mutta siellä ei yhtään näe aikuisten osastoissa " Marketan XL-kokoiset kevätvaatteet tai " Pekan 40v vaatekaapin tyhjennys" ?
tai " Marjatta XXL siivoaa vaatekaappiaan" jne
Ja asia olisi ok siksi, että aikuinen itse päättää nimensä käytöstä. Lapsi ei sitä voi tehdä, siksi mielestäni on arveluttavaa, että vanhemmat tunkevat lastansa esille. Eri asia sitten kun lapsi on tarpeeksi vanha päättämään asiasta itse.
Minulla on joissakin kohteissa ollut vaatteita lapseni päällä, koska vaatteet yksinkertaisesti näyttävät yleensä paljon paremmilta kun ne ovat ihmisen päällä eikä vaan levitettynä lattialle. Laitan mielelläni lisäkuvia, kuvailen myös vaatteet hyvin tarkasti jnejne.. jotta ei sitten tulisi pettymyksiä.
En näe ongelmaa näiden kuvien kanssa, minun lapseni kuvia voi nähdä muuallakin enkä koe, että minulla on mitään syytä pelätä. Siis luuletteko te nyt tosissanne, että vaikka pedofilit jotain huuto. nettiä selailee nähdäkseen lapsen, jolla on vaatteet päällä ja sitten vielä huutavat tuotteen, jotta saavat osoitteemme ja tulevat sitten käymään?! Lapsia on kaikkialla, netti on pullollaan ja ulkona ei tarvitse mennä kuin lähimpään puistoon niin näkee lapsia. Tai mites kesäisin uimarannalla? Siellä mammat antaa lapsiensa juosta alastomina, minusta se on kyllä jokseenkin huolestuttavampaa..