Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Streptokokkibakteeri raskauden aikana emättimessä...

Vierailija
28.11.2008 |

Onko kellään tietoa mistä on kysymys ja mikä aiheuttaa? Hoidetaan kuulemma vasta juuri ennen synnytystä. Onko vauvalle haitallinen?

Kommentit (12)

Vierailija
1/12 |
28.11.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mahdolisesti juuri streptokokin takia lapseni syntyi keskosena.

Synnytyksessä antibioottitippa, ei saanut vauva sreptokokkia.

Vierailija
2/12 |
28.11.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kuinka paljon ennen aikojaan vauvanne syntyi?

Oliko sinulla supisteluja vai miten kaikki eteni?

Minulta alettiin tutkimaan supistuksia ja olen viikolla 30. Minulla supistellut jo noin 20 viikon jälkeen mutta enempi ja napakammin noin 3 viikkoa. Lääkäri arveli johtuvan streptokokoista kun otti näytteen ja samalla otettiin myös hiiva johon sain lääkityksen.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/12 |
28.11.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

ja kaks synntystä takana. ekassa rasaudessa se testattiin positiiviseksi ja synntyksen ajan meni antibiootti ja tokassa raskaudessa testattiin pariin kertaan ja negaa näytti joten en tarvinnut antibiootteja. Vauvat olivat molemmat ok.

Vierailija
4/12 |
28.11.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lapsi syntyi keskosena, juuri tuon bakteerin takia.

Ei kai se muuten ole haitallinen, mutta synnytys voi käynistyä liian aikaisin.

n. 2kk ennen laskettua aikaa syntyi ja jäi henkiin. On saanut ihan kivasti ikäisensä kehityksessä kiinni.

Vierailija
5/12 |
28.11.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kuinka paljon ennen aikojaan vauvanne syntyi?

Seitsemän viikkoa aiemmin.

Oliko sinulla supisteluja vai miten kaikki eteni?

Minulla ei supistellut yhtään raskauden aikana. Ainoastaan silloin, kun synnytys yks kaks alkoi. Synnytyksen aikana siis todettiin se streptokokki.

Aika hyvin kait se antibooottitippa suojaa vauvaa. Eli hyvä, että sinun streptokokkisi on tiedossa jo nyt.

Streptokki voi olla vastasyntyneelle hankala. Mutta älä vielä ap sure sitä etukäteen, tuskin vauvasi sitä saa!

Toivottavasti vauvasi pysyy vatsassa vielä jonkin aikaa. Kohta olet jo turvallisilla viikoilla!

Vierailija
6/12 |
28.11.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

emättimestä mutta jostain syystä vain osalle ilmenee niistä supistuksia. Silloin yleensä hoidetaan ab-kuurilla ja synnytyksessä annetaan suoneen ab että ei vauvalle tule paha tulehdus. Eli hyvä että se on huomattu ja hoidetaan sit kun menet synnyttämään. t kätilö

Vierailija
7/12 |
28.11.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

molemmat yliaikasena

Vierailija
8/12 |
28.11.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

lapset syntyneet terveinä ja yliaikaisina. Synnytyksessä olin antibioottitipassa. Ekassa raskaudessa streptokokkia hoidettiin antibiotilla, mutta se uusi heti.

Vierailija
9/12 |
28.11.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oli supistellut 30 viikolta lähtien aika tavalla, mutta ei kivuliaasti. Luulin, että toisessa raskaudessa se oli normaalia, vaikka mainitsin kyllä asiasta neuvolassa.

33+ tuli lapsivettä ja päädyin sairaalaan saamaan antibioottia iv:sti 4 päivää. Lapsivettä tihkutteli (reikä sikiökalvoissa ylhäällä) ja 35 viikolla käynnistettiin synnytys. Vauva oli hyvinvoiva ja terve ja sain antibioottia myös synnytyksen yhteydessä.

Nyt reipas 2-vuotias tyttö, pienikokoinen on kyllä edelleen.

Vierailija
10/12 |
28.11.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Siis, silloin todettiin mulla tuo streptokokki, kun sitä lapsivettä meni rv 33 ja jouduin sairaalaan.

Vierailija
11/12 |
28.11.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kiitos kaikille vastauksistanne. Helpottavaa kuulla mistä todella on kysymys.

Tietääkö kukaan rauhoittuuko supistelut levolla vai odotellaanko tässä vain miten käy?

Vierailija
12/12 |
28.11.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla rauhoittui supistelut kun olin n viikon verran pötkötellyt. Mutta heti kun palasin töhin, supistelut palasi. Loppuun asti sitten olin saikulla.