Ottaisitko rottweilerin? Siis jos olet ennen pitänyt rodusta.
En nyt kysele mieleipiteitä ihmisiltä, jotka eivät muutenkaan vastaavanlaisista palveluskoirista pidä.
Kommentit (8)
Emme kuitenkaan uskaltaneet sellaista ottaa, otimme hoffin, siitä rodusta löytyy huomattavasti vähemmän pipipäisiä yksilöitä.
Ehkä harkitsen taas rotikkaa kun lapset ovat kasvaneet.
Parilla tutulla on rotikka, ja ne on ihan kivoja tapauksia, tykkään niistä. Mutta jo aiemmin olen tullut siihen tulokseen että itse en kyseistä rotua ottaisi.
Hyvistä linjoista (hyväluonteiset ja terveet vanhemmat) otettuna ja hyvin koulutettuna rotikka on mukava perhekoira.
T. sekopää kultaisennoutajan puremaksi joutunut
Tuskin kasvattaja sanoo että, " tän vanhemmat muuten on ihan sekopäisiä" .
En ottaisi ikinä rotikkaa, dopermania tai muuta tollasta " tappajakoiraa" .
Minun suosikkeja ovat rottweiler, doberman ja sefer. Tosin, kun lapset oli pienempiä, niin olin kallellaan labradorinnoutajiin ja kultaisiin noutajiin.
Miehen perheessä on ollut 3 Rottista, joista viimeisin kuoli vähän aikaa sitten. Harkitsevat siis anoppilaani uutta Rottista. Meillekin voisi sellainen tulla ihan hyvin, mutta koska molemmat käymme töissä, eikä koiralle olisi aikaa, ei koira sovi meidän elämäämme.
Varsinkin Rottis, mutta myös muut koirat, tarvitsevat kasvattajan aikaa eikä niin että tehdään 7-8 tuntisia tai pidempiä työpäiviä, jolloin koira on yksin sisällä kaupungissa. Eri asia jos on koiratarha pihalla ja tilaa jossa koira voi myös yksinollessaan puuhastella.
Ei pidä yleistää tässäkään asiassa.