Kaksi löytöä - mitä mieltä näistä?
ELVE (26n vuosina 1903-1976)
HELVE (62n vuosina 1907-1975)
Kekkasin nämä kun sekoitin suosittuja nimiä Elle, Alva, Helmi jne. Mummonimethän ovat nyt muotia, olisivatko nämä hyviä löytöjä erikoisuuksia etsiville? Keksiikö joku hassuja mielleyhtymiä?
Minusta kauniita, tykkään kovasti myös mummonimistä Elvi ja Helvi.
Kommentit (10)
Ihan kivoja.
Elvestä tulee minulla mieleen Elvi, Elviira jne. Itse pidän oikeastaan enemmän muodosta Elva, joka tosin on ruotsiksi 11. Toisaalta minulle tulee mieleen älva [elva] = keiju.
Helve: eikös se tarkoita sitä heinänkorressa olevaa pörpelöä?
Melonimamma:
ELVE (26n vuosina 1903-1976)
HELVE (62n vuosina 1907-1975)Kekkasin nämä kun sekoitin suosittuja nimiä Elle, Alva, Helmi jne. Mummonimethän ovat nyt muotia, olisivatko nämä hyviä löytöjä erikoisuuksia etsiville? Keksiikö joku hassuja mielleyhtymiä?
Minusta kauniita, tykkään kovasti myös mummonimistä Elvi ja Helvi.
en kyllä erityisesti pidä Elvistäkään, joten sikäli tämäkään ei ihan suosikkeihin kuulu...
Helve sen sijaan on aika järkky nimi, siinä ei tuota helvetti-mielleyhtymää pysty kyllä mitenkään välttää. Ja se taas on kaikkea muuta kuin positiivinen mielleyhtymä...
Ainakin tunnen yhden virolaisen Helven. Toki se voi olla muutakin alkuperää. Minuun eivät nuo nimet oikein iske, vaikkeivät kauheiltakaan kuulosta (Helveenkin on niin tottunut, ettei tule helvetti mieleen...).
en ollut siis aiemmin kuullu nimeä,
HILVE (215 n)
vähän samantyylinen kuin Elvi, Helvi, Elve, Helve
Oikeastaan kaikista kivoin noista nimistä! Semmoinen herttainen, pikkiriikkisen tytön nimi!
Elve on aivan ihana!
Helve taas ei.. tulee ihan helvetti mieleen :/ Lisäksi tunnen ihmisen jonka sukunimi on Helve, joten senkin takia assosiaatio ei vie etunimeen.
Helve ei ja edellä onkin mainittu jo huono assosiaatio. Else taas on musta tosi ihku.
tykkään kovasti Elvi/Eevi/Elsi/Elsa jne jne
Helve ei ainakaan heti sytyttänyt.
Helvi on ihana.
Ja Heili! oih!!! Mutta toi Helve tarvii vielä maistelua =)
Juu, taidatte olla ihan oikeassa tuon Helven suhteen... Aika jännää, että minustakin Elva olisi kaunis tytön nimi, vaikka olen ruotsinkielinen. Jostain syystä sana kuulostaa niin vahvasti nimeltä.
Hilve-nimestä taas tulee mieleen hilpeä tai hilse. Mutta HELLEVI olisi ihana!
ihan hirveästi ei kyllä sytytä kumpikaan, mutta se Elve on kyllä parempi kuin se Helve.
Helve, helven, helveä, helvelle.. kai siihenkin tottuisi.. mutta sen kerran kun joku keksii taivuttaa helvetin.. on varmaan vaikea päästä siitä liikanimestä eroon..
mutta Elve on parempi. Helvestä tulee mieleen helvetti...