En ymmärrä supisuomalaisia suomenkielisiä, jotka antavat lapselleen nimen MAX
On se niin kaunista kun nimi on Max Virtanen, Max Römppänen jne.
Yritetään nimellä hienostella kun muuten ei voida. Naurettavaa! Muutenkin tuollainen lyhenne sanasta maksimi.
Kommentit (14)
Meillä on ihan perussukunimi ja Feelix ja Aleksandra ja Millian.
Vähän muutin ettei heti jäädä nimistä kiinni. hautausmaat on täynnä hienoja nimiä ja musta ne on kivoja.
lausuu nimensä Mass. Ja on ihan nimensä näköinen suomalainen poika. Kaunis nimi. Nimen antaminen ei ole koskaan kaduttanut.
T. ei niin supi-suomalainen sukunimi kuitenkaan
Päätimme kuitenkin olla antamatta, koska sukunimi on ruotsinkielinen, ja kaikki tietysti olettaisivat että lapsen äidinkielikin on ruotsi.
Kumpi teistä muuten on pahempi, olla supisuomalainen suomenkielinen Max Römppäinen vai Max Håkansson?
ja sukunimeltään aivan suomenkielinen -la -loppuinen sukunimi. Ja ikinä tullut mieleenkään miettiä tuollaisia, nätti nimi ja kaikki osaa kirjoittaa oikein nimen kuultuaan :)
Lucaa, Micaa, Micoa, Janicaa jne. Ainakaan jos kyseessä on suomenkielinen lapsi. Ruotsinkielisille tietysti istuu esim. Camilla.
Vierailija:
Jaa, no minä ymmärtäisin vielä vähemmän niitä jotka antaisivat nimeksi Maks
Kyllä Max käy hyvin jonkin hurrin nimeksi. Niinkuin Luca käy italiaanolle ja Matthew britille.
J ayhden Otson (otto), ja yhden Kristiinan (littiina), ja...
Mutta valitsimme sitten erään toisen täällä päivittäin haukutun nimen.
No, lapsemme tulee kuitenkin olemaan kaksikielinen, eli lieneekö sitten nimensä ihan vähän pienempi paha.
Tykätään edellen nimestä ihan hirveän paljon vaikka poika kohta 5v. Sopii persoonaan tosi hyvin, on lyhyt ja ytimekäs.
Silloin kun nimettiin en tiennyt muita Maxeja kuin Max Jacobsonin eikä laitettu vielä ekalle pojalle nimeksi, mutta toiselle tuntui jo luonnollisemmalta valinnalta.
Max on vanha raamatusta tuleva lyhentymä mm. nimistä Maximilian, Maximus ja Maximinus. Jos Maria kelpaa suomalaisen lapsen nimeksi, niin miksi sitten ei Max
Joku Kerttu Maarit Reijo Anselmi.
mutta itse olen taas ehdottomasti halunnut antaa " supisuomalaiset" nimet. Nimet ovat makuasioita, ja niistä ei sovi kiistellä.
Raukkapieni osaa edes sanoa omaa nimeään (Massimus).
Siinä on varmaan tullut nimi mieleen heti Gladiator leffan jälkeen.
Toiset tykkää...