Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

kuinka pienestä jugurttia voi antaa?

18.03.2008 |

Neuvolassa sanoivat että kun varmistuu että lehmänmaitoproteiini käy, voisi aloitella gefilustuotteilla. Ongelma se että en löydä kaupoista gefilusviiliä, piimää vaan. Jugurtit kaikki maustettuja. Voiko niitä sitten antaa? Sokeria ainakin aika paljon.

Kommentit (12)

Vierailija
1/12 |
22.03.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

siis todella paljon. Siksi olen itse antanut 11 kk -> nyt 1v. 5kk pojallemme maustamatonta jogurttia ja vauvan hedelmäsosetta. Maustamatonta jogurttia, jossa siis vain maitoa ja hapatetta, on ainakin Bulgarian jogurtti (sininen purkki).

Vierailija
2/12 |
23.03.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä on annettu lapsille jugurttia aina noin ja vasta reilu 4-vuotiaana esikoisella alkoi ekan kerran tökkiä toi maustamaton jugurtti + hedelmäsose -yhdistelmä. Niinpä saa (ja 2 v siskonsa myös) nyt pari kertaa viikossa noita sokeroituja jugurtteja maustamattoman jugurtin kanssa eli puolet ja puolet. Itse olen ainakin viimeiset 10 vuotta syönyt maustamatonta A-jugurttia (sitä rasvaista versiota), joten en pysty pelkkää " sokerijugurttia" edes syömään, kun on liian makeaa mun makuun. Sekoitettuna on ihan hyvää.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/12 |
23.03.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Totta on että kaupan " sokerijugurtit" on hurjan makeita mutta kyllähän noissa hedelmäsoseissa on sokeria. Just tässä katsoin kahdesta purkista joita kotoa löytyi että Piltin omenasoseessa (sokeroitu) on sokeria 7g/100g ja Bonan persikkasoseessa (sokeroimaton) on 8,5g/100g. Joten tällä laskutavalla 1dl maustamatonta jugurttia + omenasosepurkki = ainakin tuo 8,75g sokeria. Eli jos Kaalilaatikon muistama sokerimäärä on oikein niin tuossahan on enemmän kuin Valion Hedelmäpommissa...

Itse en tämän takia niin kauheasti karsasta tavallista jugurttia, vaikka me kyllä lantrataan se maustamattomalla jugurtilla vähän vähemmän makeaksi. Mutta eipä tuo haittaa jos joskus ihan suoraan purkistakin syö, vielä muutama vuosi sitten ei oltu kuultukaan että tavallinen banaani tai mansikkajugurtti olisi jotenkin lapselle haitallista ;) Eri asia on, kannattaako lasta totuttaa niin makeaan mutta kohtuus kaikessa :)

nummuli ja typy 1v

Vierailija
4/12 |
18.03.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

...voi antaa 8kk:n ikäisestä lähtien. Niitä sokerillisia jugurtteja en antaisi noin pienelle (totta puhuen en anna niitä omalle kaksivuotiaallenikaan), mutta voithan valita jugurtiksi minkä tahansa maustamattoman (Valio A+, Arla Ingman Luonto+ tms.). Niitä voi halutessaan itse höystää soseilla.

Gefilus-tuotteet eivät ole mitenkään " pakollisia" , voit valita tavallisiakin hapanmaitotuotteita.

KL.

Vierailija
5/12 |
18.03.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Poika kuitenkin syö vain vajaan purkin sitä päivässä, eikä oikein mistään muusta sitä sokeria tulekaan, niin olen kyllä antanut jo jogurtit " tavallisina versioina" . Ehkä ei suositusten mukaista, mutta hyvin näyttää ainakin maistuvan =)

Pi-Ki ja poika reilu 1vee

Vierailija
6/12 |
18.03.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

maustamatonta jugurttia ja laita siihen joukkoon muussattuja hedelmiä tai marjoja tai vauvojen hedelmä/marjasoseita.

Lisää joukkoon apteekista saatavia Gefilus-tippoja, niin avot, sinulla on sokeritonta gefilus-jugurttia.

Itse annan kohta 2 v:lle ex-maitoallergiselle Kidius Gefilus jugurttia, koska on edelleen painokäyrän -2 alle ja tosi pieni. Jos olisi ns. normaalikokoinen, niin en antaisi sokeroituja jugurtteja. Meillä ei syödä myöskään karkkia.

Vierailija
7/12 |
18.03.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hapanmaitotuotteita suositellaan antamaan 10 kk iästä.

Tuohon kysymääsi Gefilus-viiliin en osaa sanoa. Mutta itse tarjoan lapselleni (1 v. 1kk) ainoastaan maustamattomia jugurtteja ja viilejä, joihin toisinaan sekoitan hedelmäsosepurkin sekaan. Minusta makeaan/sokeriin ehtii tottua sitten myöhemminkin :) Meidän poitsun lempiherkkua onkin juuri maustamaton kevytviili ;) En ole senkään vuoksi nähnyt tarpeelliseksi ostaa Viiliksiä tms., kun uppoaa nuo terveellisemmätkin hyvin. Mutta jokainen tekee tietysti omat ratkaisunsa tilanteen mukaan :)

Vierailija
8/12 |
18.03.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mistä ihmeestä repäisin tuon 8 kk, piti kirjoittaa 10 kk =)!

Dementoitunut KL.

Vierailija
9/12 |
19.03.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

muistaakseni vähän ennen 1-vuotissynttäreitä. Mutta sen verran vielä tähän että kaverini antoi kuukauden ikäiselle vauvalleen jugurttia, eikä siis maistiaisia vaan purkin kerrallaan. Jotkut lukee suosituksia niinku raamattua ja joku ei ota niitä kuuleviin korviinsa, tyylejä on yhtä monta kun on äitejäki.

Vierailija
10/12 |
19.03.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Se on makeutettu hedelmäsokerilla. Ainakin maut mansikka ja mustikka. Se on myös jotain näitä missä asidofilus- ja bifidobakteeria. Olen niitä pieniä purkkeja ostanut meidän pojille aloittelu jugurteiksi siinä 11kk-

Vierailija
11/12 |
19.03.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

ja mieluiten ensin hapanmaitotuotteilla, näin sanottiin myös meille neuvolassa..

Meillä poika nyt 1v ja on syönyt maustamatonta jugurttia johon laitetaan muutama hedelmäsoselusikallinen.

Tässä vaiheessa en halua noita tavallisia jugurtteja antaa juuri tuon sokeripitoisuuden takia,sitä sokeriahan oli ihan älyttömät määrät. En muista tarkkaan, mutta oliko n.8-10 sokeripalan verran yhdessä pikkupurkissa!!?

Vierailija
12/12 |
19.03.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Esim. Valion hedelmäpommissa (200 g) sokeria on 8 g. Keskikokoinen sokeripala painaa noin 2,6 g (jos oikein muistan), pikarilliseen niitä menee kolmisen kappaletta.

KL.