Normaalit menkat ja raskaustesti plussaa??
Oon hiukan ihmeissäni... mulla on nyt 4. päivä menossa normaaleja, suht runsaitakin menkkoja. Silti raskausoireet oli niin selvät, että tein testin, vaikka en todellakaan osannut odottaa selvää plussaa. Onko muilla kokemusta tällaisesta? Voiko raskaus jatkua normaalisti vaikka on ihan normaalit menkat menossa?? En tiedä mitä ajatella...
Kommentit (8)
Olen kuullut että kaikilla menkat eivät lopukaan vaikka on raskaana.
Se ei ole mitenkään tavatonta.
Yhdessä työpaikassa yksi kolleega puhui ihan avoimesti siitä että hänelle selvisei ensimmäinen raskautensa vasta kun oli 4-5 kuukaudella.
Kun kaikki ihmettelivät mitä ihmettä, hän sanoi että ei menkat jääneet pois. Mistä hän olisi voinut tietää, ennen kuin vatsa alkoi kasvaa lujaa.
Mä olen saanut keskenmenon ja raskaustesti piti tehdä 6 viikkoa km:n jälkeen. Ei kai sitä muuten niin pitkälle laitettaisi, sitä testiä siis. Ole ihan rauhassa ja soita aamulla lääkäriin.
Pahoittelen ikävää tilannettasi ap! Vaikea on uskoa, että olisi normaali raskaus jos vuoto on aivan kuukautisvuodon kaltaista. Eihän se tietenkään ole täysin mahdoton ajatus... Tai sitten kyseessä voi olla kaksosraskaus jossa nyt toinen abortoituu mutta toinen jatkaa sinnikkäästi kohdussa...? Mun työkaverille kävi nimittäin niin, että sillä alkoi menkat kaksi päivää myöhässä ja se ehti testata sinä aamuna plussan. Sitten alkoi siis töissä menkat ja mä autoin sitä sitten kotiin kun kivut oli aikas hirveet. Oltiin satavarmoja siitä, että oli keskenmeno ja samaa mieltä oli työterveyslääkäri. MUTTA viikkoa myöhemmin kaveri alkoi voida pahoin ihan yhtäkkiä ja vitsailtiin hirtehisesti, että nyt sitten tietenkin mahatauti tähän päälle. Kolme päivää myöhemmin meni lääkäriin ja sai lähetteen ultraan varmuuden vuoksi ja siellähän näkyikin pikkuruinen alkio ja sykekin jo! Samaan aikaan kohdussa näkyi tyhjä pussukka, joten oli ollut kaksosraskaus joka meni toisen sikiön osalta kesken.
Nyt tämä sinnittelijä on 5kk ikäinen pikku neiti!
tiedän kyllä et keskenmenon jälkeen näkyy vielä plussa testissä, mutta että näin varhaisessakin? Mun menkat ei nimittäin ollu edes yhtään myöhässä, eli keskenmeno ois tapahtunu jo rv 3+. Eihän sillon kaikki saa edes plussaa testiin vaikka ois raskaana. Saati sit et keskenmeno ois alkanu 4 päivää sitten... Voi toivottavasti en tipu lujaa alas ku pidän näistä viimeisistä toivonrippeistä kiinni.
ap
vaikka pieni toivo raskauden jatkumisestakin on. Itselläni kävi kerran näin: Odottelin menkkoja alkavaksi, ovat epäsäännölliset, alkoivat sitten, eivätkä meinanneet loppua...10 päivää kun olivat kestäneet marssin lääkäriin, joka teki sisätutkimuksen jne. ja otatti ihan tavallisen " pissa raskaustestin" labrassa ja erittäin selvä positiivinen oli. No, lähetti ultraan jossa ei näkynyt mitään, veren hcg kuitenkin kohonnut, ultrasivat sitten uudestaan 2 viikon kuluttua ja sen jälkeen 2 kuukautta vielä ramppasin labrassa kunnes veren hcg oli alle 5. Eli mulla veren hcg oli vielä 1,5 kk aivan alkuraskauden keskenmenon jälkeen niin korkea, että olisi näyttänyt perus raskaustestissäkin positiivista! Hieman ylivarovaisuutta lääkärin taholta vai tarpeellinen varmistus tuo verikokeessa juoksuttaminen, tiedä häntä. Eli spontaani alkuraskauden km/kemiallinen raskaus oli diagnoosi.
kiitos vastauksesta. En tiennyt, että alkuraskauden keskenmeno voi näkyä noin kauan testissä. Ei kai tässä auta ku odotella ja yrittää pysyä tervejärkisenä ja sit testailla uudestaan... tai mennä suoraan veristestiin ja sit uudestaan..?
Näyttäiskö testi vielä plussaa jos keskenmeno ois alkanu 4 päivää sitten? Voi hitsi että on paha olla... :(