Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

1-vuotiaan TV:n katselu

27.11.2008 |

Olisi kiva kuulla, miten tämän(kin) kanssa muilla.. taaperoni tykkää hirveästi katsella telkkua, jota tietysti me muutkin katsomme muutaman tunnin illassa. Tyttö katsoo Pikku Kakkosta joskus aamuisin ja päivällisen jälkeen, mutta töllöttää myös joitain "aikuisten" ohjelmia. Joskus mietin, onko tämä liikaa ts. millä tavoin voi olla haitallista katsella tämän verran tv:tä - onko tää paljon vai vähän..

Kommentit (4)

Vierailija
1/4 |
28.11.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

tyttö nyt 1v7kk ja siitä lähtien kun on jotain TV-ohjelmia katsellut ollaan kyllä näytetty ihan vaan lastenohjelmia. Pikku Kakkosta, Tuttiritaria jne ja joskus jos on tullut jotain luonto-ohjelmia.. Aikuisten ohjelmista näitä tanssiohjelmia (Tanssii tähtien kanssa, tanssi jos osaat jne) joskus digiboxilta niin että on katsottu pelkkiä tansseja (ei niitä itkettämis yms kohtauksia). Salatut elämät on saattanut olla joskus taustalla, mutta muuten ei olla edes uutisia juuri näytetty, niissäkin saattaa olla niin pelottavia juttuja noin pienelle. Miehen äiti kun on ollut lapsenlikkana miehensä kanssa, herra katsoo ohjelmia (sillä aikaa kun mummo leikittää lasta) ja aika lujalla volyymilla. Olenkin miettinyt että miten nätisti sanoisin (uudestaan) että voisi joko pistää volyymit pienemmälle tai katsella ohjelmat kotona.. No, kaikki oman tyylinsä mukaan.. näin meillä. :)

Mammis

Vierailija
2/4 |
28.11.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

joka ei oikeestaan katso mitään. Hänellä on yksi video (joo, vanha VHS), jolla musiikkileikkikouluryhmä laulaa ja leikkii. Sitä katsotaan ehkä kerran kuussa 20 min. Aamulastikset kiinnostavat ehkä vartin ja niitä tarjoillaan niinikään kerran-pari kuussa. Salkkarit on päällä pari kertaa viikossa ja siitä ei kiinnostu alun tunnaria enempää. Itse katson tv:tä vain ehkä kolmisen tuntia viikossa ja tämänkin pääosin lapsen nukkumaanmenon jälkeen. Sen sijaan että miettii mitä haittaa tv:n katselusta lapselle on, miettisin ennemmin mitä hyötyä? Luonto-ohjelmaa taisi meilläkin kerran katsella pidempään, mutta kaikenkaikkiaan tv:n katselua on lapsella siis ehkä tunti kuussa. Vähän enempääkään en pitäisi pahana,mutta toki ohjaan mieluummin muuhun toimintaan.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/4 |
01.12.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tämä on hiukan aiheen vierestä, mutta ihan vain huomio Salkkareista, kun niistä täälläkin mainittiin :)

Meillä on jo kohta 4-vuotias poika, mutta kun hän alkoi tulla noin 2 vuoden ikään ja siitä ylöspäin, niin huomasin että Salkkarit oli aika raju ohjelma lapselle. Poikamme oli kummissaan kaikesta riitelystä ym. mitä Salkkareissa on. Poika aina kyseli kovasti, miksi joku löi toista tai miksi joku sanoi rumasti toiselle tms.

Olin itse aina katsonut Salkkareita, enkä ollut sen sopivuutta lapsille koskaan sen kummemmin ajatellut. Ehkä jotenkin aihesisältöä olin miettinyt, että kun siinä on paljon pettämistä ym. niin minkälaisen viestin ne antavat lapselle. Mutta nuo kaikki huutamiset, lyömiset, haistattelut jne. tulivat itselleni - Salkkarifanille - täysin yllätyksenä!

Tällä hetkellä meillä käännetään kanava aina, kun Salkkarit tulee. Katson itse sitten tallennettuna, jos katson ;)

Hauskaa joulun odotusta kaikille!

Nalle, poika 4v ja tyttö 10kk

Vierailija
4/4 |
02.12.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

ennen kuin lapset ovat nukkumassa (20.00->). Ei ole lasten hommaa katsella aikuisten ohjelmia, eikä telkkarit mun mielestä tarvii aikuistenkaan montaa tuntia päivässä töllöttää. Illalla riittää hyvin. Niin ja meillä lapset ovat reilu 3v, 1v 10kk ja 3kk, joten hommia riittää muutenkin.

Tiip