6kk inhoaa hedelmäsoseita
Olisikohan jollain kokemusta tällaisesta? Meidän 6kk syö innolla puuroa ja kasvissoseen, mutta hedelmäsoseita tippuu muutama lusikallinen, ja sen jälkeen menee suu tiukasti kiinni. Olen kokeillut luumua, päärynää ja mangoa, sokerilla ja ilman, mutta ei kelpaa. Harjoittelua on jatkettu jo lähes kuukausi.
Onko olemassa joku sose, mikä on kaikkien vauvojen mielestä herkkua? Tai onko muita vinkkejä miten toimia? Minä kun luulin että hedelmäsoseet on kaikkien vauvojen herkkua...
Kommentit (5)
Kokeilimme jo muusattua banaania, ja sitäkin poika söi innolla yhden lusikallisen, ja siihen se stoppasi.
Mies on nyt saanut kahtena päivänä mangososetta uppoamaan lähes purkillisen, joten ehkä tämä onkin syöttäjäkohtainen ongelma??? ;)
Kiitos kannustavista sanoista, jatkamme siis sinnikkäästi yrittämistä. Ehkä tuo joku päivä tykkää sitten oikeista hedelmistä!
Meillä poika nyt 10,5 kk ja hedelmä soseet alkavat vasta nyt menemään. Aina tykännyt kasvis ruuista lihalla ja ilman sekä puuroista. Poijalla on kuitenkin maistateltu kuitenkin eri soseita jatkuvasti. On meillä jopa suosikki mautkin löytyny ;) Karpalo-omena ja Puolukka-päärynä.
Maistatelkaa nyt vain eri makuja. Uskon hedelmä/marja soseiden maistuvan myöhemmin kun kasvaa ja kehittyy, niin ruoka halukin kasvaa siinä samalla.
-Törö-
Mulla itellä ei ole asiasta mitään kokemusta, mut oletko kuullut koskaan fruktoosi-intoleranssista?
On siis jotakuinkin sama asia, kuin laktoosi-intoleranssi, mut tässä tapauksessa suolisto ei siedä hedelmäsokeria...
Tai sit sun vauva on itsessään niin makea, ettei tarvi lisäsokereita ;)
Luuk@
Kannattaa kokeilla maistuisivatko oikeat hedelmät haarukalla muussattuna tai lusikalla raaputettuna. Meillä syötiin niin esim. banaania, päärynää, omenaa, kiiviä...
Meidän 8kk tyttö ei tykkää hedelmä- tai marjasoseista, kasvis- ja lihasoseet sekä puuro kyllä uppoavat. Ainoat poikkeukset lienevät itse soseutettu banaani sekä luumusose, jota menee purkillinen kerrallaan, muita soseita vauva syö max puoli purkillista. Luumua tyttö on aina saanut ilta- ja aamupuuron mukana, joten siksi lienee makuun tottunut.
En siis osaa sanoa sen kummempia apuja asiaan kuin tarjoaminen ja tarjoaminen... nälkäisenä vauva syö helpommin vieraitakin makuja, joten kannattaa ajoittaa hedelmäsoseitten tarjoaminen sellaiseen ajankohtaan.
Niin, ja ei ole olemassa mitään sosetta, joka olisi herkkua kaikkien vauvojen mielestä :)
Vauvat ovat erilaisia.