Kuka ostaa lapselleen 99 euroa maksavia legoja?
Entä miten perustelette lapselle, miksi ette tee niin? Poika juuri kysyi, miksi sellaisia edes on olemassa, jos ne ovat liian kalliita.
Kommentit (16)
En itse koskaan saanut isoja ja kalliita lahjoja, vaikka kaverit saivat. Ihan satasen legopakettiin ei nyt taida olla varaa, kun kahdelle pitää kuitenkin se lahja ostaa, mutta 70e maksavan voisin ostaa.
Isompi tajuaa, että ei voi saada niin kallista, vaikka jonkun toisen perheen lapsi voisi saadakin.
Eipä sitten tule muita isompia lahjoja saamaan ja tietää tämän itsekin.
Minusta törkeimpiä on ne vanhemmat, jotka sanoo että on niin kalliita että pyydä mummilta ja ukilta. Ainakin meidän leluosastokierroksella vanhempi pariskunta taivasteli niiden hintoja ja sanoivat vielä että lapsi oli sanonut että on niin kalliita että ukki ostaa. Sanoin että viereisessä välissä on saman sarjan legopaketteja useamman hintaisia, että tämä satasen pakkaus ei ole ainut vaihtoehto. Olkaapas hyvät tämän lapsen vanhemmat, toivon etteivät nämä mummi ja ukki ostaneet kalleinta mahdollista.
ovat kaikkein mieluisimpia leluja ja kestävät hyvin käyttöä. Ei mitään järkeä ostaa roinaa, joka kestää max. kaksi päivää käyttöä tai ei kiinnosta laisinkaan ja jää laatikkoon/viedään vintille pölyttymään.
Meillä ei oikeastaan ostella mitään sen erityisempää juuri jouluna, vaan ostetaan aina jotain kivaa, kun vaan sattuu vastaan tulemaan. Ei musta 99 ole liikaa, jos on joku iso kiva legopaketti. Nyt ei vain ole tytöille tullut aikoihin mitään kivoja uusia juttuja.
Molemmat ollaan hyväpalkkaisessa työssä niin mielellään sitten ostellaan kaikenlaista. Sitäpaitsi kyllä mä itsekin mielummin rakentelen uusilla hienoilla legoilla kun samoilla vanhoilla. (Lapsia kun vain yksi niin useimmiten äiti tai iskä leikkikaverina).
Esikoinen kerää Lego City -kaupunki-sarjaa, ja jälleen joululahjalista sisälti lähes yksinomaan kyseisen sarjan uutuuksia. Olen myös sitä mieltä, että ovat laadukkaita ja lähes "ikuisia" leluja, jotka voi sitten säilyttää omilleen (pojalla on muutama isänsä legoauto!). Satsaamme siis jouluna (ja synttärinä) 100-150 euroa lahjaan, mutta muuta ei sitten olekaan luvassa (tuo raha menee helposti, jos alkaa laskea niiden ns.pikkupakettien hintaa, mitä useat ostaa). Kyllähän se varmaan joistakin on hullua, että jätkällä on hyllyssä muutaman tonnin edestä Legoja, mutta jos itsellä on "Tupperia" ja isännällä kymppitonnin leikkikalu autotallissa, en tiedä, onko paha asia. Niin ja ihan normaalituloisia ollaan, näihin hankintoihin ihan säästetään ja tehdään töitä.
Poika on valtavan innostunut niistä ja on kasannut irtolegoista jo hajonneen/hajotetun rakennelman uudestaankiin, ja vaalinut sitä sen koommin.
Järkytyin silti, kun huomasin, että yksi isoäidin antama sarja on näemmä maksanut noin 80 euroa. Itselläni kipuraja menee ns. normaalilahjoissa parissa kympissä, joululahjoissa viidenkympin hujakoilla.
Ei ole kyse siitä, ettei ko. raha meiltä löytyisikin, mutten haluaisi, että poika alkaa pitää vain tämän arvoisia leluja jonkin arvoisena. Monesti tuon hintaiset ovat niin isojakin, että niissähän menee ikuisuus ennen kuin ne ovat valmiit (mekin "joudumme" vielä auttamaan poikaa niiden rakentamisessa).
lego junarata sarja ja laiva sarja. Nyt niillä leikkivät omat lapseni. Joten kyllä satsaan legoihin koska meillä niistä tykätään ja ovat tosiaan "ikuisia"
Itse olen suht pienituloinen ja 3:n yh, mutta yritän jotain laadukasta kuitenkin ostaa jouluksi. Meillä myös haaveillaan uudesta poliisitalosta (vuoden lelu 2008... Hmmm.), jonka ovh taitaa olla tuon 99, mutta olen nähnyt jo useammassa paikassa tarjouksessa, joten saatanpa ostaakin. Tosiaan, kun alkaa ynnätä yhteen niitä Tarjoustalon ja Honkkarin halpispiraattituotteita, niin kyllä nykyään se 50e niihinkin helposti uppoaa. Lisäksi ovat viimeistään tapanina rikki... Plus lisää jätettä kaatopiakoille. Itse en ostele leluja juuri koskaan muuten. Tai melkeinpä voisin sanoa, että en koskaan. Ihan jotain tarrataulupalkinto-pikkulelua tms.lukuunottamatta. Kirjoja ostelen kyllä pitkin vuotta ja meillä onneksi luetaankin paljon. DVD-leffoja tulee tarjouksista myös osteltua, mutta siis enimmäkseen ostan arkenakin sellaista, mikä kestää enemmän kuin 2 käyttökertaa... Rahalla ei tosiaan meidän perheessä pahemmin mällätä, mutta toisaalta saanhan minä lapsilisääkin ja lapsiahan varten sekin on. Toki pitää jouluna saada lapsillekin hyvää syötävää ym., mutta kaikenkaikkiaan olen sitä mieltä, että juuri Legot ovat kuitenkin leluja laadukkaammasta päästä ja jos ne ovat toivelahjana, niin tosiaan pari ravintolailtaa - siitä lapsilisästä nyt puhumattakaan - jättää syksyn miittaan väliin, niin Legorahat on kasassa! :-)
Mukavaa joulunodotusta kaikille!
Monesti tuon hintaiset ovat niin isojakin, että niissähän menee ikuisuus ennen kuin ne ovat valmiit (mekin "joudumme" vielä auttamaan poikaa niiden rakentamisessa).
Eikö se ole se koko juju?!?! Hyvänen aika, sehän Legojen viehätys osaksi onkin, että niissä on sopivasti haastetta...
MInusta ne ovat parhaita leluja mitä lapsi vain voi saada. Viime vuonna poika tuli koulusta kotiin, ja rakenteli legoilla lähes joka ilta ainakin parin tunnin ajan. Eli minusta investointina juuri legot ovat olleet parhaita mitä vain voi olla. Toinen pojan suosikki on brion junarata, ja sitäkin olemme hankkineet usean sadan euron edestä.
Sen sijaan en ymmärrä, miten monien lasten kodit ovat täynnä jotain halpisleluja, joista yleensä puolet ovat rikki. Tai toki ymmärrän miten ovat ajautuneet siihen tilanteeseen (kun aina ostetaan halpaa kun ei kalliiseen ole varaa), mutta me ostamme leluja mielummin vain harvoin, ja silloin investoimme laatuun.
Koska nimenomaan ovat niin kalliita ja lojuvat sitten jatkuvasti jokapaikassa, vaikka kuinka niitä patistetaan keräämään jatkuvasti pois. Lopulta alle puolet on enää tallessa, joten rahan hukkaa:( Ja auts, että sattuu kun astuu päälle.
Joo, mutta toivoisin, että rakentaminen tapahtuisi pienissä pätkissä useampana päivänä. Poika kun haluaa koko sarjan rakennettavaksi yhdellä istumalla, minkä vuoksi olen välillä ollut siinä puuhassa useampia tunteja kerrallaan.
-12
ihan siitä syystä, että näiden vuosien aikana olen huomannut, että legot ovat niitä leluja, joilla lapset leikkivät vuodesta toiseen, aluksi ns. ohjeen mukaan rakennellen ja sitten muihin legoihin sekoittaen ja huikeita rakennelmia tehden.
Kestäviä nuo myös ovat, lapseni leikkivät vanhempieni luona samoilla legoilla joilla itse leikin 70-luvulla.
t. yh-äiti ja 2 lasta
Lapset kyllä tietävät, että on olemassa varakkaampia ihmisiä kuin me ja siksi on olemassa myös kalliita tavaroita.