Ainoa syy miksi aion ehkä naimisiin on se että miehen
kuoltua saisin leskeneläkettä. Ei häitä, ei nimenvaihdosta. Sormus vois olla ok mutta en halua nimee kaiverettavan, käykö se? Pappi saa kyllä vihkiä, maistraattiin en mene mutta siihen sit jääkin. Meillä yhteinen lapsi ja mies kunnollinen mutta avioliitto on aina mua tökkinyt, vaimo jo sananakin....
Kommentit (7)
avio-oikeus astuu kuvaan vasta sitten kun avioliitto purkautuu
mun miehellä vaarallinen työ ja avoliitossa ollaan
tökkii ihan sairaasti. Mies ihan jees, mutta jotenkin on tunne, että liityn osaksi heidän perhettään (vaikken todellakaan vaihda nimeä), joka on junttiperhe pahimmasta päästä.
Vierailija:
mun miehellä vaarallinen työ ja avoliitossa ollaan
Kannattaa ottaa selvää ennen avioliittoa kaikki avioliiton juridiset vaikutukset. Uskoisin, että ap haluaa avioehdon myös leskeneläkkeen lisäksi. Myös elatusvelvollisuus on hyvä tietää. Kannattaa selvittää semmoiset asiat, että mihin menee omaisuus erossa, kuollessa, mitä tarkoittaa lesken tasinkoprivilegi jne
Niin ja leskeneläkkeen määrähän riippuu puolisoiden tulojen suhteesta. Esim. meidän tapauksessa kun tienataan suht saman verran sillä ei ole juuri mitään merkitystä, ehkä jotain kymmeniä euroja saataisiin. Kun taas jos olisin vaikka ollut kotona ja mies hyväpalkkainen, niin mahdollinen leskeneläke olisi suuri.
Siis kuoleman jälkeen.