Sileitä jogurtteja?
Meillä vajaa 4 v tytölle ei kelpaa lainkaan jogurtit, joissa on jotain sattumia ja nyt sitten kaivataan lisää vaihtoehtoja vaniljajogurttien tilalle.
Mitä sileitä vaihtoehtoja ns. tavallisista jogurteista löytyy? Kidiukset yms lastenjogurtit on kyllä tiedossa, mutta mieluusti ostaisin noita tavallisia jo hinnankin puolesta, eikä tartteisi olla jokaiselle perheenjäsenelle omia vaihtoehtoja. Bonusta siitä, jos löytyy myös litran purkeissa.
Kommentit (4)
Kranttu on siinäkin suhteessa, hedelmistä menee ainoastaan omena, päärynä ja banaani, marjoja ei suostu oikein edes maistamaan, pitää olla sellaista, jonka voi syödä kädestä, mutta ehdottomasti ei saa sekoittaa mihinkään, eli näin ei onnistu. Maustamaton + pilttiyhdistelmääkin on joskus kokeiltu, mutta ei kelpaa sekään tai pitäisi laittaa reippaasti sokeria, muuten on liian hapanta.
Samaa mieltä kyllä olen, että maustetut on ihan liian makeita, minusta sopiva sekoitus on 1/3 maustettua + 2/3 maustamatonta, tulee ihan riittävästi makeutta.
Jugurttia suositaan ihan senkin takia, kun maitoa ei sellaisenaan tällä hetkellä juurikaan mene, niin tulee edes jostain kalsiumia ja auttaa myös mahan toimintaa.
Ja kun on jo 4v, osaa kyllä kaupassa itse jo valita mieleisen Kidius-paketin :-S.
meillä samanlainen neitokainen - ei syö kökköjä ja ikää jo kohta 4v. Ingmannin Perinteinen sarjassa on vanilja-päärynä ja päärynä sellaisia, joita neiti aina joskus syö, niissä on vähän sitä ' kökköä' . Mangomaku menee kans samasta sarjasta. Pirkan juotava pullojogurtti (mansikkamaku) voisi kanssa mennä alas, on siloista kuten muutkin juotavat jugurtit. Eli ei se silokurkku-kokemukseni mukaan auta, vaikka lapsi söisi hedelmiä ja marjoja, että niitä jugurtin seassa söisi... Ja noista mauista ja niiden rikkaudesta - jos lapsi ei valita, anna rauhassa syödä sitä yhtä makua. Meillä on jääkaappi aina pullollaan banaanijugurttia ;-)) ja neiti on tyytyväinen. Jos makeudesta ei ole väliksi, sekoita lasten hedelmäsoseita maustamattomaan jogurttiin itse niin saat makuvaihtelua ilman sattumia.
Jos ne kelpaa sellaisinaan, niin luulisi kelpaavan maustamattoman jugurtin joukossakin (jos vaikka saa itse sekoittaa). Valmiit jugurtit ovat kohtuuttoman makeitakin, maustamaton on terveellisempääkin.
Eli ei apuja kysymykseesi, kaikki tietämäni jugut sisältää marjojen tai hedelmien paloja. Itse taitaisin vastaavassa tilanteessa ottaa sen linjan että " jugut on tällaisia ja jos ei kelpaa niin ole ilman" ;-)
t. tiukkisäiti