Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

***KOTILOT***vko11

11.03.2008 |

Ei näkynyt uuden viikon pinoa, joten tässä on.

Kommentit (9)

Vierailija
1/9 |
11.03.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

jänskättää!!!

Tänään selviää oliko km vai kasvaako masussa joku....

Lähden nyt käymään labrassa verikokeissa ja klo 11:00 on aika napolle.

Sain eilen mojovan migreenikohtauksen, viimeksi ollut 15vuotta sitten. Pääkipu on edelleen kova ja lämpöäkin hieman, mutta täytyy jaksaa vaan liikkeelle... En kyllä tajua mistä tuo kohtaus tuli, ehkä stressiä töissä ja hieman omassa mielessäkin tämän jännäämisen kanssa...

mp73 ???

Vierailija
2/9 |
11.03.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Täällä peukut pystyssä odotellen toivon, että kaikki olisi kohdallaan mp73:lle!

Uuden viikon terkut myös muille kotiloille! Tänään on ainakin lounais-etelä-suomeen luvattu keväistä keliä, nautitaampa siitä.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/9 |
11.03.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olipa tosiaan keväinen keli. Vein esikoisen kerhoon ja linnut lauloivat eikä ohuista housuista viima käynyt läpi : )

Nyt sitten ollaan nuoremman kanssa kaksin kotona. Hiljaista on, mutta työntäyteisempää... tuo jäppinen keksii yksin olleessa vaikka mitä. Nytkin suuttu minulle, kun laitoin vessan oven lukkoon ja hänen oli ihan pakko saada muotovaahto itselleen ym. mitä nyt tuolla vessassa on kiva tehdä (mm. tunkea pönttöön kaikenlaista). Nämä kakkoset on kyllä ihmeen seurankipeitä. Esikoinen leikii yksin ja jopa paremin kuin kaksin (yleensä kiusaa pikkuveljeä tai keksii kaikki hölmöt hommat) mutta tämä kakkonen - aina pitää olla seuraa...

mp73: täällä myös kaikki peukut pystyssä...

No nyt tuolla ipanalla meni hermo kokonaan ja äitin syliin pitää päästä. Vatsa alkaa olla jo vähän tiellä joten tähän pöydänväliin ei oikein mahdu...

Tsemppiä itse kullekkin,

art rv28+0

Vierailija
4/9 |
11.03.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kesken oli menny.... eli 6+3 muuttui nyt sit kp 8....... yk:t sen kun lisääntyy...

Gyne oli pahoillaan ja sanoi vaan että uudet pullat uuniin vaan ja kovaa yritystä! Yleensä ei kuulemma mene kahta kertaa peräkkäin kesken.

Palailen tuonne kuumeilupuolelle.

Mukavaa kevään jatkoa teille!

Toivottavasti pääsen pian takaisin tänne!

Vierailija
5/9 |
11.03.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tosi surullinen juttu, mutta pää pystyyn ja otatte gynen neuvoista vaarin...

Litetyt sitten ukaan taas, kyllä se vielä tärppää varmasti - ties vaikka tuplat seuraavan kerran ; )

Voimia ja halaus *

Vierailija
6/9 |
11.03.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tosiaan on ihana ilma ulkona. Meinasin lähteä vähän reippailemaan kohta, ennen kuin menee aurinko pilveen.

Mulla on ihan sellainen olo ettei töihin taida olla menemistä. Tää tietokoneen ääressä istuminen alkaa heti tökkiä. Kyllähän se supistelee kävellessäkin, mutta sen jotenkin ymmärtää ja ei ole pakko painaa tuhatta ja sataa.

Pelkopolille menen taas 19.3. lääkärin kanssa keskustelemaan. Viimeksi oli vaan kätilö. En edes itse pyytänyt sektiota, kun kätilö sanoi että tässä tapauksessa on parempi että leikataan. Saa nähdä mitä lääkäri sanoo. Kätilö sanoi että suunniteltu sektio on todella turvallinen tapa synnyttää. En tiedä sitten mikä on lopputulos, kunhan nyt mietin ja juttelen sen lääkärin kanssa vielä.

Viola rv 33

Vierailija
7/9 |
11.03.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onko muita loppuraskausvaivaisia kolmannen odottajia? Kyselisin vaivoista, että onko tässä samoja vaivoja muilla?

Kohtu on selvästi joka raskauden myötä herkistynyt, samoin kohdunsuu. Viikonloppuna tuli yksi yö aikalailla suppareita taas. Olin lauantaina lasten kanssa ulkona ja se sitten kostautui seuraavana yönä. Hiotutti ja piti ravata vessassa, supparit laittoi suolen sekaisin useamman kerran. Lapsivettäkin tihkui ihan hitusen. Haju oli semmonen lapsivesimäinen. Eka lapseni syntyi vesien menosta, eikä se neste oikein muulta tuntunut. Supparin aikana vihloi kovaa aina kohdunsuulle ja sit samalla tuntui se muutaman tipan valuminen.

Vissiin kun massu on iso ja vettä paljon, sitä voi olla siellä kalvojen välissä ja sit tihkuu vaan hitusia pois kovemmassa supistuksessa. Mitä useampi raskaus sitä helpommin saattaa tulla. Noin mulle kerrottiin neuvolasta ja tosiaan ei mitään varsinaista synnytykseen viittaavaa siis ole, eikä vettä ihan pieniä tippoja lukuunottamatta ole tullut. Onko kellään muulla ollut sellaista?

Tuon yhden ikävän yön jälkeen on ollut taas rauhallisempaa. No, alaselkä kramppaa säännöllisesti, joten jotain supparin tapaisia taitaa olla aika useinkin, mut eipä semmosia hikoilusuppareita sentään tule enää. Juu ja kohdunsuuta vihloo liikkeistä ja semmonen ihme ' rutina' tai napina tuntuu siellä kohdunsuulla kanssa. Mikähän se semmonen on? Ei siis vauvan hikkaa, sehän on ihan erilaista. Ehkä ne kalvot jotenkin siellä hinkaa vauvan pän alla tai jotain. Vauva liikkuu ja on ponteva tapaus, joten mitään erityisempää huolta ei siinä mielessä ole. Kohdunsuun tilannetta en tarkemmin tiedä, pari-kolme viikkoa sitten oli se uudelleensynnyttäjän liki normitilanne, 1 cm auki se ulkosuu.

Kyselen, kun taas on ihan ulalla näistä vaivoista. Kyllähän nää vaivat raskaus raskaudelta lisii. Sen on saanut tosiaan huomata. Toivottavasti ei tullut kovin epäloogista tästä tekstistä. Lapsilla tuntuu taas olevan koko ajan jotain asiaa. Sori myös järkyttävä omanapaisuus.

Hei semmoinen vielä kiinnostaa, miten saatte lapsenne keräämään leluja. Tänään vein varastoon lisää leluja, kun eivät millään suostu keräämään, ei lahjonnalla ei kiristyksellä. Ehkä tää on nyt jotain uhmaa, kun minä oon tämmönen tylsä äiti. Useamman päivän olen pyytänyt keräilemään. Itse en enää todellakaan taivu just siihen noukkimiseen. Kivuilla keräsin ja vein tosiaan sit pois.

t: Elina75 rv 35+2

Vierailija
8/9 |
12.03.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla on viikkoja 28, mutta aiemmissa raskauksissa ja myös tässä kanssa nyt alkanut tulla " lapsivettä" hieman etukäteen. Tai siis näin luulin, kunnes kävin asian tarkastuttamassa ekassa ja tokassa raskaudessa ja sanoivat, että ei ole lapsivettä vaan valkovuoto muuttuu joillakin naisilla erittäin nestemäiseksi loppuraskauden myötä ja sitä saattaa lurahtaa enemmänkin pitkän istumisen tai makaamisen jälkeen. Tämä tosiaan tuoksuu pehmeältä.

Ehkä kannattaa kysyä neuvolasta, että kannattaako asia tarkastaa, että onko lapsivettä vai ei tai soittele äippäpolille. Ettei ainakaan tule tulehduksia ja saa estolääkkeen jos on tarpeen.

Vierailija
9/9 |
12.03.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kiitos viestistä HannaMarika! Sain eilen tarkistetuksi tuota kohdunsuuta ja olihan se vähän kypsempi kuin silloin aiemmin. Ei mitään dramaattista kuitenkaan, puolitoista senttiä auki ja vähän lyhentynyt ja pehmennnyt myös. Rauhoittaa mieltä, kun ei ole ainakaan heti kohta syntymässä. Silloin aiemmalla tarkistuksella katsottiin ne tulehdukset, eikä niitä ollut. Kohdu todellakin kerta kerralta vaan supistusherkempi, tilanne kypsempi, ei muuta. Taas kävi sama käsky kuitenkin, rauhallista eloa kotona, ei lasten pulkassa vetämistä yms. Siitä pulkkailustahan se viikonlopun tuska just tuli. Tylsääkin tylsempi äiti olen ollut jo kauan ja sen kerran kun sit lähtee lasten kanssa ulos, niin huonosti käy.

Pääsiäiseltä saan onneksi nuo lapset vanhempieni hoivaan viikoksi tai pariksi. Mies olisikin siinä tienoilla täysin töissä, reissuissa yms. koko viikon ja olen ollut extra hermostunut sen viikon suhteen. Aluksi oli tarkoitus, että äitini olisi tullut käväisemään täällä, mutta kun ei olisi montaa päivää voinut olla omien silmäpolikäyntiensä vuoksi, niin parempi, että lapset menevät mieluummin sinne mummolaan. Siellä on Ukkikin lapsia leikittämässä ja tarvittaessa muitakin sukulaisia. Lapset eivät vaan ole ennen olleet siellä keskenään, yleensä olen itsekin mukana. Matkaa on noin 5 tuntia vanhempieni luokse, joten ihan lähellä eivät asu. Täällä kotipaikkakunnalla ei niin helppoa ole saada lapsia hoitoon minnekään. Olen ystävieni joukossa se ainoa kotiäiti tällä hetkellä ja vaikka onkin käytössä avunantosopimuksia, eivät nuo ystäväni voi lapsia hoitaa kuin viikonloppuisin.

Mites teillä muilla, onko helppo järjestää lapsille hoitopaikkaa tarvittaessa?

t: Elina75