Tukisiko miehesi sinua, jos perustaisit oman yrityksen?
Paljonko miehesi olisi valmis antamaan omista tuloistaan sinun ja perheen menoihin, että yritys lähtisi käyntiin? Ja kauanko miehesi tuloilla voisi perheesi elää, siis jos oletetaan että yritys ei ihan heti tuottaisi voittoa eikä siis sinulle palkkaakaan tulisi? Mietin oman kaupan perustamista, rahoitusta en saisi, vaan aloittaisin ihan tyhjästä ilman lainarahaa. Ongelmana on vain mieheni, joka kyllä lupaa rahoittaa lasten menot ja kodin menot, muttei mitään minun ylimääräisiä menoja, siis firmaan liittyviä..
Kommentit (4)
ja on ehdottanut että päätyön ohessa tekisin pieni muotoista keikkaa.
Olisi valmis tekemään mulle kotisivutkin.
jos yritys olisi "unelmieni täyttymys", olisi sen toteuttaminen myös mieheni tavoite ja hän siihen kaikin tavoin osallistuisi. Rahaa "antaisi" niin paljon kuin on käyettävissä. Kyllä mieheni nytkin laittaa "omista tuloistaan" 100% perheen menoihin, joten ei se siitä mihinkään muuttuisi. Laitanhan minäkin nyt 100% tuloistani perheen hyväksi. Eri asia on että olisinko minä valmis riskeeraamaan talouttamme. Hmm, siis jos minun pitäisi ottaa lainaa joka riskeeraisi taloutemme, niin en olisi itsekään halukas, mutta jos siis kyse siitä että maksaisiko mieheni kaikki menomme niin siihen vastaus on kyllä.
mutta firmaa sen tuloilla ei tosiaan voisi rahoittaa ja jokapäiväinen elämäkin olisi aika tiukkaa.
Sitä paitsi musta on selvää, että jos sun miehesi suostuisi tai pystyisi rahoittamaan sun firman menoja niin sen pitäisi sitten olla myös osakkaana. Toisaalta mun nähdäkseni on myös niin, että jos et SAA rahoitusta eli lainaa niin liiketoimintasuunnitelmassasi on todennäköisesti joku puute. Pankki laskee, ettei saisi rahojaan takaisin. Kuinka pitkään sinä itse olet valmis toimimaan tappiolla?
Tosin meillä ei ole lapsia joten niistä ei ole menoja. Mutta maksaisi asumisen kokonaan ja varmaan ruoankin pääasiassa. Yrityksen menoja tuskin maksaisi mutta en sitä haluaisikaan, hakisin kaikkia mahdollisia rahoituksia yrityksen perustamista varten ja pohtisin tarkkaan kannattaisiko se