tosiaanko taas vuotavat Viikingit?
Olen jo epätoivoinen... viime talvena palautin kahdet viikingit, siis goretexit, kauppaan, kun kastuivat päivän aikana pohjallisen alta läpimäräksi. Täälläkin jotkut aiheesta keskustelivat, joten en ole ainoa asian todennut. Nyt sorruin taas ostamaan Viikingit, ja sama juttu. Ja sukka on kuiva, joten kosteus ei ole mennyt kenkään jalan kautta. Onko muilla samaa, ja oletteko keksineet syytä? Onko nuo tosiaan noin huonoja? En millään usko, että kyse olisi vain hiestäkään, miksi kosteus olisi silloin nomenomaan pohjallisen alla.... No, ikinä enää en viikkareita osta, vaikka ois mikä ale. ?:|
Kommentit (9)
Olen ostanut kolmet Vikingin goretexit (kahdet välikausi, yhdet talvikengät). Kaikki ovat vuotaneet.... Ensimmäiset alkoivat vuotaa lopputalvesta, toiset palautin ja sain rahat takaisin, kun ei ollut vastaavia enää, kolmannet nakkasin pari kuukautta vanhoina roskiin. Ei tule meille Vikinkejä enää.
Olen alkanut miettiä jotain imeytymisongelmaa kuivumisvaiheessa, tai pitkässä käytössä koulupäivän aikana. Mutta eihän kengät ole toimivat, jos niillä ei voi koulupäivää olla. Ihankuin kosteus kerääntyisi sinne pohjallisen alle. Vastaanotetaan kiitollisuudella vinkkejä hyvistä, hengittävistä ja vedenpitävistä 8 v. pojan talvikengistä... huokaus :(
Usein kouluikäisillä kengät kastuu koulupäivän aikana siksi että vettä, loskaa ja lunta menee varresta sisään. Meidän lähipuistossa jokaisella koululaisella on kengät märkinä sisältä kun lahkeet ei ole ollut tiukasti kengän päällä. Tuskin on teilläkään kumilenkit kengällä pitämässä kuminauhalla kiristetyn lahkeen kengän päällä? Sieltä pohjallisen alta se kuivuu hitaimmin...
Ihan kuín vettä tihkuisi kengän kärjestä irtopohjallisen alta. Illalla kenkä on sisältä kuiva ja irtopohjallinen on kuiva. Aamulla kengänkärki on ihan märkä sisäpuolelta, jää ihan vettä sormeen kun kokeilee. Täytyy vissiin sitten valittaa. Ja ongelma ilmeni jo toisena käyttöpäivänä.
5 -vuotiaalla tytölläni kanssa Vikingin goret. Aikaisinpina vuosina ei meillä ole ollut ongelmia.
Mutta nyt kengät kastuu juuri pohjallisen alta joka käyttökerran jälkeen. Ja arvaapa vaan onko mulla kuittia enää tallessa?!
Ja vaikka kuinka irrotat pohjallisen, ei kenkä ehdi kuivua aamuun mennessä. Siis vaikka laitettu kuivumaan jo iltapäivällä.
Taidan heittää romukoppaan koko kengät. Mutta mitkä tilalle?
Sisään tullessa oli sukka varpaista märkä, vaikka muuten oli kuiva, joten kenkään ei ollut mennyt vettä/loskaa/lunta varren kautta. Muutaman tunnin päästä oli myös kengän pohja märkä pohjallisen alta, eikä meinannut kuivua aamuun mennessä. Molemmilla kerroilla vein kengät takaisin ostoliikkeeseen, josta lähettivät tehtaalle j molemmilla kerroilla kenkien goretex-kalvossa todettiin vika. Toisella lapsella oli käytettynä ostetut Viking Goretexit ja pitivät jalat kuivina ihan 100 %, vaikka pulikoi missä lätäköissä. Nyt pojalla on Eccon Goretexit ja ne on ollut ihan superhyvät! Mutta viekää ihmeessä vialliset kengät takaisin liikkeeseen, mistä olette ostaneet (tai ottakaa yhteys Vikingin maahantuojaan). Jos toteavat ne viallisiksi, saatte rahat takaisin!
Meillä on kahtena viime talvena palautettu kauppaan jo useammat Vikingit.Esikoisen n. 4 v vanhoissa kengissä ei ole tätä ongelmaa ollut mutta viie vuosina laatu on heikentynyt selvätsi!Sukat kastuvat todella märiksi eikä kyse ole hikoilusta ja joka kerta on todettu että kalvossa on ollut vika.Viimeisimmät palautin viikko sitten kauppaan kun sukka kastui kärjestä likomäräksi.Syy=kalvossa vika sanoi myyjä.No tilalle otin tällä kertaa Eccot.
Ei se voi kyllä olla muu kuin valmistusvika. Mun lapsilla on Vikingin kenkiä, eivätkä ole kertaakaan vuotaneet.
Meillä nyt käytössä 4. ja 5. Vikin goretex kengät ja yhdetkään ei ole vielä vuotaneet. Joten on niillä paljon hyviäkin kenkiä. Ei kaikki vuoda.