Mua ahdistaa lasten synttäreillä se kun pitää viedä oma lapsi sinne ja samalla pitäisi heittää jotain
herttaista jenkkityylistä superäityli innoissaan -läppää tyyliin " No heiiii, oi kun sankari on hienona, onneks olkoon nyt sitten, oi kun on ihana mekko, ootko saanut lahjaksi sen? Oi kun täällä on nättiä! Odotitkos Aada-Sofia kovasti synttäreitäsi?" Imelän ylisokerisen innostunut ilme naamalla.
Siis tuntuu että näin pitäisi toimia koska kaikki muut toimii niin ja minua on katsottu altai kulmain kun olen vaan ihan tavisilmeellä (joskus on kiire ja näytän jopa kireältä) vienyt lapsen ovesta sisään, sanonut onnea ja lähtenyt.
Onneksi muutaman vuoden päästä laps alkaa olla niin iso ettei minun tarvitse viedä ovelle asti häntä enää.
Oman lapsen synttärit ne vasta ahdistavat onkin. Tyttö tahtoisi kutsua koko tarharyhmän tytöt ja siellä sitten tuiki tuntemattomille mammoille hymyilet ja lässytät että " ai kun ihanaa kun Marjaana-Tuulikkikin pääsi tulemaan" .
Kommentit (12)
Siinä kun riisut lasta niin muut katsoo odottavasti että sano nyt jotain ihanaa.
ap
En minä mitään sokerihunajaa muiden lasten vanhemmilta odota, mutta toivon tavallista kohteliaisuutta, muuten ihmettelen olenko loukannut tms: tervehdi, katsekontakti, anna puh-numerosi hätätilanteen varalle.
toiset tuovat lapsen ovelle, toiset rappuun, jotkut jäävät pukemaan. Puhutaan mitä jaksetaan?
Itsekin olen vain jättänyt lapsen oven suuhun, moikannut ja varmistanut noutoajan. Apua, itse en ole varmaan koskaan tajunnut hehkuttaa sankarin asua tms.
tai sitä, että pitäisi jäädä kahville ja ihailemaan kaikkea mahtavaa ja ihanaa.
Isä vie äkkiä ja hakee äkkiä.
Sivistystasokin ihan hyvää ilmeisesti ja yleensäkin sitä small talkia harrastetaan (itse en yhtään välittäisi)
ap
en vaan yksinkertaisesti eksymättä meinaa löytää perille. Uskon että monella muullakin tämä on syynä.
en mä ole tajunnut että mun pitäs alkaa jotain tommosta lässyttämään. Iloisesti olen tervehtinyt ja toivottanut hauskaa iltaa/synttäreitä ja häipynyt vikkelästi paikalta ja meinaan jatkossa toimia samoin. Enkä kyllä ole kokenut että joku mua alta kulmien olisi katellut. Kyllä siinä on vanhemmat jo niin hulinassa kun niitä lapsia alkaa puskea ovesta sisään että tuskin kauheasti välittävät jos joku vaan tuo lapsen synttäreille ja sehän se pääasia on että lapsi saa kaverit juhliin.
Itse tervehdin normaaliin tapaan oven avaajaa. Jos päivänsankari tulee ovelle, onnittelen häntä. Ja lopuksi toivotan omalle lapselleni ja muille kuulosalla oleville mukavia juhlia.
That' s it. En ole kokenut ylivoimaisen vaikeaksi.
ja samassa hötäkässä kadotat ehkä myös muiden miellyttämisen tarpeesi :)
...