Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

3kk naimisissa ja nyt ahdistaa!!!

Vierailija
06.03.2008 |

olin innoissani ennen häitä. en epäröinyt hetkekään naimisiin menoa. nyt reilu kolme kuukautta häistä ja ahdistaa ihan hirveästi ajatus että olen naimisissa.

mikä avuksi? eikö tällainen olis pitänyt ennen häitä tulla eikä nyt vasta?

Kommentit (14)

Vierailija
1/14 |
06.03.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Menin itse parikymppisenä teinirakkauteni kanssa naimisiin ja minua kuristi sama ahdistus heti häiden jälkeen. Erohan siitä tuli sitten vuosia myöhemmin.

Toisella kerralla ei sitten enää ahdistanutkaan. Olen todellakin aivan oikean ihmisen kanssa nyt, 20 vuotta myöhemmin.

Vierailija
2/14 |
06.03.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

kai se että tämä on nyt niin lopullista. olen nuori vielä mutta en todellakaan teini.

sitä vaan ihmettelen että tälläisia ajatuksia ei ennen häitä ollut. ja nythän se on myöhäistä katua:)

enkä todellakaan halua erota tunne ei ole sellainen mut jotenkin vaan ahdistaa kamalasti.

t ap

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/14 |
06.03.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

mieheni on ihana ja rakastan häntä.

siksi ihmettelenkin näitä ristiriitaisia tunteita.

t ap

Vierailija
4/14 |
06.03.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

mietipä nyt tosi tarkkaan ennen kuin hankkiudut raskaaksi, että onko mies se oikea.

Vierailija
5/14 |
06.03.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

ennen häitä on niin kova tohina ja järjesteltävää jne. että on ihan tavallista häitten jälkeen, että tulee pieni alakulo tms. ehkä se on avioliiton lopullisuus vai mikä, en tiedä. en osaa paremmin sanoa, kun en itse ole naimisissa. Muistan vaan lukeneeni asiasta.

Vierailija
6/14 |
06.03.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Älä nyt tee mitään ratkaisuja suuntaan tai toiseen, anna ajan kulua ja katso mihin se johtaa. Tuskimpa nyt yhtäkkiä 10 vuoden yhteiselon jälkeen ette sovikaan toisillenne, kyse on enemmänkin sun pään sisäisestä asiasta. Ehkä nyt vasta oikein tajuat mitä naimisissa oleminen tarkoittaa (vaikka ei se mielestäni ole sitovuudeltaan sen kummempaa kuin avoliittokaan) ja sun täytyy sitä ajatusta hetken aikaa työstää. Katsopa toinen 3 kuukautta ja mieti tilanne uudelleen silloin, jos tarvetta on.

Vierailija
7/14 |
06.03.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

t: 11 v yhdessä, joista 7 naimisissa

Vierailija
8/14 |
06.03.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

sitten alkoi helpottamaan. Olen yli 30v. ja ollut koko ikäni sinkkuna, en ole asunut koskaan kenekään kanssa ja hänenkin kanssa vasta kun meidät oli vihitty.

Mutta nyt taas kaikki menee hyvin ja olen onnellinen mieheni kanssa. Minä tarvitsin vain aikaa sopeutua uuteen elämääni ja onneksi mieheni ymmärsi sen .. kyllä se siitä.

Vierailija
9/14 |
06.03.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

enkä oikeestaan mieti miksi naimisiin menin.

äh... tätä tunnetta on jotenkin tosi vaikea kuvata. en kadu naimisiin menoa mut silti se ahdistaa. vähän ristiriitainen lause:)

en todellakaan ole tekemässä mitään päätöksiä eron suhteen. naimisiin menin niin naimisissa ollaan.

toivottavasti tämä ahdistus menee ajan kanssa ohi.

t ap

Vierailija
10/14 |
06.03.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

että pitäisikö minun puhua miehelleni näistä tunteista vai olla vaan hiljaa ja pohdiskella mielessäni. mitä mieltä olette?

t ap

Vierailija
11/14 |
06.03.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei olekaan mitään mitä odottaa, eikä tarvitse hössöttää. Nyt on vain arki ja huushollin pyörittämistä. Keksi jotain sen tasapaksun arjen lisukkeeksi, niin huomaat miten se arkikin voi olla juhlaa.

Vierailija
12/14 |
06.03.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

(Erilaiset ihmiset reagoivat muutoksiin eri tavalla. Toiset näyttävät olevan " aina" onnellisia ja iloisia, toiset miettivät asioita enemmän.)

Nykyään media tuuttaa joka puolelta sitä kuinka hauskaa on olla sinkku ja varsinkin vasta siinä kumppaninetsintävaiheessa...Aika vähän on malleja onnellisista pitkistä parisuhteista. Ei ihme jos meitä sitoutuneita välillä alitajuisesti ahdistaa.

Jos ahdistus ei mene ohi, käy juttelemassa jonkun ammattilaisen kanssa vaikka kirkon perheasiainkeskuksessa. (ps. sielläkään ei tarvitse pelätä uskon tuputtamista)

Vierailija
13/14 |
06.03.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

uskon että tämä menee ajan kanssa ohi ja jos ei mene niin menen sit juttelemaan jonkun ammatti ihmisen kanssa.

siitä vielä kaipailisin mielipidettä että kerronko miehellen tunteistani vai olenko hiljaa?

t ap

Vierailija
14/14 |
06.03.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

vaivu mihinkään epätoivoon, luulen että nuo tunteet ovat ihan tavallisia. häihin liittyy useasti niin kova touhotus että sitten kun tilanne tasaantuu niin voi tulla " krapula" ja kaikki tuntuukin tylsältä ja liian tasaiselta. Sen sijaan jos onkin ollut niin että naimisiinmenon on ehkä alitajuisesti tai tietoisestikin toivonut korjaavan jo pielessä olevaan suhdetta niin silloin tuo ahdistus on ihan ymmärrettävää ja aiheellistakin. Sanoit kuitenkin rakastavasi miestä joten siitä ei liene kyse. Jos et kerran yllätä itseäsi haaveilemassa sinkkuudesta tai toisesta miehestä niin en usko että on mitään hätää.

Musta tuntuu että ihmiset unohtaa naimisiin mennessään sen että suhde pysyy kuitenkin ihan samana vaikka siinä välillä mennäänkin naimisiin. Jos kuvittelee jotain muuta niin pettyy katkerasti... Sen vuoksi kai monet eroaa niin nopeasti avioitumisesta, puoliso kun on ihan se sama oli sillä sormus kädessä tai ei.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kaksi kuusi neljä