Mielestänne paras kestovaippa-merkki? OV
Ja lisäkysymys: Millaista on käyttää kestovaippoja? Onko se (rehellisesti) hankalaa?
Kommentit (12)
Kaksosillamme olemme testanneet aika monia ja päätynet helppouden ja luotettavuuden takia Fuzzibuns taskuvaippoihin ja laitamme niihin sisälle yhden mikrokuituimun ja yhden flanellikankaan joka taitellaan pitkulaiseksi. Ei ole koskaan falskannut. Ikävä puoli on kallis hinta.
Ja rehellisesti, ei ole mielestäni vaivalloista tai hankalaa käyttö. Siinä ne pesee kun muutkin pyykit. Ainoa mistä olen joutunut osittain luopumaan, on huuhteluaineen käyttö. Sitä kun ei voi kestoille käyttää, niin siihen koneelliseen jossa kestoja mukana ei laiteta huuhteluainetta ja pyykit jää vähän kovemmiksi.
Taskuvaipoista tykkään, mutta jokaiselle olen hankkinut vähän erimerkkisiä ruumiinrakenteen mukaan. Osaa suosikeista (Cherry-Berry, Fuzzi Bunz) olen kyllä sitkeästi pitänyt kaikille :-)
Eikä ole hankalaa, siellä ne peseytyy muun pyykin joukossa!
Periaatteessa pärjää kun on vaikka 2-3 kosteuden pitäviä kuoria ja imuja joita voi leikellä vaikka vanhoista pyyhkeistä. Meillä oli fuzzien mukana tulleita imuja sekä muita netistä tilattuja imuja mutta rehellisesti voin sanoa että vanhasta pyyhkeestä leikellyt imut ovat aivan yhtä hyviä, pidän niitä jopa parempina vaikka rahasta ei nyt olisi ollut kiinni ostaa kalliimpiakaan imuja! Leikkelin vielä sopivan kokoisia flanellipaloja päälimmäiseksi kerrokseksi että mukavan pehmeä ihoa vasten. Eipä ole ainakaan hinnalla pilattu tällainen kokeilu. Lisäksi jos lapsi alkaa pottaileaan istumaan opittuaan noin puoli vuotiaana, niin on kiva kun ei tarvitse vaihtaa koko taskuvaippaa vaan pelkät imut sisälle. Taskuvaippoja pitää siis ostaa pilvin pimein, mutta jos ostaa pelkkiä kuoria niin pärjää jo muutamilla, itselläni on 4 kuorta.
mut nyt kokeilin muksut taskuvaippoja ja niistä pidän vielä enemmän.
ja rehellisesti sanoen kestoilu ei ole ollenkaan työlästä!
-kaksosten äiti-
Meillä nykyisin kuoret ja sisävaippa yhdistelmät enää varavaippoina. Yksi hyvä taskuvaippa on mielestäni Mommy' s Touch. Istuu meillä ainakin paremmin kuin Fuzzit.
Kolmas lapsi syntyy pian ja ajattelin tällä kertaa käyttää kestoja. Kerttiksiin uppoo niin hullusti rahaa! Sitäpaitsi pyykkääminen ei ole ongelma, kun jopa tykkään siitä:)
Kiitti vastauksista!
ap
Kapea, siro. Meillä 1v3kk lapsi aloitti kestoilun, siihen asti käytti kertavaippoja. Hyvin hyväksyi nuo Eemukat, siis ei tule paksua pakettia. Ei tule kyllä esim. Fuzzistakaan. Hirveästi pissaavalle ja lorokakkoja tekevälle Eemukat ehkä liiankin kapeat? Meillä ei ole koskaan falskannut.
Taskut on hyviä ainakin meillä, koska saa erilaisilla imuilla täyttää.
Fuzzit on meilläkin kovassa käytössä, mutta ihan yhtä paljon on Ronjiakin, koska olen halunnut suosia kotimaista!
Niin ja meidän piti vain osakestoilla ja niinhän me teemmekin - mutta käytännössä menee vain 1 tai korkeintaan 2 kertakäyttövaippaa päivässä. Tuntuu tosi ihanalta ettei lapsestamme tule 5000 vaippaa kaatopaikalle ja toisaalta ettei pikkuisen kiveksiin imeydy niin paljon ties mitä aineita.
En koe kestoilua rankaksi, joka toinen päivä yksi koneellinen pyykkiä, that' s it. Mieskin meillä kestoilee hyvin, hänkin on hyvin ekologinen ja econominen ;-)
Auts--- siis ei meillä mies kestoile vaan käyttää sujuvasti lapsella kestovaippoja. Itse kyllä kestoilen.
ihan vaikka vanhoista pyyhkeistä ja flanellia päälle ja vaikka vielä tarrat niin saa näppärästi pysymään päällä ja paikallaan kunnes kuori on kiinni. Myös harsot käyvät kuorien sisään (ja taskuihin imuiksi). Fuzzit on hyviä mutta jos tosi helppoa haluaa niin aiot on kuin kertikset käytettävyydessä. Popolinin easy fix on meillä luottovaippa kun ei jaksa väsäillä ja öisin. Niin ja niitä saa ihan cittarista :D
Vai?