Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Kondylooma ei parane!

Vierailija
04.03.2008 |

Mulla todettiin kondylooma 6kk sitten ja sain wartec-rasvakuurin.

Lääke ei kuitenkaan auta, vaan tuntuu, että aina kun oon sitä laittanut, niin syylät on seuraavana päivänä jopa kasvaneet.

Syylät on heti emättimen alapuolella (mulla on siinä sellainen ' kalvo' , niin sen alla, eli aika hankalassa paikassa) ja kaksi tosi pientä välilihassa.

Kotikaupunkini (kotka) apteekeista vain yhdessä oli tätä lääkettä varastossa (yksi paketti!!) ja sitä ei kuulemma ole myyty vuosiin!!

Wartec-liuosta kuulemma (joka on vahvempaa, kysyin siitä) myydään nykyään.

Lääkäri ei suostunut vaihtamaan liuokseen, sanoi vain, että paljon hankalampi käyttää ja tarkoitettu lähinnä miehille.

Toinen lääkekuuri maksaa jotain 50¿ paketti ja todella ärsyttää, jos joudun sen ostamaan. Osaisko joku neuvoa, miten hitossa näistä pääsis eroon?

Kommentit (14)

Vierailija
1/14 |
05.03.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

mulla todettiin kondylooma reilu 20 v sitten (joo, olen jo vanha...). Sain pari lääkekuuria, lopulta hoidettiin sairaalassa laserilla ja tämän jälkeen vielä pari ulkosynnyttimiin ilmestynyttä jäädytettiin. Tuon jälkeen papa on ollut aina puhdas, mutta nyt sitten uusi lääkäri haluaakin tarkistaa tilanteen vielä kolposkopialla ja näytepaloilla. Kas, kun kondylooma voi aktivoitua vielä 20 vuodenkin kuluttua eikä papa välttämättä ole ihan luotettava. Se kertoo vain, että onko muutoksia niissä kohdissa, mistä näytettä on otettu. Näytekohdan vieressä kondyloomaa voikin olla...

Hoidattakaa naiset itsenne siis kunnolla! Ja parempi tietysti olisi kun tältä riesalta onnistuisi välttymään kokonaan.

Vierailija
2/14 |
05.03.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

ja saan sieltä lähetteen jäädytykseen/laseriin.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/14 |
05.03.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

tuleeko niitä paljon jaminne? tuleeko niistä puristaessa jotain ulos? kipeitä? miten vauhdilla ne kasvaa?

Vierailija
4/14 |
05.03.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla todettiin 6v sitten. Välillä ollut poissa ja välillä aktivoitunut uudestaan. Mulla oli papa 2 vuotta 2 luokassa ja tehtiin tuonne sisälle jäädytyshoitoa ja otettiin koepalaa yms. Sitten se vaan taas katosi ja viimeisin papa 1v sitten oli taas 1 luokka ja asia ok.

Vierailija
5/14 |
05.03.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

http: //www. terveyskirjasto. fi/terveyskirjasto/tk. koti? p_artikkeli=tes00008&p_ylataso=&p_osio=

Vierailija
6/14 |
05.03.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

minkänäköisiä ne kondyloomat on?? tuleeko niitä paljon jaminne?

- Kuvaillaan usein kukkakaalin näköiseksi kohouma alueeksi emättimen alueella. Voi olla ulkosynnyttimessä ja samoin emättimen sisällä.

tuleeko niistä puristaessa jotain ulos?

- Ei tule mitään ulos, ei ole puristettavia...

kipeitä?

- ei ole kipeitä, moni saattaa olla pitkään huomaamatta.

miten vauhdilla ne kasvaa?

- Aikalailla on off tauti. Toisinaan tulee ja toisinaan. Kondyloomasta on kymmeniä jopa satoja erilaisia tyyppejä. Osa voi olla kokonaan näkymättä muualla kuin papa kokeessa ja se on usein se vakavampi joka aiheuttaa kohdunkaula syöpää.

Vierailija
7/14 |
05.03.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

ne ei kyllä näytä miltään syylältä vaan enemmän hyvin pikkuruisilta helmiltä..ja niistä tulee puristettaessä sellain vaalea töhnä ulos.. niinku finnistä.. että mitäköhän ne on?

Vierailija
8/14 |
05.03.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Toivottavasti joku vastaa 16:n kysymykseen....mulla samanlaisia!

Vierailija
9/14 |
05.03.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

onks sulla niitä minkä verran?? ku mulle ei kyl koskaan oo gynet neuvoloissa tai missään mitään niistä maininnu. ja ne on erikoisia sillai että ne ei näy kunnes hiukan sitä ihoa pingottaa, silloin vasta ne huomaa!!

Vierailija
10/14 |
04.03.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eihän sitä saa niin kauaa käyttää. Ymmärsinköhän nyt oikein? Jos ei lääke tehoa, pitäisi syylät jäädyttää.

Vierailija
11/14 |
04.03.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sen jälkeen olen käynyt papassa joka vuosi, eikä ole uusinut, vaikka virustahan kyllä kannan kehossani loppuelämäni.

Tämä tapahtui siis n. vuonna 1999- 2000.

Pyydä, että ne jäädytettäis.

Vierailija
12/14 |
04.03.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

onneksi " vaarattomia" toisin kuin ns. litteät kondyloomat. Oma immuunipuolustuksesi hävittää ne luultavasti jossakin vaiheessa...Ihan samoin kuin käsissä tai jaloissa olevat syylät, joskus menee viikkoja joskus vuosia. Käytkö erikoislääkärillä vai jollakin yleistyypillä?

Vierailija
13/14 |
04.03.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

missä nää onneks huomattiin. Olivat aluksi just sellaisia litteitä, en siksi ollut niitä itse pannut merkille.

Lääkäri sanoi, ettei Kotkassa jäädytetä? Pitäisi varmaan mennä yksityiselle.

Vierailija
14/14 |
04.03.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Totta puhuen oon ollut tosi laiska sen laittamisessa. Aluksi laitoin niin kuin pitikin, mutta kun mitään ei tapahtunut, et ole jaksanut olla niin tarkka sen kanssa. Rokotetutkimus on juuri tämä HPV-tutkimus.

-ap (kirjoitin myös edellisen viestin).

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: seitsemän kaksi kuusi