Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Kehtaako tk-lekurilta PYYTAA antibioottikuuria? Eli kyse omasta pitkittyneesta flunssasta, mies sai tyopaikkalekurilta kuurin...

Vierailija
04.03.2008 |

Itse olen kärvistellyt tässä jo tosi pitkään.. Omalääkäri vaan tunnettu siitä, ettei kuureja mielellään kirjoita... Mutta nyt luulen, että tähän ei mikään muu auta.

Kommentit (8)

Vierailija
1/8 |
04.03.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ok, tiedän, että lääkärit kirjoittaa antibiootteja paljon turhaankin, tää lääkäri on just valmistunut, voisko olla tekemistä asenteen kanssa.

Vierailija
2/8 |
04.03.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Bakteeritulehduksen toteamiseksi ne kokeet on tehtävä; fiksu lääkäri teillä

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/8 |
04.03.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tiedätkös, että antibiootin kyllä jokainen lääkäri kirjoittaa jos epäilee bakteeritautia, joka tarvitsee kuurin. Totta kai uskaltaa pyytää kuuria, jolloin lääkäri tutkii onko viitteitä bakteeritulehdukseen. Mutta vaatimaan en mitään lähtisi. Kyllä ihmetyttää tämä nykyinen asenne, kun lääkäriin mennään kertomaan mikä vaivaa, mitä tutkimuksia tarvitaan ja joskus jopa miten hoidetaan. Minullekin tutut ja sukulaiset soittavat ja kysyvät neuvoa: ' mitähän tutkimuksia ja lääkkeitä minun pitäisi lääkäriltä vaatia, kun on tämmöisiä oireita..' . Siinä saa aloittaa aina keskustelun siihen tyyliin, että ei sinun tarvitse sitä murehtia, anna lääkärin tehdä työnsä.

t. tk-lääkäri

Vierailija
4/8 |
04.03.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla toi kesti 5 viikkoa ja edelleen on kurkku kuiva ja ääni käheänä. Kolme viikkoa olin sairaslomalla!!

Ei höyryhengitystä, lepoa, pstilleja jne. Mitä lulet antibioottien auttavan, jollei ole bakteeritartunnasta kyse? Nt vain on hitsin sitkeää ja rajua flunssaa liikkeellä!

Vierailija
5/8 |
04.03.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Paitsi jos nyt ihan verta yskii, niin sitten voi olla jo jokin ongelma.

Vierailija
6/8 |
04.03.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pitää ehdottaa ylläpidolle, että tekevät valmiin lomakepohjan ja av-lääkäri sitten vaan määrää oireiden perusteella sopivan rohdon.

Vierailija
7/8 |
04.03.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mies oli koko ajan patistamassa lääkäriin, mutta en mennyt. Minusta selvä flunssayskä ei ole mikään syy mennä lääkäriin. Kun siis ei ollut muuta kuin sitkeä yskä ja räkäisyys, ei kuumetta eikä yleiskunto mennyt huonoksi.

Vierailija
8/8 |
04.03.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

ja kuvittelin myös saavani ab-kuurin. Työterveyslääkäri otatti CRP:n ja totesi ettei antibiooteille ole tarvetta- virustauti.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yksi kolme viisi