Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

mikä mun mahassa voi olla?en uskalla mennä lääkäriin:( JA EN OLE RASKAANA! APUA

Vierailija
04.03.2008 |

olen jo pitkään kärsinyt vatsakivuista jotka tuntuvat kouristuksena alavatsalla ja samalla sa juosta vessaan kun alkaa vääntään mahaa.

pidemmän aikaa olen myös tuntenut oikealla puolela kovan patin lonkkaluun ja kylkiluiden välisessä tilassa. patti on noin nyrkin kokoinen. nyt on alaknut oireileen selänpuolelle se sama kohta. ihan kuin jokin lihas olisi jumissa ja sattuu todella kipeästi välillä. vatsa on myös ihan turvonnut aina iltaisin. mitä tämä voi ola? syöpää?

Kommentit (28)

Vierailija
1/28 |
20.10.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

up

Vierailija
2/28 |
20.10.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos vaan menisit lääkäriin.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/28 |
20.10.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla oli joskus suurentunut keltarauhanen, se oli sellainen patti kans. Mene nyt lääkäriin siitä ihmettelemästä. 

Vierailija
4/28 |
20.10.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Se on kakkaa??

Vierailija
5/28 |
20.10.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Up

Vierailija
6/28 |
20.10.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

up

Vierailija
7/28 |
20.10.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sappikivet + luulotauti, Sappikivien takia kannattaisi mennä lääkäriin ainakin, koska jos siellä tulehtuu jotain, niin sitten on melko huonosti asiat. Verrattuna siis siihen, että ei olisi tulehtunut. Ultra ei tosiaankaan satu.

Vierailija
8/28 |
20.10.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Liikkuva patti tai massa on yleensä hyvänlaatuinen! Kehotan sinua silti menemään lääkäriin, ettei vaivasi pahene tai aiheuta komplikaatioita, ne voivat olla hoitamattomina vaarallisia! Ihmiset usein odottavat niin pitkään, että pienet vaivat ovat päässeet pahoiksi ja elämää rajoittaviksi, kun ne olisi vähäisemmällä hoidolla, työllä ja kärsimyksellä (potilaan kannalta) saanut hoidettua silloin, kun oireet vielä olivat lieviä. Rohkeasti lääkäriin, tutkimukset ovat vapaaehtoisia!

T. Sh

Vierailija
9/28 |
20.10.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

sul on selvä klotti

Vierailija
10/28 |
20.10.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aika vanha ketju.

Vierailija
11/28 |
20.10.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

mulla vähän sama, raskauden jälkeen alkanut öisin sellainen puristava tunne ylävatsalla ja yläselässä. koko ylävatsaa aristaa, kosketellessa varsinkin oikealle kylkiluiden alle sattuu. siellä tuntuu jotain, mutta en ole tarkemmin tutkinut etten mee ihan hysteeriseks :(

Vierailija
12/28 |
20.10.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

En mä tiedä mut kuulostaa ihan HIRVEELTÄ.

Vierailija
13/28 |
20.10.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tule ap kertomaan, mikä oli vaivana?

Vierailija
14/28 |
20.10.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

up

Vierailija
15/28 |
20.10.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vanha ketju

Vierailija
16/28 |
04.03.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pakkohan se on lääkäriin mennä, kamalempaa on elää syövän pelossa eikö vain? Tsemppiä :)

Vierailija
17/28 |
04.03.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

joka säteilee selkään.

läkäriin en uskalla mennä kun pelkään syöpää ja sitä jos ne tunkee letkun kurkkuun ja tähystää.

-ap-

Vierailija
18/28 |
04.03.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Täällä ei voi ihmiset kuin arvailla ja mahdollisesti vain pahentaa sun pelkoja. Mahajuttujen kanssa ei ole leikkimistä, vaikkei syövästä olekaan kyse. Ja hei: ne ei väkisin tee sulle yhtään mitään. Kaikesta sulla on oikeus kieltäytyä. Mutta jos et mene lääkäriin et pääse puusta pitkälle. Todennäköisesti saat vain turhaan pelätä sitä syöpää, joka sulla todennäköisesti ei ole.

Vierailija
19/28 |
04.03.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

niin ei ne tunge letkua kurkkuun. Alakautta voivat kyllä tähystää, mutta eivät sitäkään tee heti alkuun eivätkä vasten potilaan tahtoa. Syöpää sulla ei ole, ruoansulatusvaivoja selvästi, kun muodostuu kaasua ja suoli kramppaa. Keliakiaa? Laktoosi-intoleranssia? Ärtynyt suoli? Kova patti voi olla kylkiluu (alimmat ovat irrallisia toisesta päästä ja voivat tuntua pateilta), ulostetta suolessa, tulehtunut suolenosa, ilmaa, pehmytkudospatti (vaikka aterooma), jnejne...

Mutta kun asia vaivaa niin mene vaan lääkäriin!

Vierailija
20/28 |
04.03.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lisäksi voidaan tehdä paksusuolen tähystys. (Olin semmoisessa juuri. Kannattaa pysyä rentona ja painaa siitä kohdasta, missä letku tuntuu. Lisäksi kannattaa kääntyä alun jälkeen selälleen. Näin ei satu niin paljon. Mulla ei ollut mitään vikaa. Mulla on ollut kanssa kipuja oikean kylkikaaren alla ja alavatsalla selkään säteillen. On tehty ultra, magneetti, tähystys ylä- ja alakautta sekä keuhkojen röntgen ja tähystys sekä kohdun tähystys. Ei onneksi ollut mitään vikaa. Kaipa mulla oireilee vähän aikaa sitten huomattu harvinainen reumasairaus EDS.)

Mene tutkimuksiin, niin saat mielenrauhan. Heti tilaat.