Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Allerginen spinaalipuudutukselle??

02.03.2008 |

Voiko sellainen olla mahdollista? vai osaisiko kukaan valaista minua mikä meni pieleen... nimittäin anestesialäkäri meinasi heti silloin, ettei ne oireet voi johtua siitä puudutteesta...mutta mistä sitten? kaksivuotta sitten siis sain synnytyksessä spinaalipuudutuksen, jonka seurauksena minulla alkoi hengitys salpaantua ja hengitin siis happea sen parin tunnin ajan jonka se aine vaikutti minussa. lisäksi kutisin päästä varpaisiin ja olin jokseenkin tunnoton päähän asti ja alkoi väsyttää, jolloin kätilö+lääkäri ja oma mies pitivät minua hereillä väkisillä. Olin silloin sen parituntisen ajan 8cm auki, mutta onneksi synnytys ei edennyt sinä aikana,vaan kun tulin uudelleen kipeäksi, pystyin synnyttämään...mutta nyt kun olen taas raskaana...mietityttäää ja hieman pelottaa kun en uskalla pyytää enää mitään puudutteita. on tässä vielä onneksi synnytykseen aikaa...:)kun viikoilla 11 vasta mennään.

onko kenelläkään samantapaisia kokemuksia???

Kommentit (5)

Vierailija
1/5 |
03.03.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

mutta nyt seuraavaksi pyydät synnytyksesi epikriisit ja lähetteen iho-ja allergiasairaalaan jotta mahdollinen puudute/lääkeaineallergia voidaan todeta, yleensä äärimmäisen harvinaisia. Raskauden aikana voidaan näitä testauksia myös tehdä.

Vierailija
2/5 |
03.03.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

vaan spinaalipuudutus on sinun kohdallasi noussut liian ylös. Eli mahdollisesti puudutusainetta on laitettu hivenen liikaa ja tai asentosi on ollut sellainen, että puudutus on tosiaan noussut liian ylös. Liian ylös noussut puudutus voi tehdä sen, että palleanseutu puutuu ja moni kokee sen hengitysvaikeutena. Lisähappea annetaan näissä tilanteissa helpottamaan oloa ja mahdollisesti rauhoittavaa lääkitystä. Inhottava olo menee ohi sitä mukaa kuin puudutusaineen vaikutus alkaa poistumaan.

Kutina johtuu taas todennäköisesti fentanyylistä, jota on puuduteaineen lisäksi ruiskytettu spinaalitilaan lisäämään puuduteaineen tehoa. Atarax tehoaa esimerkiksi tuohon kutinan.

Kerro seuravaalla kerralla, kun menet synnyttämään oireesi ja pyydä tarkistamaan mitä lääkkeitä sait ja kuinka paljon ettei tilanne toistu. Varsinaisesta hengenvaarallisesta reaktiosta tuskin oli kyse.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/5 |
03.03.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

minulle että spinaali-puudutuksessa se aine on selkäydinnestettä kevyempää jolloin se voi nousta liian ylös jos on esim. liian pystyssä asennossa.

Minulle on tullut tuota hillitöntä kutinaa ja vielä ihan älytön vapina epiduraali-puudutuksesta ja se oli kyllä melko hillitöntä synnyttää kun vapisi ja kutisi hallitsemattomasti.

Olisiko sinulla kyse juuri tuosta liian ylös nousseesta puudutuksesta.

Niiloakseli rv 39+0

Vierailija
4/5 |
03.03.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

yhesti hammaslääkärillä mainitsin tuosta, kun aloin jo epäillä että mulle ei sovi mikään puudute ...niin tuumasi että on voinut nousta liian ylös se aine... juuri niin kuin te muutamat mainitsitte!!

En vaan oo saanu aikaiseksi kysellä niitä papereita sieltä synnäriltä. Pitäis varmaan kysellä, niin sais tietää onko sitä sitten laitettu liikaa tai onko se mennyt väärään paikkaan tai just liian ylös.

Oli mulla sillon sitä hirveätä tärinää myös...ja vielä täytyy mainita että se kätilö oli silminnähden hädissään ja synnytyksen jälkeen kehui ihan mahdottomasti mun miestä, kuin se oli ollut niin rauhallinen ja " hallinnut tilanteen" .

Vierailija
5/5 |
05.03.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

nuo seikat.

Jos ei, puhu asiasta niin että osaavat olla tarkempia seuraavalla kerralla.

Jokainen on yksilö, joten on tärkeätä että hoitohenkilökunta osaa hoitaa sinua oikealla tavalla ja erityisesti oikealla lääkemäärällä.