Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Uskotko, että " meille ei anneta enempää kuin jaksemme kantaa" ?

Vierailija
02.03.2008 |

Pitääkö paikkaansa kaikkien ihmisten kohdalla?

Kommentit (27)

Vierailija
1/27 |
02.03.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mites kaikki hyväksikäytetyt lapset sitten?

Vierailija
2/27 |
02.03.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

ei pidä paikkansa. Sattuma jakelee osumiaan.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/27 |
02.03.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kuka helvetti muka oikeasti jaksaa kantaa vaikkapa kaikkien lastensa samanaikaisen menetyksen? Toisekseen en usko korkeampiin voimiin, joten kaikki tapahtuu sattumalta. Ei ole ketään partaukkoa heittelemässä meille kohtaloita ja kantamuksia.

Vierailija
4/27 |
02.03.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joskus ihmiset vain kieltäytyvät itse uskomasta siihen. Ja jos ihminen itse ei tuohon usko, hän voi taakkansa alle nääntyä.

Vierailija
5/27 |
02.03.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mielisairaalat on täynnä ihmisiä jotka eivät jaksaneet!

Vierailija
6/27 |
02.03.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

niin moni on saanut kannettavakseen sellaisia määriä, etteivät yksinkertaisesti ole jaksaneet.

Vierailija
7/27 |
02.03.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyse on voimavaroista ja selviytymiskeinoista + asenteesta (paljon tekemistä varhaisen vuorovaikutuksen ja varhaislapsuuden kokemustenkin kanssa). Joku toinen kestää ja selviytyy samoista vaikeuksista, toinen ei.

Vierailija
8/27 |
02.03.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ja heidän on tietenkin se uskottava, sillä se on Jumalan sanaa. Jos eivät uskoisi, eivät siis uskoisi Jumalan olevan oikeassa.

Itse en usko, en todellakaan.

Vierailija
9/27 |
02.03.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pakko sanoa että tuohon sanontaa ei ehkä pitäisi uskoa niiden jotka ovat sivusta katsomassa toisen selviytymiskamppailua. : (

Tai ainakaan tuota ei pitäisi sanoa ääneen.

Jos joku ei jaksanut, on todella loukkaava sanoa hänestä, että " ei annetta enemmän kuin jaksaa kantaa" . Sen sanominen tarkoittaa että hänen olisi pitänyt jaksaa. Hän oli heikko kun ei jaksanut. : (

Sanonta on Raamatusta.

Kuinka paljon ihmisen pitää jaksaa kestää?

Vaikea sanoa. Toiset kestävät paljon, toiset eivät vähääkään.

Sanonta on tarkoitettu lohdutukseksi, kannustamaan ja selviytymään kovissa vaikeukissa olevia.

Mutta juuri kovissa vaikeuksissa kamppaileva ihminen on usein äärirajoilla uskonsa menettämisessä.

Jos hän uskoo tuon että " ei anneta enemmän kuin jaksaa kantaa" , hän todennäköisesti selviytyy.

Monimutkaista.

Vierailija
10/27 |
02.03.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

vastaan siis kysyjälle että jos olet itse kamppailemassa selviytymisestä usko siihen.

Jos taas katsot sivusta toisten selviytymiskamppailua, älä usko siihen vaan mene ja AUTA!

T. 19

Vierailija
11/27 |
02.03.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eli joskus pitää joutua kantamaan liian suuri taakka jotta muuttuu ihmisenä/sieluna tiettyyn suuntaan.

Ihan käytännönmielessä en tätä ehkä nielisi, kun ajattelee kaikkea sitä kurjuutta, kidutusta, laiminlyöntiä. Mutta vakaumukseni ansiosta uskon että näin on vaikka ihmisen mieli ei sitä konkreettisesti kykene ymmärtämään. Uskon että osasyy on ehkä se että meidän on tarkoitus pyrkiä kohti hyvää ja muiden auttamista. Jos asenne olisi " se nyt vaan on tarkoitus olla niin" niin emmepä taitaisi kovin lähimmäisenrakkautta tekoina osoittaa.

Vierailija
12/27 |
02.03.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mietteitä?

Vierailija
13/27 |
02.03.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija:

Ja heidän on tietenkin se uskottava, sillä se on Jumalan sanaa. Jos eivät uskoisi, eivät siis uskoisi Jumalan olevan oikeassa.

Itse en usko, en todellakaan.

Vierailija
14/27 |
02.03.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ja minä olen ateisti.

Vierailija
15/27 |
02.03.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija:

Ja minä olen ateisti.

Vierailija
16/27 |
02.03.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Elämä tietysti!

24 ;)

Vierailija
17/27 |
02.03.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

näitä vanhan kansan sanontoja ja paskanjauhamisia

Vierailija
18/27 |
02.03.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minusta on loukkaavaa sanoa, että ihmisen pitäisi nurkumatta kestää kaikki paska.

Vierailija
19/27 |
02.03.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija:

Minusta on loukkaavaa sanoa, että ihmisen pitäisi nurkumatta kestää kaikki paska.

24

Vierailija
20/27 |
02.03.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

[color=gold]Minun perhettäni on koeteltu oikein olan kautta.. On sairautta, mielisairautta, kuolemaa, epäonnistumisia, rikkautta, köyhyyttä.. Kaikkea. Ojan pohjalla ollaan oltu ja sieltä ollaan aina noustu kumminkin, tosin joskus on pitänyt pyytää apua useammalta tahdolta.[/color]

[color=silver]Minulle annettu monta lasta monen sattuman kautta. Ns. ei toivottuja, mutta silti aina NIIN rakkaita ja loppujen lopuksi toivottuja. Apua olen tarvinnut ja sitä saanutkin. Epätoivo on iskenyt mutta aina on selvitty, KAIKESTA! Vieläkin tässä jaloillani olen vaikka viimeiset kaksi vuotta ollut todella vaikeaa.[/color]

[size=6]Elämä antaa, mutta kyllä se ottaakin![/size]

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yksi neljä kahdeksan