Veristä vuotoa yhdynnän jälkeen..?
Siis, onko jollakin kokemusta?
Mulla eilen illalla tuli vuotoa heti yhdynnän jälkeen tai siis alkoi jo yhdynnän aikana... :(
Yön aikana ja tänään sitten tullut sellaista vanhaa ruskeaa verta, mutta ei paljoa... Kokoajan siis vähentynyt.
Onko tämä vaarallista/vaaratonta? En ole lääkärissä käynyt, mutta huomenna ajattelin neuvolaan soittaa.
Sikiön liikkeet kyllä tänään olen tuntenut eli kai sillä kaikki sitten hyvin...?
mirtsu rv 18+0
Kommentit (6)
siis tollasia vastauksia mä netistä löysinkin, että limakalvot voi olla herkät/kuivat. Mutta, halusin varmistusta vielä, jos jollakin on omakohtaista kokemusta asiasta..
Tuo vastauksesi kyllä jo helpotti omaa oloani, mutta kyllä tässä tulee vähän sellainen olo, ettei tee mieli olla yhdynnässä vähään aikaan ;)
Nyt tuo vuoto näyttää olevan multa loppunutkin jo.
mulla on myos tullut vuotoa yhdynnan, ja jopa sisaisen ultran jalkeen. Ilmeisesti siita ei kuitenkaan ole mitaan haittaa, arsyttaa vaan kun sita kuitenkin aina vahan saikahtaa.
niin siinä vaiheessa, kun se vuoto on ruskeaa, niin onko siinä mukana tullut mitään hyytymiä?
Siis, kun luulin jo eilen että se oli loppu, niin hiukan tänään vielä tullut ja äsken wc:ssä käydessä paperiin tuli sellanen pieni hyytymä...
Nyt tässä mietin, että lähdenkö tonne äitiyspolille käymään...
Ja kuten jo moni todennut, niin ihan vaaratonta.Johtuu tosiaan siitä, kun limakalvot niin herkät ja pintaverisuonia menee raskaana ollessa herkemmin poikki ja ne sitten vuotavat. Noista hyytymistä en tiedä, mulla veri oli kirkasta verta. Sellaista kun nyt haavastakin yleeensä tulee...Mutta sähän voit soittaa äitipolille ja kysyä, mitä mieltä ovat. Jos huolestuttavaa, niin osaavat neuvoa sua eteenpäin. Tuskin on kuitenkaan mitään vaarallista, kun noin pitkälläkin jo olet ja vauvan liikkeet tunnet! Ja yleensä tohon mennessä istukkakin jo noussut, jos aikaisemmin ollut kohdunsuulla. Kovin montaa päivää vuoto ei tietenkään sais kestää ja tosiaan noista hyytymistä en tiedä.Mutta normaalissa raskaudessahan ei yhdynnästä pitäis olla mitään haittaa eikä vaaraa sikiölle!!
ja kaikki oli hyvin. Ei mitään syytä vuodolle löytynyt...
Kiitokset teille kaikille vastauksista :)
minulla oli kans noilla viikoilla yhdynnän jälkeen veristä vuotoa. Neuvolassa ja lääkärissä totesivat olevan normaalia koska limakalvot on niin herkät raskauden aikana. Minulla jäi siihen yhteen kertaan tuo verinen vuoto.
niiloakseli