Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Kannattaako työhakemukseen laittaa sivunumerot?

Vierailija
02.03.2008 |

Kun on mukana ansioluettelo jne.

Kommentit (16)

Vierailija
1/16 |
02.03.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos tekee virallisen suosituksen mukaan ison marginaalin vasempaan laitaan ja alkuun kirjoittaa lähettäjän ja vastaanottajan tiedot, niin ne imevät paperitilasta jo puolet. Mulla on alla monta tutkintoa ja useita työpaikkoja ollut, ettei niitä ihan parille riville kirjoita.

Vierailija
2/16 |
02.03.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei ne lue mitään kilometrin pituisia sepustuksia.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/16 |
02.03.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Turhat sepostukset pois ja vain oleellinen mainitaan. Ei kai kukaan useampaa sivua kirjoita? Tuohan on ihan itsestään selvää...

Vierailija
4/16 |
02.03.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ne lentää ensimmäisenä roskiin. Lukematta!

Vierailija
5/16 |
02.03.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

--työkseen tätä asiaa tekevä--

Vierailija
6/16 |
02.03.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eli CV on hakemuksen liite yleensä.

Hakemuksen pituus ei missään nimessä saa olla yli sivua... CV voi olla tarvittaessa hieman pidempi, mutta hyvä olisi, jos senkin saisi tiivistettyä. Virallisilla asetuksilla tuo on kuitenkin helvetin vaikeaa. Mulla ei ole kuin yksi ammattitutkinto ja pari edellistä työpaikkaa ja silti CV menee vähän toiselle sivulle.

CV:ssä ei kuitenkaan mun mielestä alussa tarvii olla vastaanottajan tietoja. Samaa CV:tä mä ainakin käytän aina, ei siinä mitään vastaanottajan tietoja ole. Vastaanottajan tiedot on hyvä olla varsinaisessa hakemuksessa kyllä.

Mä just viime syksynä sain eteeni toistasataa työhakemusta (mun paikalle haettiin ihmistä) ja mun piti sitten lukea ne läpi ja valita 10-15 parasta. Pomo suoritti sitten niistä vielä karsinnan... rehellisyyden nimissä täytyy sanoa, että ekana lensi sivuun ne pisimmät hakemukset. En edes lukenut... Tai itseasiassa ihan ensin lähti roskiin käsinkirjoitetut (niitä tosiaan oli pari, huonolla käsialalla... en tajua).

Vierailija
7/16 |
02.03.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

tulee sivunumerot (ja kokonaissivumäärä sulkeisiin). CV:stä täytyy vaan karsia vanhimmasta ja turhimmasta päästä asiaa.

- tietää työnsä puolesta -

Vierailija
8/16 |
02.03.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

esim. työhakemuksessa täytyy tuoda esille, mitkä tekijät ovat vaikuttaneet siihen, että on hakeutunut alalle ja kuvailla omaa ammatti-identiteettiä sekä tulevaisuuden visioita. Tämän kaltaiset analyyttiset toiveet kerrotaan erikseen hakuohjeissa.

Vierailija
9/16 |
02.03.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

selkeämmän. Kyllä sillä on merkitystä.

Vierailija
10/16 |
02.03.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

parasta vielä jos sivunumerot on muotoa 1(3), 2(3), 3(3)

kenen CV edes mahtuu yhdelle sivulle?!

t. rekrytoiva

Vierailija
11/16 |
02.03.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mun mielestä kyllä suoraansanottuna melko idioottimaista. Se, että osaa kopioida esim. netistä hakemuksen viralliseen pohjaan ei vielä kerro ihmisestä yhtään mitään. Samoin kuin se, että jos hakemus on kirjoitettu käsin. Kaikilla ei ole kotona konetta tai tulostinta ja ehkä hakija jonkun syyn vuoksi ei ole päässyt hakemustaan virallisesti tekemään. Päättänyt kuitenkin, että rohkeasti hakee silti koska on niin kiinnostunut paikasta. Ja sitten joku pikkupomo omassa erinomaisuudessaan paiskaa hakemuksen heti roskiin. Toisaalta eipä siinä hakija kyllä menetäkään silloin yhtään mitään.

Vierailija
12/16 |
02.03.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

on puoli - yksi liuskaa, ei saisi mennä toiselle sivulle.

Vierailija
13/16 |
02.03.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

itse olen viimeaikoina törmännyt pyyntöön saada kopio portfoliosta, ja oma portfolioni on 40 sivuinen, olen saanut kuitenkin valtavan hyvää palautetta siitä, että se A) on olemassa ja B) on laadittu hyvin

elikkäs siis, kyllä niitä jossain luetaankin

olen työssä ihmissuhdealalla

Vierailija
14/16 |
02.03.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

TÄällä on väitetty, että jos hakemuksessa ei ole palkkatoivetta, se lentää roskiin, jos hakemus on pidempi kuin sivun, se lentää roskiin jne jne. Tätä paljon paljon tärkeämpää on se, mitä niillä sivuilla lukee. VÄitän, että yhdenkään firman edun mukaista ei ole hylätä mahdollisia täydellisiä valintoja sen vuoksi, että cv nyt sattui olemaan neljä sivua pitkä. Ja jos cv sisältää työpaikkaan nähden erittäin oleellisia tietoja tai kokemusta, niin älkää ihmeessä karsiko niitä pois. Ja joskus se oleellinen tieto voi olla hyvinkin epäoleellisen tuntuinen. Esim aktiivisuus jossain järjestössä _saattaa_ natsata juurikin haettuun paikkaan tai hakemuksen vastaanottajan henkilökohtaisiin kokemuksiin. AIna näin ei ole, ja se ei välttämättä johda työpaikansaantiin, mutta voi tehdä hakemuksesta kiinnostavamman kuin jonkun toisen hakemus.

Vierailija
15/16 |
02.03.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

nyt on sen verran työvoimapulaa, ettei sellaiseen olisi edes varaa.

Vierailija
16/16 |
02.03.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Työhakemus ja CV ovat erilliset paperit, erilliset liitteet. Ei koskaan saisi olla enempää kuin yksi sivu kumpaakin.