Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Kannustalo-rakentajat! Talopaketin hinta koko talon hinnasta? Menikö tosiaan 3X talopaketin hinta?

01.03.2008 |

Me olemme ajatelleet tehdä itse paljon ja molenpien isät on eläkkeellä, rakennustaitoisia ja -kuntoisia tosin. Mietimme tuota hintapuolta, että onko Kannustalojen talopaketti vain kolmasosa koko talon hinnasta ilman tonttia. Kalliilta kuulostaa...

Kommentit (9)

Vierailija
1/9 |
03.03.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä meni ehkä joku 2,5 kertaa se ilman tonttia mutta ison autotallin kanssa pari vuotta sitten. Itse myös tehtiin kaikki mahdollinen oikeastaan putkitöitä lukuunottamatta. Mutta Kannustalolla on tosi laaja toimitus muihin verrattuna, mutta on siinä varmaan hieman muutakin. Mutta jos siitä tykkää niin ei kopioita, oli niiden puutavara ja toimitukset meille ainakin ihan ensiluokkaisia.

Sanna

Vierailija
2/9 |
04.03.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

mutta tyytyväisiä on oltu! Ainakin tämä Rauhala on sen verran monimutkaisempi rakennettava kuin moni yksinkertaisempi talo, että kustannuksia tulee kyllä.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/9 |
05.03.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minkä hintaisia kannustalon talopaketit on? Tietty riippuu paljon neliömäärästäkin.

Vierailija
4/9 |
09.03.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Talopaketti maksoi vuonna 2004 hiukan yli 80.000 e. Kun viimeinen lista oli paikoillaan, oli excelin viimeisellä rivillä 290.000 e - pihatyöt ei tehtynä.

Kannustaloissa on paljon, paljon, paljon, paljon kirvesmiestyötä ja osaava ja ehtivä säästää.

Serkullani saman hintainen paketti, jossa kaikki mahdollinen tehtiin itse - kirvesmies talopaketin toimituksen jälkeen alkuvaiheessa n. 3 kk raksalla (perustukset itse tehtynä) ja tietenkin sähköt ja putket teetettynä. Laatoitukset, vedeneristykset ja kaikki pintatyöt tehtiin itse. Rahaa kului yli 260.000 e, tosin koneet ja kiintokalusteet ovat tuossa torpassa melkoisen kalliit.

Vierailija
5/9 |
10.03.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Talopaketti + autotalli oli -04 110te. Viimeistä listaa ei varmaan saada ikinä kiinni... :D

Vierailija
6/9 |
11.03.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Viitsisittekö vielä mainita talon neliömäärän.

Erityisesti tuo 290 000 euron talo, jonka tuttavanne oli tehnyt 260 000:lla.

Meillä neliömäärä olisi n. 170-180 ja kirvesmies on omasta takaa. Sen luulisi hivenen laskevan kustannuksia (toisin venyttänee rakennusaikaa...).

Vierailija
7/9 |
12.03.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

juttu että mun mielestä enää ei voi verrata pari vuotta tai enemmän ostettuja talopaketteja.. Niissäkin nimittäin on kustannukset nousseet ja just kuulin et suunnilleen meidänkin nykyinen on yli 100teuroa 180 m2 Rauhala harjakatolla) mistä me maksettiin noin 85teuroa ilman tallia vuonna -05.

Jos pystytyksessä jossain säästää niin se kannattaa ottaa vain vesikattoon ja laittaa esim tiilet itse.

Sanna

Vierailija
8/9 |
12.03.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Noihin hintojen nousuun liittyen, joudun lyömään pöytään ihan erilaista faktaa. Viime syksystä ja vuoden takaisesta on Kannustalon pakettien hinnat laskeneet. Reilu 10 t halvempi oli tarjous nyt kuin viime syksybä. Juuri tehtiin kaupat ja saatiin yli 30 neliötä ismpi talo ja pidemmälle rakennettuna samaan hintaan kun ystävät, jotka tekivät kaupat vuosi sitten.

Vierailija
9/9 |
14.03.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mutta asuttu ollaan jo reilu 2 vuotta.

Meillä on juhlavuoden Ainola 162 ja muistaakseni talopaketin hinta oli 93 tuhatta (nyt en mene takuuseen, saattoipa olla 73 tuhattakin..). Talopaketti toimitettiin talvella 2005 ja siitä sai silloin jotain alea kanssa.

Meillä materiaalimäärä oli laajin mahdollinen, otettiin esim. massiivipuuväliovet.

Koko ajanhan taloon menee rahaa, mutta luulisin että talo yksin on maksanut n. 300 tuhatta, mutta tämä on ihan mun arvio ja muistikuva kun mieheni on siitä joskus puhunut. Me ei siis olla pidetty mitään tarkkaa seurantaa tai budjettia. Talo on kuitenkin muutamaa listaa ja seinän panelointia vaille valmis.

Onnea rakennusprojektiin, me ei ainakaan olla kaduttu ja aiotaan varmaan joskus rakentaa toinenkin talo, ensimmäinen kun usein on se harjoituskappale :o)

p.s. Hyvä kuulla että Kannustalojenkin pakettihinnat olisi hiukan järkevöityneet...

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: seitsemän kahdeksan neljä