Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Jotenkin minua arsyttaa nama vuosikaudet kihloissa olleet jotka eivat ole menneet naimisiin! Kasitatteko, etta TEIDAN takianne kihlaus on pitkalti menettanyt merkityksensa

Vierailija
01.03.2008 |

lupauksena avioliitosta?

Nykyään kihlausta ei pidetä oikein enää mitään, koska se ei todellakaan tarkoita enää sitä että naimisiin oltaisiin menossa. Mitä ihmeen järkeä siis on mennä kihloihin?? Sormuksen takiako? Vai siksi, että kuvitellaan sen merkitsevän astetta voimakkaampaa sitoutumista toiseen? Sitä se tuskin on, jos mies ei edes halua puhua hääpäivästä! Mitään juridista merkitystä kihlauksella ei myöskään ole, joten minkä ihmeen takia kihlautua, jos ei aikomuksenakaan ole lähitulevaisuudessa (1-2 v. sisään) mennä naimisiin?

Kommentit (17)

Vierailija
1/17 |
01.03.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä on kyse puhtaasti taloudellisesta tilanteesta ja sen huonosta jamasta. Kaikki ei aina mene suunnitelmien mukaan, muista se, ennenkuin rupeat arvostelemaan.

Vierailija
2/17 |
01.03.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä asia on ainakin ihan toisinpäin, mies jankkaa jatkuvasti naimisiinmenosta ja tahtoo isot, perinteiset häät, mutta mua ei vois vähempää kiinnostaa. En taida haluta naimisiin. Jos joskus kuitenkin menen naimisiin, mieluiten " puolisalaa" maistraattiin tms

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/17 |
01.03.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Yksikin ystäväni on ollut kihloissa jo 10 vuotta. Ekan kerran hääpaikka varattiin kesäksi 2003, kappas kutsuja ei koskaan kuulunut. Seuraavaksi hääpaikkaa etsittiin kesäksi 2007 (tällä kertaa valittiin jo kaaso ja bestmankin) ja kappas, ei vieläkään kutsuja.

Sit väitetään, että kaikki on elämässä mallillaan.. Sopii epäillä..

Vierailija
4/17 |
01.03.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

syynä kun _haluaminen_ !

Varmasti (nimenomaan näistä pidempään yhdessä olleista kihlapareista) suurin osa rakastaa toisiaan, mutta häiden pitämistä on lykännyt esim;

-Raha. Halutaan pitää sellaiset häät, joihin menee paljon rahaa. Ei kuitenkaan ole varaa niitä pitää juuri nyt.

-Haaveillaan siitä että mennään naimisiin paratiisisaarella ulkomailla tmv. sen kuitenkin estää raha TAI se että lapset ovat liian pieniä että heidät voisi jättää 1-2- viikoksi hoitoon mummolaan tmv.

-Elämässä on paljon muuta härdelliä, ettei häitä yksinkertaisesti halua/ehdi ottaa lisästressiksi kaiken muun ohelle.

-Joillekkin se KIHLAUS voi olla isompi juttu kun häät. Moni ei edes haaveile mistään prinsessapäivistä tmv. vaan pitää naimisiin menoa lähinnä juridisena toimena.

Eli se saattaa lykkääntyä ihan siitä syystä että " unohtuu" koska kihloihin meno on ollut se " hääpäivä" tunnetasolla.

Vierailija
5/17 |
01.03.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

kihlauksesta. Mulle ja mun miehelleni kihlaus oli yksiselitteisesti lupaus avioliitosta. Häät järjestettiin puoli vuotta kihlauksen jälkeen... Minua siis kosittiin ihan perinteisesti polvillaan ja sormukset laitettiin silloin sormiin. Hääpäivä päätettiin seuraavana päivänä :)

Se, mitä muut ajattelevat, ei liikauta minua... meille kihlauksen merkitys oli ihan selvä ja vain meille se oli tärkeä... ei muille.

Tosin... en mäkään ymmärrä näitä 16-vuotiaita, jotka on olleet kihloissa 5 kertaa. Ei minua se touhu silti ärsytä... ihmetyttää kovast kyllä.

Vierailija
6/17 |
01.03.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

mut miks?mitä se teitä kiinnostaa?vai haluatteko leuhkia että lällällää meillä olikin rahaa pitää prinsessahäät ja teil ei. mulle elämäs o tärkeämpiä asioita. mies kysy et pidetäänkö häät nytte vai rakennetaanko talo. tottakai valitsin talon enkä ole päivääkään katunut. naimisiin ehditään myöhemmin tai vaikka maanantaina maistraatissa. idiootti!!!!

Vierailija
7/17 |
01.03.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Me olimme kihloissa yli 6 vuotta ennen naimisiin menoa.

Alunperin tarkoitus oli mennä naimisiin kun olimme olleet 3 vuotta kihloissa mutta suunnitelmat muuttuivat.

Kirkko ja juhlapaikka oli varattu ja pukukin valittu valmiiksi (onneksi ei vielä ostettu) kun pitopalvelu ilmoittikin ylibuukkauksesta joten meidän häiden tarjoilu peruttiin =(

Eipä löytynyt enää yhtään päivää siltä kesältä että kaikki kolme (kirkko,juhlapaikka ja pitopalvelu) olisivat olleet vapaana yhtäaikaa.

Niinpä häämme siirtyivät.

Sitten elämässä olikin niin paljon kaikkea muuta härdelliä ettei häiden suunnittelu ollut ensimmäisenä mielessä.

Suhteemme oli kuitenkin edelleen hyvässä voinnissa.

Meni 3 vuotta ja saimme lapsen ja silloin tuli taas naimisiinmeno mieleen.

Meidät vihittiin lapsemme kastepäivänä vain lähimpien ihmisten läsnäollessa.

Tilaisuus oli kaunis ja vaatimaton ja olimme loppujen lopuksi todella tyytyväisiä ettei tullut muutamaa vuotta aikaisemmin törsättyä omaisuutta isoihin (pari sataa henkeä) häihin joista kuitenkin valtaosa olisi ollut sukulaisia joita ei tapaa kuin muutaman kerran elämässään. Eli juuri näissä " pakollisissa" tilaisuuksissa.

Jos teidän miehenne pakoilee sitoutumista nii turha siitä on syyttää niitä jotka omasta halustaan ja omista syistään ovat pitkään kihloissa menemättä naimisiin.

Vierailija
8/17 |
01.03.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

mua ei siis liikauta aikuiset ihmiset, jotka ovat pitkään kihloissa. Joillekin se sopii... ja mun mielestä silloin, kun molemmat osapuolet ovat tyytyväisiä, niin kaikki on hyvin.

Kyllä mäkin olisin ehdottomasti valinnnut sen talon, jos olisi pitänyt valita talo tai häät. En olisi edes miettinyt :)

Mä en käsitä niitä teinejä, jotka menevät kihloihin viidettä tai kuudetta kertaa.

Vierailija
9/17 |
01.03.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Juuri tuota ollaan surkuteltu ystäväpiirissä, kun kihlaus ei nykyään ole enää mitään, kun niin monet menevät kihloihin ilman aikomustakaan mennä naimisiin lähitulevaisuudessa. Jos taloudellinen tilanne on kehno, niin miksei sitä kihlautumista voi lykätä siihen saakka kunnes tilanne on parempi ja häitä voi alkaa suunnitella???

Vierailija
10/17 |
01.03.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

teinit o eri asia.....mut se o ny joku muotivillitys että ollaan kihloissa!!! 9 ja 10 puhu asiaa!!!!!!!!!!!!!!!!!!! meki rakennettiin just talo ja nyt ei varaa häihin. mut onpa upea iso omakotitalo jossa kehtais vaik ne häät pitää =)

Vierailija
11/17 |
01.03.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

onko 11 tullut mieleen että elämässä voi tulla eteen odottamattomia asioita???kuten toinen jää työttömäksi tms. sultako pitäs nyt sitte lupaa kysyä että voidaanko mennä kihloihin vaikken tiedä että koska saan potkut. get a life

Vierailija
12/17 |
01.03.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

vahvasta ja sitoutuneesta parisuhteesta. Mulla on tuttava piirissä montakin prinsessa hääparia joiden liitot ovat kariutuneet 1-5 avioliittovuoden sisällä.

Vierailija
13/17 |
01.03.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Paljonko se on?

Vierailija
14/17 |
01.03.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Niin moni eroaa, ja jotenkin eroon vielä kiinnittää enemmän huomiota, jos pari on mahtihäät pitänyt pari. Tietyllä tavalla ISOT häät ovat teatteria.

Onnellisimmat (tosin otantana vain oma lähipiirini---) ja pisimpään yhdesä pysyneitä pareja ovat ne, jotka eivät ole lainkaan naimisissa/ovat pikkuiset häät pitäneitä.

Rakkaus on kuitenkin se suurin yhdessä pitävä voima, ja esim. avioliittoa enemmän pareja toisiinsa sitoo asuntolainat ymv. Juridisesti toki on järkevää mennä naimisiin, ja omassa tuttavapiirissäni moni on mennyt naimisiin kun saavat lapsen, juuri lakijuttujen vuoksi.

Uskovaisissa piireissä toisella lupautuminen papin edessä ehkä vielä merkkaa jotain, mutta omassa lähipiirissäni ei uskolla ole juuri kenellekkään merkitystä, ehkä siksi häitä vain harvat pitävät?

Vierailija
15/17 |
01.03.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

avioliitto " pelottaa" sitoutumisen vuoksi. Kuinka ihmeessä? Lapsi, jos mikä, on suurin asia, minkä vuoksi sitoudutaan. Jos on päädytty olemaan vanhempina, eikö naimisiinmeno ole hyvinkin pieni asia siihen verrattuna.

Toisekseen perustelu, ettei ole rahaa mennä naimisiin, on aivan turhaa. Ei siihen rahaa tarvita.

Vierailija
16/17 |
01.03.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ovat siis olleet vuosia kihloissa, mutta mies ei halua naimisiin. Rakastaa hullun lailla vaimoaan, mutta ei näe mitään järkeä avioitumisessa. Vaimo ei kehtaa mankua, odottaa vain, että mies kosisi (niin niin, minustakin se jo kosi silloin, kun kihlautuivat). En tiedä miten ovat taloudelliset asiat järjestäneet, mutta luulisin, että esim. testamenttiä tai muita papereita ei ole toisen turvaksi tehty.

Minusta on aivan sama, onko pari aviossa vai ei, mutta se on ikävää, jos toinen tahtoo ja toinen ei. Ei tunnu reilulta.

Vierailija
17/17 |
01.03.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei silloin enää odotella kosintaa kun on kihlasormus sormessa!

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kaksi seitsemän viisi