keuhkokuume ja raskaus
Hei!
Olen 25. viikolla raskaana, ja olen ollut nyt 4 päivää kuumeessa. Lisäksi on normaalit flunssan oireet eli nuhaa ja yskää. Yskä on kuivaa ja nyt tosi kivuliasta eli rintaan pistää kun yskii. Kuulin, että parilla tuttavan tutulla on tässä viime aikoina ollut keuhkokuume, ja nyt tietysti pelkään itselläni samaa.
Onko kellään tietoa, mahtaako (mahdollinen) keuhkokuume olla vaaraksi sikiölle? Googlettamalla löysin pienen jutun, jossa mainittiin, että infektiot, kuten myös keuhkokuume voi olla vaaraksi.
Huomenna menen varmasti päivystykseen. Sitä odotellessa...
Kommentit (2)
Kävin eilen lääkärissä ja huolestuin ihan turhaan. Tulehdusarvot olivat vain vähän koholla, mutta mitään " vikaa" ei löytynyt. Keuhkot kuulostivat puhtailta. Eli tavallinen flunssa tosiaankin, ja tuo yskiminenkin on jo laantunut eikä ole enää kivuliasta.
Kiitos vastauksesta!
Olen töissä keuhko-osastolla ja ihan taannoin meillä oli potilaana äiti rv 24+ ja mistään vaaroista ei puhuttu. Lääkitys oli suonensisäinen antibiootti ja lepo. Kannattaa käydä lääkärissä varmistamassa oma tilanteesi. Keuhko röntgenellä se selviää. Tautisi kuulostaa myös ihan tavalliselta flunssalta tai keuhkoputkentulehdukselta. Lääkäriin siitä ja mahd antibiooti sekä runsasta lepoa! Sillä se selviää..
Vointeja!