Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Että ottaa päästä!!! PAS ja Luget

Vierailija
29.02.2008 |

Olemme kärsineet selittämättömästä lapsettomuudesta jo kohta 5 vuotta. Hoitoja tehty 3xIUI, 1xIVF ja nyt ensimmäinen PAS. PAS tehtiin lääkkeettömään kiertoon (ainoastaan Luget käytössä).

Eilen pp14 testasin negan ja lopetin Luget, mutta menkoista ei tietoakaan! Onko normaalia??? Ei ole ihan minkäänlaisia tuntemuksia sinne suuntaan! Lugejen käytön aikana kyllä oli... IVF kun tehtiin tukena oli Luget (ja vielä isommalla annoksella kuin nyt) niin menkat alkoi jo Lugejen käytön aikana, n. pp 12 muistaakseni. Mistä ihmeestä nyt kiikastaa???? Kierto ruukaa olla melko säännöllinen, mutta nyt tullut jo superpitkä kierto (mikä ei todellakaan ole normaalia minulle).

Auttakaa jotenkin! Jos tiedätte asiasta yhtään mitään, niin kertokaa, PLEASE!!!

Kommentit (33)

Vierailija
21/33 |
29.02.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

oli testi sitten nega tai plussa ja kaksi tervettä PAS-tyttöä olen saanut. Eli jos raskaus on alkanut sen pitäisi tuottaa sen verran keltarauhashormonia jo itsekin, että ylläpitää raskautta. Jos taas raskaus ei ole alkanut kuukautiset tulee yleensä 1-4 vrk lugejen lopettamisen jälkeen (näin ainakin minulla). En siis sinua alkaisi turhaan uudestaan lugeja käyttämään.

Vierailija
22/33 |
29.02.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Silloin kun n testi ollut nega ja kuukautiste alkaneet vasta esim. 4:n päivän päästä testin tekemisestä, niin onko sinulla ollut menkkamainen olo kuitenkin? Minua niin ihmetyttää tuo oireiden totaalinen häviäminen. Rinnatkin olivat tosi kipeet ja turvonneet ja tuo mitä aikaisemmin sanoin, että mahassa tuntui, ovat kokonaa kadonneet.

ap

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/33 |
29.02.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija:

Silloin kun n testi ollut nega ja kuukautiste alkaneet vasta esim. 4:n päivän päästä testin tekemisestä, niin onko sinulla ollut menkkamainen olo kuitenkin? Minua niin ihmetyttää tuo oireiden totaalinen häviäminen. Rinnatkin olivat tosi kipeet ja turvonneet ja tuo mitä aikaisemmin sanoin, että mahassa tuntui, ovat kokonaa kadonneet.

ap

Ja nimenomaan siitä tiedän, että on laitettava side housuun odottelemaan, kun rintojen arkuus häviää. Vatsa tulee sitten uudelleen vähän kipeäksi kun vuoto alkaa, mutta päivän, parin verran on ihan oireetonta... Ja minusta tämä on jossain ihan selitettykin, jollain nettisivulla, että on yleistä siis ja kuuluu asiaan. Kuuluu samaan kategoriaan lämpöjen kanssa, eli että juuri ennen menkkojen alkua tippuvat takaisin normaaliksi.

Vierailija
24/33 |
29.02.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minulla taas oireet yltyy tosi koviksi ennen menkkoja. Kolotuksen määrästä osaan aina ennustaaa, et seuraavana aamuna heti herättyäni menkat alkaa.

Mutta ehkä nämä lääkkeet on sekoittanut minut täysin, vaikka viimekerralla IVF:ssa niin ei käynytkään.

ap

ps. laittakaahan lisää kommenttia, jos vain tulee mieleen

Vierailija
25/33 |
29.02.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minulle on tehty kolme tuoresiirtoa ja neljä passia (ja tuloksena siis kaksi ihanaa pas-tyttöä). Joka kerta on ollut tosi kovat menkkaoireet, kaikista kovimmat itse asiassa siinä kierrossa, josta esikoisemme sai alkunsa. Menkkaoireista ei siis ole yhtään voinut päätellä onko raskaus alkanut vai ei.

Vierailija
26/33 |
29.02.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tämä menkkaoireettomuus on minulle siis jotain aivan uutta ja erikoista, se tässä ihmetyttää..

Vierailija
27/33 |
29.02.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

..tietääkö kukaan edes sellaista tapausta, että pp14 testattu nega olisikin muuttunut myöhemmin positiiviseksi? Itse en ole mustaakseni koskaan kuullut, joten vähän epäilyttää että tämä oli tässä..

ap

Vierailija
28/33 |
29.02.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

kyllä sen silloin jo pitäisi näyttää. Tai jos ihan varman päälle haluat ottaa niin mene johonkin yksityiseen lääkäriasemaan ja pyydä raskaustesti verestä (ja kvantitatiivinen, jotta saat tietää myös sen hcg-arvon).

Mutta ikävä kyllä noihin oireisiin tai oireettomuuteen ei ole ainkaan omalla kohdalla voinut luottaa.

Toki pidän peukkuja, että olette onnistuneet.

Vierailija
29/33 |
29.02.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

ap

Vierailija
30/33 |
29.02.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Näin kävi meillä ja ihan normaalisti lähti kehittymään.

En halua tietenkään mitenkään lisätoivoa antaa, kun tiedän miltä se pettymys sitten tuntuu.

*tsempitykset aplle*!!!!

Vierailija
31/33 |
29.02.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mikä hoito teillä oli kyseessä? Testasitko pp14? Mikö oli tulos?

ap

Vierailija
32/33 |
03.03.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miten sinulle kävi? Onko menkat jo alkanut vai oletko raskaana?

Vierailija
33/33 |
03.03.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olisi mukava kuulla miten kävi.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kaksi kolme neljä