Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Miksi kummassa takana ajavan pitää roikkua puskurissa kiinni?

Vierailija
24.11.2008 |

Kyllä tänään taas oli pelottavaa autoilla kun ihmiset eivät tajua, että ei voida ajaa puskuri puskurissa kiinni. Ajattele, jos edellä ajava jarruttaa, niin kuinka käy?

Varsinkin näillä keleillä olisi hyvä pitää riittävä välimatka edessä ajavaan autoon. Lisäksi ne nopeudet kannattaisi pitää edes rajoitusten sisällä mutta noita kaahaajia näkee ihan jatkuvalla syötöllä.

Vaikka itse on kuinka hyvä kuski tahansa, niin se ei onnettomuuksia estä, koska joukossa aina sellaisia kuskeja, joille asiat eivät mene jakeluun. Mahtanevatko ymmärtää, että vaarantavat oman henkensä lisäksi monen muunkin hengen?

Kommentit (20)

Vierailija
1/20 |
24.11.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

noi perässäroikkujat. Miten niille voi tehdä selväksi, että pitäisivät turvavälin? Ehkei kande jarruvaloja vilauttaa? Mitä sitten?

Vierailija
2/20 |
24.11.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

jätä paljon väliä edellä ajavaan ja teet sitten äkkijarrutuksen! Luulis takana hiostavan vähän säikähtävän ja jättävän enemmän väliä sinuun?!?

Inhoan itsekin noita hiostajia jotka tulee "persiissä" kiinni.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/20 |
24.11.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

toisilla autoilijoilla tiedot höllässä, kun eivät edes sitä autokoulusta muista että jos joku on pysähtynyt suojatien eteen, tulee myös itse pysähtyä.

Oli kerran yhden mummoparan hengenlähtö lähellä, kun olimme pysähtyneet suojatien eteen, mutta toinen auto pyyhälsi ohi vain. Ja sitten kuitenkin joutui punaisiin valoihin pienen matkan päässä... onneksi oli hidas mummo. Ja samaa olen itsekin jalankulkijana huomioinut. Kannattaa olla varovainen, koska liikenteessä on varsinaisia idiootteja.

Vierailija
4/20 |
24.11.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

koitua omaski vahingoksi. Saattaa todellakin ajaa perään se "roikkuja". Siksi sekin huono keino tehdä asia selväksi,..

Vierailija
5/20 |
24.11.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olisit iloinen että kelpaa...

Vierailija
6/20 |
24.11.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Yhtä lähellä pienen auton keula on, mutta katseen korkeudella onkin kauempana oleva tuulilasi? Ei voi mitenkään olla mahdollista, että ostettuaan maasturin tai pakettiauton henkilö alkaa ajaa lähempänä edellä ajavaa :) Alkaisitko itse?

Vierailija
7/20 |
24.11.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

ja olen huomannut että etenkin pakettiautokuskit ja isojen katumaastureiden kuskit tekee niin. En tajua mikä siinä on. siis ETENKIN pakut!

Ja ärsyttää myös jos itse ohitat, ja joku kiireisempi tulee takaa niin pitää sitten olla niin kiinni puskurissa, vois odottaa kylllä että toinen rauhassa saa mennä, kun nyt liukastakin. Lain mukaan ohitus saa kestää niin kauan kuin se kestää. (tarkoitan nyt kun 2 kaistaa samaan suuntaan). Enkä mäkään mikään alinopeutta ajelija ole todellakaan, just sain pienet sakot pari vk sitten...

Vierailija
8/20 |
24.11.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ajan erittäin sujuvasti ja muun liikenteen mukaan. Joskus jopa lievää ylinopeutta, etten jää jarruksi.

Jos persiiseen tulee tärkeä ohittaja- /kaahaajatyyppi, painan jarrua. Noin ensi alkuun varovasti.

Silloin kun ohittamiseen ei oikeasti ole mitään tarvetta pitää vaan ruuhkaliikenteessä joidenkin päästä parin auton ohi.

Riskit ovat suuret mutta ei mitään hyötyä. Muutama sekunti tai pari minuuttia aiemmin ovat kotona. Jos ovat. Pahimmillaan ovat tappaneet muita.

t. stadilainen, joka ajaa päivittäin keskustassa ja pääkaupunkiseudulla. Landematkoja joka viikko

Vierailija
9/20 |
24.11.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Yhtä lähellä pienen auton keula on, mutta katseen korkeudella onkin kauempana oleva tuulilasi? Ei voi mitenkään olla mahdollista, että ostettuaan maasturin tai pakettiauton henkilö alkaa ajaa lähempänä edellä ajavaa :) Alkaisitko itse?

maasturi painaa enemmän eli ei pysähdy niin nopeasti jarrutettaessa.

Sen olen kyllä pistänyt merkille, että ammattiautoilijat ovat pahimpia kiinni roikkujia. Varsinkin täysperävaunulliset rekat ja linja-autot. Ovat niin lähellä, että etuvaloja ei edes taustapeilistä näy.

Vierailija
10/20 |
24.11.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joo, on niitä paljonkin sellaisia, jotka roikkuvat perässä ihan muuten vaan. Se on sellainen ajotapa, että on helevetin kiire koko ajan ja kytätään ohitusta (vaikkei edes ohiteta, jos voisikin).

Mutta kyllä ainakin täällä pk-seudulla on pahimmassa aamuruuhkassa turha edes unelmoida turvavälistä. Autoa pukkaa koko ajan tielle, ja jos yksi jarruttelee turvaväliä, siihen väliin putkahtaa heti joku. Tottahan sitä väliä yrittää pitää, mutta jarruttelu on sekin iso turvariski.

Joten älkää nyt edes pahimmassa road-rage-kohtauksessa alkako piruuttanne jarrutella, että saisitte jonkun perässäajajan säikyteltyä. Ruuhkassa siihen läjään ajaa aika moni auto...

Vierailija
11/20 |
24.11.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Omaa autoa ei ole ja firman pakulla ollaan sitten niin olevinaan. Kuvitellaan itsestään vaikka mitä ja oikeasti; AJOTAITOA EI OLE!

Soitin kerran erään yrityksen perään. Pakussa oli isot mainostarrat kyljissä.

Pakukuski teki mitä törkeimpiä ohituksia mm. Länsiväylällä

(kiilasi tuhatta ja sataa kahden kaistan yli oikealle ja seuraavasta liittymästä ylös.).

Olin jo sitä ennen ottanut pakun kyljestä yrityksen numeron. Ajotyyli oli ollut käsittämätöntä jo heti Ruoholahdesta.

Soitin yritykseen ja pyysin kääntämään puhelun suoraan keskisuuren yrityksen tj:lle.

Tj oli sanoi, että kuski on ollut lyhyen uransa aikan ajotyylistään puhuttelussa jo muutaman kerran ja että he ovat tietoisia asiasta.

Tj oli sitä mieltä, että nyt riitti.

Vierailija
12/20 |
24.11.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joskus joku ajoi aivan puskurissa kiinni. Vaihdoin pienemmän vaihteen ja aloin kevyesti kiihdyttää ja sitten moottorijarruttaa... Tätä vuorotellen yhä uudestaan ja uudestaan. Se on ärsyttävää ihan puskurissa kiinni ajavalle....

Lopuksi se raivosi ja huusi aivan hulluna siellä takana! LOL!

Kovempaa ei vaan vilkkaassa liikentää päässyt -oli siis turha painostaa minua suurempaan vauhtiin:)

Vierailija
13/20 |
24.11.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä vissiin olen niitä perässäroikkujia ja useimmiten se johtuu siitä, kun edessä joku ääliö ajaa jatkuvasti reilusti alle nopeusrajoituksen, esim. 80-alueella 60km/h. Sekin on liikenteen vaarantamista ja minä ainakin tulen lähelle päästäkseni mahdollisimman pian ohi!

Tällainen sää kuin tänään on poikkeus, silloin toki kuka tahansa järkevä ihminen pitää turvaväliä ja ajaa hitaammin. Myös minä.

Vierailija
14/20 |
24.11.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä vissiin olen niitä perässäroikkujia ja useimmiten se johtuu siitä, kun edessä joku ääliö ajaa jatkuvasti reilusti alle nopeusrajoituksen, esim. 80-alueella 60km/h. Sekin on liikenteen vaarantamista ja minä ainakin tulen lähelle päästäkseni mahdollisimman pian ohi!

Tällainen sää kuin tänään on poikkeus, silloin toki kuka tahansa järkevä ihminen pitää turvaväliä ja ajaa hitaammin. Myös minä.

Kyllä sinä ohi pääset ihan muutenkin. Oletko ajatellut, mitä tapahtuu kun edessä ajava äkisti jarruttaa? Siihen muuten loppuu sinunkin kiireesi hyvin nopeasti etkä pääse ohi.

Vierailija
15/20 |
24.11.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ylimääräinen jarruttelu voi koitua myös omaksi tappioksi joten harkiten sitä siis. Laissa siis nykyään kielletty.

Kerran joutui ukkoraasu ostamaan autoonsa uuden rengassarjan, luuli olevansa ovela...

Vierailija
16/20 |
24.11.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

toisaalta stadissa kyllä joka turvaväliin on ruuhkassa tulijoita.

En missään nimessä suosittele jarrutuksia tai toisten opettamista liikenteessä. Voi koitua jonkun kohtaloksi...

Täytyy kyllä myöntää, että kun perässäroikkuja esim. motarilla oikein hermostuttaa, alan pestä takalasia. Niiden on pakko jättää enemmän väliä, kun sitä nestettä kuitenkin roiskuu niiden tuulilasiin.

Vierailija
17/20 |
24.11.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Täytyy kyllä myöntää, että kun perässäroikkuja esim. motarilla oikein hermostuttaa, alan pestä takalasia. Niiden on pakko jättää enemmän väliä, kun sitä nestettä kuitenkin roiskuu niiden tuulilasiin.

Vierailija
18/20 |
24.11.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ruiskut lentää takana tulevan kärryn akkunaan.

Vierailija
19/20 |
24.11.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vasen kaista on nopeita varten, ja sillä köröttelijät kuuluvat kyllä liikenneurpojen kärkikastiin.

Vierailija
20/20 |
24.11.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tavallisesti ajan siis aivan nopeusrajoitusten mukaan ja mielellään vähän yli eli kellään ei ole syytä roikkua perässä. Jos joku roikkuu perässä, niin pudotan vauhtia hitaasti 20 km/h alaspäin juuri sellaisessa paikassa, jossa ei pääse ohi. Vähän ajan päästä kiihdytän takaisin normaaliin vauhtiin. Yleensä oppivat kerrasta, joskus tarvitsee toistaa.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yksi kolme yksi