Mä en: vauva 9kk on keksinyt uuden harrastuksen:
Ottaa suun täyteen ruokaa/maitoa ja purskuttaa ympäriinsä ja nauraa päälle. Mä yritän olla reagoimatta ja lasken hitaasti kymmeneen. Menny ihan pelleilyksi. Vinkkejä?
Kommentit (7)
Lopettaa varmaan kun et kummemmin huomioi. Siivoa puhumatta naama peruslukemilla. Oikeesti lapsi on vaan keksinyt uuden jutun. Ei sotke ilkeyttään.
sua anteeksi, mua vaan naurattaa tuo mielikuva purskuttelevasta ja nauravasta vauvastasi :) ei millään pahalla, omat lapset jo isompia ja muistan nuo ruoalla leikkimiset kyllä, oli tosi ärsyttävää silloin kyllä. Mutta nyt vaan naurattaa :)
Olet paska äiti jos näin suoraan sanon.
en ole nelonen, mutta tasan tarkkaan jos lapseni leikkii ruualla, lähtee ruoka pois ja seuraavan kerran tarjoilua on seuraavaan ruoka-aikaan. eihän lapsi muuten opi, mikä käytös on hyväksyttävää ja mikä ei, ellei käytöksellä ole selkeitä, välittömiä seurauksia??
On kuitenkin niin perusturvallisuuteen liittyvä juttu.
Minä tulkitsen sen niin että ei ole nälkä. Jos vauvalla on oikeasti nälkä niin ei se silloin sylje ruokaa ulos suustaan.
Seuraava ruokahetki on sitten kun tuntuu että vauvalla voisi olla oikeasti nälkä, eli ei kellosta katsota noin pienen kanssa.
t. kuuden äiti
siis ruoka pois, kyllä oppii jossain vaiheessa. Meillä meni pari päivää ja lopetti