Aivan RRraivona, isäpuoli joi lapsen kaljat jääkaapista eikä meinaa korvata.
" Meillä on KELAnkin mukaan yhteinen jääkaappi" , oli selitys.
Ottaa päähän, kun toisella oli 4 tarkoin säästettyä SOLia.
Kommentit (19)
Osatko useinkin ukollesi kaljaa jääkaappiin odottamaan?
...ja onko isäpuolella useinkin tapana juoda kaikki, mitä kaapista löytyy?
Kyllä yli 18-vuotiaskin voi asua kotona. Esim. 20-vuotias pikkuveljeni asui kotona, koska kaupungilla ei ollut tarjota vuokra-asuntoa, eikä yksityisiltäkään löytynyt.
Jeesus teitä...
Silloin kun minun äitini sai vauvan, minä oli 23-vuotias (en kylläkään asunut vanhempieni luona enää)
Eli minä esikoinen, ja pikkuveljeni minua 23 vuotta nuorempi.
Elikkäs.. tää ap saattaa olla vastasyntyneen äiti, jolla voi asua vaikka juuri 23v esikoinen kotona.
ä puhutaan muustakin kuin vauvoista. Oikeastaan kaikesta maan ja taivaan välillä. Ja onhan täällä lapsettomiakin.
Tiedän muuten yhden äidin, jolla oli samaan aikaan vauva-ikäinen lapsi ja 21-vuotias lapsi, joka asui vielä kotona (tai taas kotona, oli välissä asunut ulkomailla pari vuotta), ja hänkin kävi/käy tällä palstalla. Isäpuoli ei kyllä koskaan olisi juonut tytön kaljoja...
terveisin: 8-vuotiaan äiti (pitäiskö siirtyä jo jonnekin muualle?)
t. 10
ps. onko isäpuoli useastikin ilkeä tälle 18 vuotiaalle?
Kysehän ei nyt oikeasti ole siitä " kelan mukaan on yhteinen jääkaappi" vaan siitä, että meillä ei ainakaan kukaan saa mennä syömään/juomaan toisen omia, vaikka jääkaapissa olisikin. Olkoon kyse vaikka suklaalevystä, Cokispullosta tai vaikkapa jogurttipurkista.. jos joku on se vartavasten itselleen ostanut.
Tuntuu toso pöllöltä sun mies jos ei uusia oluita suostu pojalle ostaa =(
Paljonko nyt sitten oli rahallinen menetys? eikö toto Solia saa joka lähikaupasta?
Vai että oikein kaljat, eikä aio korvata! Kamalaa! Sinä äitinä kai voit kipittää sinne kauppaan ja hakea lapselle lisää kaljaa... Vai onko rahat loppu eikä sossu anna lisää tuolla perusteella?
Kerrallaanko päätti tyhjentää poikasi kaljavaraston vai joiko tyyliin saunakaljan illassa kuukauden aikana...? On minusta vähän eri asia. Tietenkin silti on korrekstia ostaa tilalle uusia, jos edelliset on itse juonut, olipa ne kenen tahansa alunperin. Aika törpöltä mieheltä kuulostaa, toivottavasti ette ole naimisissa eikä teillä ole yhteisiä lapsia...
Ei millään pahalla, mutta elämäsi kuulostaa kovin vieraalta.
Kyllä aika monella " lapsella" on vielä 20-vuotiaana aika alullaan elämä. On opiskelut, mahdolliset armeijat yms. Ei intin päivärahoilla oikein tahdo isompia vuokria maksella. No tietty jos on kova, niin voihan sen lapsensa potkaista pihalle ja sanoa, että menee vaikka pelastusarmeijan hoteisiin. Ehkä teillä sitten niin?
tai karkeista. Mutta kaljaa täysikäisellä, varjele meitä pahuudelta!
Mä en tuollaista ipanaa tai äijää kestäisi päivääkään. Idiootti on isäpuoli ja menisi töihin, ei tarvitsisi elää Kelan rahoilla.
Yök.
Siellä kun on täysin yleistä, että kotona asutaan melkein avioliiton satamaan asti, ja vähintäänkin opiskelujen yli (n. 23-24v asti). Heidän silmissään 18-19-vuotiaat ovat ihan teinejä vielä (kuten ovatkin), eikä esim. alkoholiakaan saa joissakin maissa tarjoilla alle 21-vuotiaille.
Eli minusta ei ole yhtään outoa, jos joku parikymppinen asuu vielä lapsuudenkodissaan, kunhan hän kolmikymppistä kohti alkaa siirrellä tavaroitaan joko omaan tai kumppanin kämppään.
Pitää kai nyt jonkinlaista pelisilmää ja sosiaalista älykkyyttä olla.
Kaapit pullollaan juomia. Mikä kenenkin mutta jokainen osaa kysyä, voiko tuosta ottaa.
" poikani" (tai " tyttäreni" ) voi olla iältään mitä vaan, myös aikuinen mutta sanasta " lapsi" tulee väistämättä mieleen alaikäinen.
Myöskään sana " lapseni" ei ole niin selkeäsi alaikäisen kuuloinen kuin pelkkä " lapsi" .
Kaipa se isäpuoli sitten osallistuu muutenkin lapsen ruokakuluihin, jos yhteinen jääkaappi. Osta sinä uudet kaljat lapsellesi.