Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

<3 (.)(.) <3 ENSKAT VIIKKOON 48 <3 (.)(.) <3

24.11.2008 |

Hyvää Alkanutta viikkoa Enska-Siskoille :D

Viime viikko löytyy täältä:

http://www.vauva.fi/web/vauva/keskustelut?_forum_WAR_perhe_action=viewT…

ENSIKOIDEN ESITTELYT

Korka

Molemmat vm. 1982, Helsingissä asumme, synnytyssairaala NKL ja LA 27.9.08. TYTTÖ SYNTYI 9.10.2008 <3

SadeOrkidea

-85 ja mies -86, asuinpaikka : Mikkeli, synnytyssairaala on MKS, LA 14.10.08. TYTTÖ SYNTYI 21.10.2008 <3

Ruskanodotus

28 (-79), mies 27 (-80), asuinpaikka Pohjois-Lappi, synnytys Lapin keskussairaalassa Rovaniemellä (jos sinne asti ehditään), LA 8.11.08. POIKA SYNTYI 12.11.2008<3

Pariisitar

vm. 1982, miehus 1977, pk-seudulla asustellaan. Naikkari on synnärinä täällä. Ja Tontun LA 24.12.08

Stiin@

-78 ja mies -79. Asutaan Pietarsaaressa mutta ollaan alunperin etelä-Suomesta kotoisin. Synnäri joko TYKS tai paikallinen. Laskettuaika on 24.12.08

Lorelai_79

molemmat 29 v (-79), synnytyssairaala on Jorvi, ja la on 20.1.2008

Miiru84

Minä 24 (-84) ja mies 28 (-80), asutaan pohjanmaalla ja synnytyssairaala on Keski-Pohjanmaan keskussairaala. La 5.2.09.

Tilda_

27v, asumme Helsingissä ja LA on 14.2.09

AngelEye-86

Minä 22 (-86) ja mies 21 (-87), asuinpaikka Lounais-Lappi, synnäri LPKS ja LA 14.2.09.

Liippa

-83 ja mies -82, Helsingissä asutaan, synnytyssairaala on kättäri ja LA 18.2.09

Sahra

Minä -85 ja mies -83, Helsingissä asustellaan. Synnytyssairaala Kättäri ja LA 22.2.09

Santtu-82

26 (-82) ja mies 27 (-81), asutaan salon seudulla ja synnytyssairaala on salon aluesairaala. La 11.3.09

Pipetti_81

27 (-81), mieheni 29 (-79) laskettuaika 3.4.09 ja TYKSissä ois tarkotus synnyttää.

Berry-1

molemmat -79 ja la 2.5.09. Synnärinä KOS.

Liippa, Miiru, Pipetti ja Berry, mitä teitille ja masuasukeille kuuluu pitkästä aikaa? Enskapinoon tartettaisiin taas lisää aktiivisia kirjoittelijoita, siksi huhuilen teitä, joista ei ole muistaakseni toviin kuulunut. Tulkaapa kertoilemaan kuulumisia:D

terkuin,

pariisitar&tonttu

rv35+5

Kommentit (7)

Vierailija
1/7 |
24.11.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihanaa, talvi on tullut:) Mitä kuuluu Enskoille näin uuden viikon alussa?

Korka junailee Aadan ja miehuksen kanssa tänään takaisin kotiin, toiv. matka sujuupi hyvin, eikä pahoja myöhästelyjäkään olisi; eilen junaliikenne oli ilmeisesti myräkän takia aika solmussa. Toivottavasti teitillä on ollut rentouttava reissu:) Aadalle vielä onnittelut hienoista uusista mitoista:) Miten muuten on sujunut uuden pidemmän ruokailurytmin opettelu?

Täällä tuli eilen otetettua ihan lähempääkin kontaktia tuohon talveen ja erityisesti lumeen: pyllähdin sitten tuonne hankeen lenkille lähtiessä. Soitin varmuuden vuoksi päivystykseenkin, että eihän Tontulle voi olla haittaa äipän toikkaroinnista ja heidän mukaansa ei ONNEKSI huolta asian tiimoilta. Onnekseni en siis kaatunut massulle, vaan pepulleni, joten ajattelinkin, että Tonttu kyllä kestää moiset äidin äkkiliikkeet, mutta silti ajattelin varmistaa tilanteen (tää mielikuvistus kuin alkaa niin herkästi laukata ja ihanainen netti ohjeisti jonkun asiantuntija-artikkelin mukaan soittamaan päivystykseen kuitenkin ja tarkistuttamaan tilanteen).

Keskiviikkona olisi viimein vuorossa odotettu lääkärineuvola, koko viikko onkin täynnä ohjelmaa tällä enskalla ...tänään olisi tarkoituksena olla kuitenkin kotosalla ja leipoa hiukan pakkaseen sekä siivoilla...mutta nyt varovaisin askelin tuonne lumen keskelle lenkille:)

Voikaapa hyvin ja paksusti:D

pariisitar&tonttu

rv35+5 (ja tasan KUUKAUSI laskettuunaikaan)

Vierailija
2/7 |
24.11.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onnittelut Ruskanodotukselle pienestä kääröstä ja kiitokset kertomuksesta.

Pariisittarelle kiitos uudesta viikosta. =)

On niin mukavaa ja mielenkiintoista lukea teidä jo synnyttäneiden kertomuksia joten Korka ym. kiitos kun muistatte meitä.

Voi kun tämä lumi pysyisi maassa täällä Helsingissäkin. Koira nauttii niin kovasti ja itsekin jaksaa innostua ulkoilusta ihan eri tavalla kun on niin kaunista kaikkialla. Eilen meinasin minäkin tosin pyllähtää keskelle tietä....sain kuitenkin estetteyä sen jollain kummallisella matrix liikkeellä. =D

Ensi viikolla olisi rakenne ultra ja sitä odotellaan innolla ja jännityksellä. Aiomme kysyä vaavin sukupuolen. Molemmat halutaan tietää ja minulle se jotenkin tekee vauvasta oman persoonansa jos "tietää" kumpi tulossa. Rakenne ultran jälkeen olisi tarkoitus ilmoittautua haikaranpesään ja varata vielä 4D ultra.

Onko muilla iho kukkinut oikein urakalla? Tuntuu että ihan älyttömän isoja ja kipeitä näppyjä ilmestynyt nassu täyteen. =( Ja mies on sitä mieltä että mahani on kovin pieni. =D

Hyvää vointia ja talvisia tunnelmia!

Berry- 1 17+2

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/7 |
24.11.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pitkä aika on sitten kulunut siitä kun viimeksi olen tänne kirjoitellut. Viikko sitten jäiin töistä pois joten nyt on sitten aikaa vihdoinkin keskittyä omaan itseensä ja vauvaan. Tuntuu että niin hälinällä on tämä raskausaika muuten mennyt.

Ruskanodotukselle oikein paljon onnea ja suurkiitos synnytyskertomuksesta. Itselläkin on ruvennut nuo synnytysajatuksen painamaan mieltä... ei nyt kovin pahassa mielessä.

Viikko sitten oli neuvola (eli rv 28) ja sf-mitta oli tuolloin 31,5 cm....kohta ei enää riitä edes taulukko neuvolakortissa =) eli 4cm yläkäyrää korkaempi. Onko muilla vastaavia ongelmia? Loppuviikosta olis taas neuvola niin pääsee taas tarkkaileen asiaa...

Vaunutkin kävin jo tänään ostamassa. Mukaan tarttu Gessleinin Futuret. Tosin saapuvat vasta kuukauden päästä.

Joko te muut enskat olette ruvenneet valmistelemaan joulun tuloa?

-Miiru rv 29+6

Vierailija
4/7 |
25.11.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tänne päin ei ihmeempiä kuulu tällä hetkellä, seuraava neuvola ensi viikon torstaina. Melkein kuukausi nyt tullut väliä, viimeksi olikin reilu pariviikkoa sitten lääkärineuvola. Mut siittä olenkin jo kertonut:)

Berry kyseli iho-ongelmista....ei ole ainakaan minulle tullut mitn. Johtuen varmaankin siitä että mulla on kuiva ja atooppinen iho tyyppi olemassa, joten josko sen takia ei sit kiusaa minua. Huomaa vaan, että talvi tulossa kun naamassa nyt näkyy vähän kuivaa jo, mut ei pahasti sitäkään.

Niin ja hirmuiset onnittelut tosiaankin Ruskanodotukselle ja miehukselle pienestä perheenlisäyksestä :D Ihanaa!:)

Hieman olen minäkin jo synnytystä miettinyt, mutta ihan hyvillä mielin. Välissä tuntuu tietenkin, että mitenkä sitä selviää ja miten kaikki menee, mutta senhän näkee sitten vasta. Enkä nyt hirveästi haluakaan alkaa miettimään :) Kyllä kaikki hyvin menee!

Joo vainkin, saatiin ostettua oma joulukuusi nyt ja palautettua minun vanhemmilleni lainassa ollut. Kuusi oli hieno ja tuuhea. Ja muovinen, koska minä en oikeata kuusta kestä. Ollaan jo jouluvalojakin laitettu ja eilen laitoin jopa tähdetkin ikkunoihin. Näyttää olevan jo muillakin ikkunoissa :D Leipomisia en vielä ole suorittanut, enkä kyllä ajatellutkaan tehdä kuin kauhean kasan joulutorttuja, nam nam. Muuten kyllä ostetaan suurinpiirtein kaikki valmiina.

Tänne työpaikallekin laitettiin työkaverin kanssa jo joulukuusi paikoilleen ja kyntteliköt ikkunoihin. Ihana kun vähän tunnelmaa. Ja vielä olisi tämä viikko ja kolme kokonaista viikkoa, jotta saan alkaa lomalle. Jippii, jippii..Hyppii pomppii!!! Joululomana alkaa ja jatkuu äippälomana sitten.

Mietin kyllä jo sitäkin, että mitenköhän se aika kotona sitte kuluu. Mutta mieluummin siellä kuin töissä, ainakin tällä hetkellä tuntuu siltä:) Eikä täällä nyt ole ollut paljon hommiakaan kun on tämä "lama" ja muutenkin hiljenee tähän aikaan vaikkei lamaa olisikaan. Rakennuksia piirrän ja suunnittelen siis. Noh, kyllä mie ajan saan kulumaan kotonakin, saapii rauhassa keskittyä kaikkeen vauva stufiin ja kaikkeen ja itteensä. Touhuta kotona mielin määrin teitenkin jaksamisen mukaan :)

Kylläpäs mie vain ilmotinkin itestäni :D Voikaahan enskattaret paksusti :)

AngelEye ja Pikkuinen 28+3

Vierailija
5/7 |
25.11.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Niin, kun piti kysymäni tai sanomani, liittyen seksiin. Siis mulla on ihan hirveet halut ja tuntuu, että koko ajan pitis olla makuukamarin puolella tai jossakin ainaski touhuamassa. Siis ihan käsittämätöntä ;D Mut eipä mieskään kyllä ole pahemmin valitellut miun aktiivisuutta tällä saralla. Välillä jopa naureskelee kun en yleensä ihan tämmönenkään ole :D Heh, Sopii mulle ja tykkään kyllä kovasti :)

Joten kysymys siis olikin, että onko muilla tälleen?? :)

edelleeni AngelEye

Vierailija
6/7 |
25.11.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kiva kuulla Berryn, Miirun ja AngelEyen kuulumisia:D

Berrylle heti alkuun; sama juttu oli meillä rakenneultran suhteen; ajateltiin, että kysytään sukupuolta (kun neiti sen suostui kerta paljastamaan), koska meillekin se jotenkin konkretisoi odotusta ja loi vauvalle vahvan oman persoonan jo niinkin pienenä. Tulepa sitten raportoimaan rakenneultrakuulumisia! Ja voi sitä jännitystä ennen ultraa, hui. Mutta kuuluu asiaan:) Ja 4D:stä täällä onkin ollut paljon juttua viime aikoina; suositellaan siis ehdottomasti! Iho-oireista kyselit myös, täälläkin atooppiseen ihoon taipuvainen enska, mutta yllärinä selkään on tullut ekaan kertaa elämässä näppyjä, mikä ei ole kivaa:( Mutta pieni vaiva sinänsä.

Miirulle onnittelut kotiin jäämisestä:) Näin se aika lentää. Jäitkö jo mammalomalle, vai piditkö lomia etukäteen tms? Tuohon sf-mittaan en kyllä osaa kommentoida, ilmeisesti kuitenkin aika yksilöllisesti voi kasvaa. Onko Siulla koko ajan kasvanut tuolla yläkäyrällä? Infoilepa, mitä neukkulassa sanottiin ja mitkä ovat uudet strategiset mitat. Jouluntulosta: täällä valmistautuminen on lähinnä leipomista pakkaseen sekä ihan pientä kodinlaittelua sekä eilen ahersin viimein kortit valmiiksi. Tämä Joulu kuin voi kohdallamme mennä tiivisti synnytyssairaalan seinien sisällä, mutta mikä olisikaan ihanampi joululahja kuin VAUVANTULO:).

AngelEye: seksistä. Itsekin ihmettelin, että keskiraskaudesta (toisesta kolmanneksesta) lähtien kyllä haluja on ollut, ei nyt häiritsevän paljon, mutta niin kuitenkin, että seksi on maistunut pallomassunakin:). Jotenkin olin ajatellut, että ainakin vikalla kolmanneksella petipuuhat lakkaa kiinnostamasta, mutta ei. Kai tähän vaikuttaa sekin, että olen fyysisesti ihan ok-kunnossa, raskaus ei ole aiheuttanut mitään vaivoja ja massukin on normikokoinen, ei kovin iso, eikä siis tiellä ja seksi ei ole vaatinut mitään ihme asentokikkailuja massukan takia. Ja onhan se kiva hoitaa parisuhdetta näinkin, kyllähän seksi on kuitenkin osa sitä. Ja synnytyksen jälkeen seksiin voi tulla taukoa, joten kiva, että nyt on pystynyt välillä peittoja pöllyttelemään:)

Nyt aamulenkille ja sitten Joululahjaostoksille:) Ja huomenna edessä se vika lääkärineuvola, jo jännittää...

ihanaista talvipäivää Enskoille:)

pariisitar&tonttu

rv35+6

Vierailija
7/7 |
27.11.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kappas kun keksin ratkaisun tähän iho ongelmaan. =) Kiitos siis vastauksistanne. Olen levitellyt naamaani super kosteuttajaa joka ilta niin johan iho on parantunut huimasti. Ehkä ongelma johtuikin tosiaan enemmän tuosta säästä kuin raskaudesta.

Mites Pariisittaren lääkärineuvola meni? Teillähän oli synnärinä NKL? Onko siellä jotain valmennuksia erikseen vai onko kaikki neuvolassa? Meidän pitää muistaa ilmoittautua sinne Haikaranpesään heti rakenneultran jälkeen. =)

Niin ja missä kävitte 4D:ssä? Olet saattanut kertoa jo aiemminkin mutta kun on näin laho pää niin ei tahdo millään muistaa. Vaihtoehdot olen rajannut nyt kahteen eli Femeda ja Felicitas. Taitavat olla ne yleisimmin käytetyt paikat Helsingissä.

Miirulle leppoisaa lomailua. =) Ihanaan aikaan jäät kotiin kun sopivasti on tosiaan joulut ja uudet vuodet ihan nurkan takana. Miten sen sf mitan kanssa on mennyt eteenpäin? Tiedätkö minkä kokoinen olet itse ollut kun sinua on odotettu? Minä olen siihen Predo tutkimukseen osallistumassa ja vanhempien kanssa kun täytettiin niitä taustatietoja niin äitini kaivoi sekä minun että veljieni aikaiset äitiys-ja neuvolakortit esiin. Oli erittäin mielenkiintoista katsoa miten äidilläni on mennyt raskaudet.

Joulusta: Meillä on armoton säästöbudjetti menossa ja koska olen kotona kaikki päivät olen päättänyt tehdä kaiken itse....huh....saa nähdä miten käy.

Laatikot käyn väkertämässä etukäteen vanhempien pakkaseen ja torttuja iso kasa omaan pakkaseen. Pipareita on jo leivottukin mutta koristelu ja sisustus on jäänyt vielä tekemättä. Meille ei tule kuusta mutta ajattelin laittaa kuusen oksia ikkunoiden väliin ja sinne sekaan jouluvalot. Sillä luulisi saavan kivasti tunnelmaa ja sitten vielä kankaita vaihtamalla sekä pienemmillä koristeilla.

Angeleye: Täällä on samaa havaittavissa. Ei kiinnostanut mitkään peitpuuhat alkuun ollenkaan kun oli niin väsynyt ja kärttyinen. Varmaankin viikkojen ollessa jotakuinkin 14-15 mieli vaihtui aivan toiseen laitaan. Samoilla linjoilla siis kuin sielläkin. Hyvä niin. =D

Olikohan vielä jotain....no johan tässä onkin tullut kirjoiteltua aikamoinen romaani. Ai niin....nyt on alkanut se rakenneultra jännittämään. Onneksi ei olekaan enään montaa päivää jäljellä. On niin upeaa taas päästä kurkkimaan sitä pikkuista. Äh....nyt kyllä lopetan tämän pulputtamisen tänne tältä erää.

Lämpöistä joulun odotusta!

Berry-1 17+5