Äänestä: Kumpi nimi pojalle?
Aiemmin kyselin mielipiteitänne Kaarlo-nimestä. Nyt meillä on kaksi vaihtoehtoa poikamme nimeksi, Kaarlo ja Jarkko.
Kumpi sinusta on kivempi nimi? Kirjoita myös perusteluja, jos viitsit.
Kiitti etukäteen jo!
Kommentit (28)
Kaarlo on komea ja miehekäs nimi. Jarkkoa en osaa edes vauvalle ajatella. Kuuluu minusta samaan sarjaan kuin esim. Kimmo, Jarmo, Petri, Päivi, Kirsi tai Tarja, eli ns. kolme- ja neljäkymppisten nimiä. Suoraan sanottuna miellä nuo kaikki mainitsemani nimet jotenkin rumiksi ja kulahtaneiksi. Kyllä nuo nimet varmaan jonain päivänä tulee taas muotiin, mutta jos nyt ensin kuitenkin selvittäisiin tästä Kerttu-Arvi-Inkeri-vaiheesta mikä nyt on selkeästi meneillä :)
Kaarlo on komea ja vahva nimi. Jarkko-nimi ei miellytä minua, varmasti osa syynä mielikuvat oman ikäluokan nimikaimoista...
Vastakkainen mielipide, mun ääni menee ehdottomasti Jarkolle. Mun mielestä taas Kaarlo on liian vanhahtava. Lisäksi mulle jostain syystä tulee Kaarlosta mieleen kaali ja sitä kautta kaalimaan kakara..
Jarkko saa siis ääneni. Jotenkin pirteä, eikä ole joka kulmassa saman nimistä.
se on muodikkaampi kuin Jarkko ja kansainvalisempi (siksi MINUSTA parempi) Karl tarkoittaa miesta.
Jotenkin... tyylikkäämpi kuin Jarkko :) Herättävät aivan erilaisia mielikuvia. Ei Jarkkokaan huono valinta ole kuitenkaan.
Jarkko on minun makuuni liian kova nimi. Jaakko taas toimii hienosti ilman tuota ärrää.
Kaarlosta tulee mukavia mielikuvia, mukava, vanha ja miehekäs nimi.
Jarkolle! Hyvä perusnimi. Kaarlo on mun mielestä tosi hankala nimi lausua, vaikka ei ärrä-vikaa mulla edes ole, niin menee kieli solmuun :x
Jarkkoja ei nykyään ole edes paljoa
Jaakko on niin tavis, joka vuosikymmenen nimi oletan??
Kaarlo on voimakas, vanha, perinteikäs, suomalainen, nätti sävyinen, hyvä äänteinen (omaa r-kirjaimen:)).
Tykkään itse Kaarlosta, Jaakko ei vastusta eikä ihastuta.
silti samat perusteöut. jaakosta itseasiassa olisin pitänyt karvan verran enemmän mitä Jarkosta. Kuuluu noihin 70-luvun nimiin, jotka itsellä ei sykähdytä monikaan.
Hyvä, perinteinen, reipas nimi, eikä tällä hetkellä kovin yleinen. J-nimet ei yleensäkään ole mieleeni. Jarkko on jotenkin sellainen 1970-80 -luvun nimi, joita ei nyt juurikaan käytetä, joten sikäli persoonallinen valinta olisi. Jarkko lisäksi ehkä assosiotuu mielessäni ala-asteen ei niin mukavaan Jarko-nimiseen luokkakaveriin.
Vaikka nimet ovat ei oloisia ja eri aikakaudelta, minulle molemmista tulee samanoloinen reipas ja hiukan vekkuli pellavapäinen pikkupoika mieleen, jos siis lasta ajattelee, muuten niistä tietysti tulee eri mielikuvat. Selitisnköhän tarpeeksi sekavasti...
Kaarlo on komea nimi.
Jarkosta tulee mulle mieleen vähän sellainen suomalainen " redneck" , ei kovin fiksu... Mutta tämähän riippuu siitä, millaisia Jarkkoja on sattunut tuntemaan. Olen kyllä tuntenut myös todella fiksuja ja mukavia.
Kaarlo tuntuu " coolimmalta" , en osaa oikein muuta nyt sanoa.
Kaarlo jotenkin kova ja töksähtävä nimi (r ja l peräkkäin ainakin minulle vaikeahko), josta en tosiaan juurikaan pidä. Jarkko sen sijaan kiva ja reipas nimi!
Kiitos kaikille vastanneille. Olen ihan äimistynyt, miten monet ootte " antaneet äänen" . Edelleen saa äänestää, aikaa on vielä jäljellä!
Kaarlo näyttäisi vievän voiton Jarkosta. Itsekin pidän kovasti Kaarlosta, mutta mies ei ole kauhiasti sitä kommentoinut. Itse en tunne yhtään Kaarloa enkä kyllä Jarkkoakaan.
Toisaalta mietin, onko Kaarlo jopa liian vanhanaikainen. Samaa teistäkin ainakin kaksi kirjoititte. Pitääkö lapselle antaa vanha nimi vain siksi, että vanhat nimet ovat nyt muodissa. Mietin myös, onko Kaarlo sittenkin liikaa ns. pappanimi. Kuitenkin Kaarlossa kiehtuu juuri tuo vanhanaikaisuus ja myös se, että nimi löytyy suvusta. Kaarlo on minunkin mielestäni komea, miehekäs ja veikeä.
Mieheni ehdotti Jarkkoa tässä yhtenä päivänä. Jarkkokin on mielestäni jotenkin veikeä ja pirtsakka, kuten teistä joku kirjoitti. Ja tosiaan, hyvin erilainen kuin Kaarlo...
No, kumpikaan nimi ei ollut vuonna 2006 50 suosituimman ensimmäisen etunimen joukossa. Tämä on plussaa.
*Huokaus* on tämä niin vaikeata, niin vaikeata.
KOmmentoikaa, äänestäkää ja auttakaa!:)
Kaarlo on komea ja miehekäs nimi, sointuva. Jarkko on -anteeksi vain- Jyrkin ohella rumimpia nimiä mitä Suomesta miehelle löytyy!! :o(
Ensinnäkin J-kirjain on minusta hyvin harvoin kaunis, ja erityisesti kun siihen vielä liitetään kolme kovaa kirjainta -rkk-, niin en kyllä ikinä antaisi lapselleni tätä! Pelkkä -rkk- yhdistelmä ei sinällään ole paha, esim Erkko on ihan kiva nimi. Kerkko ja Erkki ovatkin sitten jo aika kovia, eivätkä nekään niin pahoja kuin Jarkko. Todella harvaa nimeä inhoa yhtä paljon kuin tätä! :o(
Mitens, käviskö teille miehesi kanssa kompromissina sitten Jaakko? Olis vähän Jarkon kuuloinen, muttei liian kova, vaan paljon paremmin sointuva ja sikäli vähän kuin Kaarlokin (tosin ei yhtään niin hyvä kuin Kaarlo).
Kumman valitsisitte, Jarkon vai Jaakon?
Siis jos Kaarlo unohdetaan hetkeksi.
Jarkosta en välitä, koska se on niin kovan kuuloinen nimi. Jännää miten pienellä kirjainmuutoksella nimi muuttuu, sillä Jaakosta taas pidän! Jaakko on ihanan pehmoinen nimi, joka sopii mielestäni hyvin sekä vauvalle että vaarille ;) Jaakko on hyvä, vanha nimi, ääni sille! Jaakko ja aiemmin pohtimasi Kaarlo ovat molemmat hyviä nimiä minusta!
Mun mielestä Kaarlo kivempi, vanha suomalainen nimi. Jarkko ei miellytä, jotenkin tulee mieleen pirkko.. Jarkkoja myös omassa ikäluokassa liikaa.