Poikien puvustus kesäjuhlissa *ajoissa liikkeellä*
Nyt on tiedossa jo ainakin yhdet lakkiaiset ja rippijuhlat joten aloitin jo miettimään poikien juhlavaatetusta. Viime kesäiset eivät mahdu ja kokemuksesta viisaampana ajattelin kartoittaa vaihtoehtoja ajoissa, kesällä kun tuntui sitten olevan jokaikisessä kauluspaidassa a) lyhyet hihat b) painatus c) haljut värit...
Niin, mitä päälle tuolloin 4,5v. ja vajaa 3v. pojille? Hyviä ideoita otetaan vastaan! Ja mistä kivat kengät? Tytöille kun on vaikka mitä kivoja, pojille juhlakenkien (tai edes siistien) etsiminen on ainakin ollut tosi vaikeaa, varsinkin jos vaatteet on vaaleat kesällä... Käyttävät
nyt (ja oletettavasti kesälläkin, juuri vaihtaneet molemmat) vaatekokoja 116cm ja 104cm.
Kriteereitä ei sen enempää kun että kesäisen juhlavaa, lyhythihaisia karsastan kun Suomen suvesta ei tiedä koskaan...
Kommentit (5)
liivit ovat siis puuvillaNEULEliivejä.
Elloksen theo&Pauline-malliston pellava puvuntakki ja shortsit. Olin kyllä ostanut housutkin, mutta meidän juhliin sattui hyvä ilma. Alla oli vaaleanpunainen ja toisissa juhlissa limenvihreä kauluspaita. Poika oli kyllä minun mielestä suloinen ja herätti ihastusta. Samat vaatteet taitaa olla tämänkin vuoden mallistossa ja minä jopa harkitsen ostoa uudelleen.
kengät olikin hankalampi juttu. Suurien etsintöjen jälkeen löysin ruskeat varpaista umpinaiset sandalit. ja toisissa juhlissa oli valkoiset tennarit.
siskon rippijuhlia varten Ralph Laurenin vaaleansinisen, pitkähihaisen kauluspaidan ja vaaleat pellavahousut. Kengät ovat vielä mietinnässä. Vastaavalla asulla varmaan käydään ylioppilasjuhlissakin.
Viime kesänä poika kulki pellavaisessa puvussa, jonka olin ostanut Englannista. Puvun mukana oli saman sarjan lyhythihainen kauluspaita ja kieltämättä herätti ihastusta asussaan. Kenkinä oli kärjestä umpinaiset kengät, ei ihan sandaalit mutta melkein.
Tämän kesän juhliin en ajatellut kallista pukua ostaa, kun käyttökerrat jäävät todellakin vähäisiksi (ellen sitten parin viikon päästä Ranskan matkalla villiinny shoppaamaan sellaista)
eli 3v pojalla hankin viime vuonna kahtiin häihin ja lisäksi oli parit muut " pienemmät" juhlat....
Tumman siniset suorat housut, valkoinen kauluspaita, tum sin puuvillainen slipoveri. Lisäksi oli vaal vihreä lyhyt hihainen kauluspaita ja tum siniset nahkaiset sandaalit. Niillä mentiin kevät juhlissa, joulujuhlissa, 2x häissä, 1x ristiäisissä, 1x hautajaisissa ja parit synttäri vietettiin samoissa myös.
Slipoveri menee vieläkin :) Muut vaatteet eivät enään :)
Marimekon talvialesta pikkupojan paitoja muutaman (oli kivoja, kirkkaita värejä). Niissä on siis pitkät hihat.
Sitten olen ostanut Benettonilta myös pari pitkähihaista kauluspaitaa. Ne ovat ohuempaa puuvillaa kuin nuo Marimekon kauluspaidat eli menevät kuumemmella kelillä. Ostin myös Benettonin tämän kevään mallistosta pari puuvillaliiviä, ne kun laittaa kauluspaidan kanssa ja jotkut siistit housut (vaikka farkut esim. lakkiaisiin) niin menee hyvin.
Ja poika täyttää kesäkuussa 3v.