Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

vinkkejä pullolle opetteluun?! ja kysymys menkoista.

19.04.2007 |

toiveikkaana kokeilin antaa lypsymaitoa tytölle(7vkoa) ja leikkimiseksihän se meni, ja lopulta itkuksi. kertokaapa siis vaihtoehtoja harjoitteluun, pakastimessa paljon pumpattua maitoa ja toiveissa olisi että iskä voisi joskus esim.yöllä hoitaa syötön niin voisin itse nukkua pidemmän pätkän.

lisäksi reilun kk:n päästä olisi sellainen meno johon haluaisin mukaan..

ja sitten nämä menkat.. kuinka pian teillä on menkat alkaneet synnytyksestä? itsellä siis tuo 7vkoa takana ja tänään sitten alkoivat..ihmetyttää, kun kuitenkin täysimetän..lähinnä haluaisin silti tietää, vaikuttaako menkkojen alkaminen jotenkin maidontuotantoon tai imetykseen yleensä?

Kommentit (9)

Vierailija
1/9 |
19.04.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

meidän poika on nyt 4,5kk ja ottanut pullosta korviketta nyt 2vko. eli 3 viikkoa yritettiin joka päivä pulloa (tissimaitoa, korviketta ja vettä vaihdellen) mutta itkuksi meni aina ja poika yökki tuttia ulos. sit vaan yks kaunis päivä hän otti pullon suuhun ja imi kuin vanha tekijä. meillä on niitä pulloja joissa on LEVEÄ TUTTIOSA (sama imuote kuin tississä) poika ei osaa imeä huvituttia/ tavispulloa imuotten takia. nuolee vaan tuttia =)

eli eka onnistunut kerta oli niin et päiväunien jälkeen annoin normaalisti tissiä jonka jälkeen pullosta korviketta.

meillä ei ollut harjoittelu vaiheessa eikä sen jälkeen väliä oliko pullon kanssa äiti vai isi mut oon kuullu et jotkut ottaa isiltä helpommin. ja ennen ku pullosta syöminen onnistui niin homma näytti tosi epätoivoiselta. olin jo varma että poika ei ikinä pulloon edes opi.

nyt annetaan kerran päivässä kiinteitä ja korviketta yht 3dl/vrk. loput tissiä.

toivottavasti oli jotain apua.

ja vielä hatun nosto ja pokkaus kaikille 6kk täysimettäneille!

Vierailija
2/9 |
19.04.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

toiveikkaana avasin pinon, muttei ollutkaan vielä vastauksia...

mekin kaipaamme vinkkejä pullolle opetteluun. Vauva on reilu 4kk ja tarkoitus on että isä pystyy välillä hoitamaan, ja menoa on jo ensi viikolla... eli kiirusta pitää

t. Heini

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/9 |
19.04.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä kahdeksan kuukautinen ei oikein ikinä oppinut juomaan pullosta, enkä enää jaksanut opettaakaan. Kuitenkin kerran automatkalla iski kova nälkä, eikä viitsitti enää pysähtyä kun oltiin jo lähellä määränpäätä. Tarjosin pulloa ja lapsi joi tyhjäksi asti. Vauva oli silloin 5 kk. Seuraavana päivänä yritin taas, mutta ei osannut enää kunnolla imeä.

Ja menkoista vielä. Saattaisko olla jälkivuotoa, kun tulee noin pian synytyksestä? Ainakin itsellä jälkivuoto loppui ensin kolmen viikon jälkeen ja alkoi vielä kaksi kertaa uudestaan. Sen jälkeen ei oo sitten näkynytkään. :)

Vierailija
4/9 |
25.04.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä tyttö 3 kk ja kuukauden kuluttua pakollinen päivän meno, joten pullosta pitäisi silloin isukin saada annettua maitoa. Nyt kokeiltu muutaman kerran, mutta alkaa niin hirveä huuto, ettei äitin rahkeet riitä....Onko kellään ideoita asiaan lisää?

Vierailija
5/9 |
25.04.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

menkoista vastaan että mulla alkoi alle 2 kk synnytyksestä täysimetyksestä huolimatta ja säännöllisinä jatkuneet koko ajan. nyt 8 kk vauva. itsekkin sitä ihmettelin mutta kaipa se on siis tosi yksilöllistä.

Vierailija
6/9 |
25.04.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

opettelu kesti parisen viikkoa. Kokeilin vaan joka päivä ja tuntui jo epätoivoiselta, välillä poikaa itketti välillä nauratti, riippuen kuinka nälkäinen oli. Meillä kelpasi luonnonkuminen tuttiosa, koska nuo tavan tutitkin on luonnonkumisia. Koska tarkoitus oli nimenomaan saada syömään korviketta lisänä, yksinkertaisesti vain puristin korviketta suuhun pieniä määriä, että tottuu makuun. Yksi päivä sitten vaan alkoi syömään.

Helpotti kyllä elämää kummasti. Ensinnäkin tissimaito ei tuntunut riittävän ja tissiraivarit olivat tosi tuskallisia, imetyksestä ei tahtonut tulla mitään. Tuloksena kärttyinen poika ja äiti. Nyt voi sitten jättää pojan " huoletta" isänsä hoitoon, kun tietää että nälkään ei kuole.

Nyt imetän öisin ja päivisin aina kun poju suostuu tissiä heruttelemaan. Lisäksi korviketta menee n. 100-140 ml syöntikerralla. Ensi viikolla meinasin alkaa kokeilemaan kiintämpää ruokaa, kun 4kk tulee täyteen. Ei tuo lisämaitokaan pidä nälkää poissa kovin kauan.

Vierailija
7/9 |
25.04.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla ei ole tuota ongelmaa ollut, kun vauva sai jo laitoksella pullosta lisämaitoa... (Nyt tällä hetkellä imetän ja pulloruokin puoliksi.) MUTTA... Voisiko siihen auttaa tosiaan erilaisten pullotuttien kokeilu??? Esim. toiset vauvat tykkää silikonisesta tutista, toiset luonnonkumista. Muuta neuvoa en oikein osaa antaa, kuin kokeile eri tutteja, ja jatka vaan yrittämistä, jos vain suinkin jaksat.

Pi-Ki

Vierailija
8/9 |
25.04.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Siis maitoahan voi vauvalle tarjota myös nokkamukista (no tämä vaatii vähän opettelua), lasin reunasta, lusikasta tai vaikkapa snapsilasista. Tuo viimeksi mainittu toimi meillä, kun esikoinen ei ikinä oppinut syömään tuttipullosta eikä tuttia.

Toista lasta yritettiin kanssa kovasti opettaa pullolle juuri siksi, että äitikin pääsisi joskus jonnekin ilman vauvaa. Vauva söi kahdesti pullosta kuin vanha tekijä, sitten ilmeisesti päätti, että hänelle kelpaa vain tissi. Sellaiset huudot piti nälkäisenäkin, etten minä hennonut kuunnella. Ja oli kokeilussa erilaisia pulloja ja tutteja. Sitten päätin siirtyä antamaan d-vitamiinit lusikasta ja kas, vauvahan oppi rakastamaan lusikkaa! Nyt, kun vauva 5kk, olen kokeillut lusikoida hänelle maitoa, ja se sujuu tosi hienosti! Myönnän, että tottumattoman olisi tietysti helpointa syöttää pullosta, mutta jos se ei suju, niin joku muu tapa voikin onnistua ihan ilman itkuja :-)

- tiukkis, jonka vauvat eivät ole pullovauvoja, kovasta yrityksestä huolimatta

Vierailija
9/9 |
26.04.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sinuna minä kysyisin vielä äitiysneuvolasta tuota tosi aikaista " menkkojen" alkua. Ettei vaan ole mitään muuta vuotoa tai jälkivuotoa. Minulla alkoi vasta 2kk päästä siitä kun olin lopettanut 10kk lapsen imetyksen. Mutta yksilöllistähän se on...