Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

mielipiteitänne kaivataan..

26.02.2008 |

Arvon ladies, teillä kun on monella todella pitkä tausta lapsettomuushoitojen parissa, niin tarvitsisin hieman konsultointiapua ja mielipiteitänne asiaan. Itse siis aloittelemme näitä hoitoruljansseja, takana kaikki perustutkimukset (kaikki ihan kunnossa, kierto toimii lähes minuutilleen ja täysin oppikirjamallin mukaisesti, miehellekin testit erinomaisia) ja ensimmäinen inssi, tuloksena ei yhtään mitään.

Lääkäri suosittaa toista inssiä heti perään, mutta itse vähän epäröin. Kun kerta raskautumista ei tapahdu, niin vikahan pitäisi (hieman kärjistäen) olla joko siinä että hedelmöittymistä ei tapahdu tai sitten kiinnittymisessä on ongelmia. Näistä kumpaakaan ongelmaa ei inssillä voi ainakaan poissulkea.. Olen etsiskellyt netistä faktatietoja hoitojen tueksi (se on tämä mun sisäinen insinööri ;-)), mutta kertokaa nyt käytännön ¿tilastotietoa¿, eli siis onko noi inssit oikeastaan vain rahan ja ajan tuhlausta tällaisissa selittämätön lapsettomuus ¿tapauksissa? Montako noita inssejä kannattaa edes tehdä, ennen kuin siirrytään järeämpiin hoitoihin. Tuntuuhan se vähän tyhmältä maksaa aina lähes 400 euroa ¿ajastetusta yhdynnästä¿ (näinhän se tässä tapauksessa on, kun meillä inssit tehdään suoraan luonnolliseen kiertoon, ilmaan mitään tehostelääkityksiä)..

Ääh, en tiedä. Täytyisi varmaan vain uskoa lääkärin sanaan vai pitäisikö luottaa omaan intuitioon¿

Kommentit (3)

Vierailija
1/3 |
27.02.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

...mutta oma mielipiteeni asiaan, että eikö tuohon seuraavaan kiertoon jo voisi saada jotain lääkkeellistä apua, jos itse sitä tahtoo. Teille kun ei ole mitään syytä löytynyt, niin ajattelisiko lääkäri, että ilmankin pitäisi onnistumismahdollisuudet olla...? Mutta kannattaahan asiasta keskustella, eikö?

Mua kiinnostaa toi inssin hinta, et maksaako oikeesti julkisella noin paljon (400¿)? Vai onko yksityisen hinta?

Vierailija
2/3 |
28.02.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tuo on yksityisellä (Ava-klinikka). Hinta muodostuu siitä siemennesteen pesusta (muistaakseni 130) ja sitten sen itse operaatiosta (muistaakseni jotain 250 paikkeilla).

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/3 |
28.02.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulle tulee myös mieleen, että en suostuisi insseihin luomukierrossa. Vaadi hormonituki, joka saa munasarjat tuottamaan sinulle useamman munasolun, tällöin tärppäämismahdollisuudet paranevat.

Meille tehtiin 4 inssiä luomukiertoon ja niistä tuli aina negaa. Lopulta siirryimme ivf:ään josta 3. alkionsiirtokerralla tärppäsivät molemmat alkiot. Nyt he ovat juuri vuoden täyttäneet tyttö ja poika. :)

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kahdeksan kuusi seitsemän