Mitä mieltä olette pelistä "minecraft"?
Meidän 2 poikaamme pelaa minecraftia jatkuvasti, eikä lakkaa pelaamasta sitä..
Minkälainenhan peli tämä on?
Onko tässä väkivaltaa?
Voisinko minä (29) pelata tätä?
- mies 29v
Kommentit (42)
PElaa sinä ja kerro minulle kokemuksestasi!
Meilläkin pojat pelaavat. Itse en tunne lainkaan peliä, tiedän siitä vain joitain pelihahmoja.
Tottakai voit pelata, moni tuntemani nuori aikuinen pelaa kyseistä peliä
Meidän poika pelaa, ei käsittääkseni kovinkaan väkivaltainen, jotain eläimiä voi tappaa vissiin. Musiikki on mukavan rauhallinen näin äidin näkökulmasta ja kehittävä peli, kun rakennetaan kaikenlaista.
En tajua sen koukuttavuutta ja ideaa.tuossa ni teinit toisinaan pelaa. Niillä on farmeja siellä, louhivat mineraaleja, viljelevät maata, ruokkivat eläimiä.. Tekevät tehtäviä. Eilen piti rakentaa kaivosrata ja saivat siitä sitten palkkion.
Hemmetin ruma peli, pikselejä, kuutioita...
Mutta silti on kiva vastapaino ralleille ja ampumispeleille. Näin aikuisen vinkkelistä siis.
Meillä saa omat teinit pelata kahta K18 peliä kerran pari viikossa, kun toinen vanhemoi on kotona. Pelaavat myös tässä silmän alla aina. Ei omassa huoneessa.
[quote author="Vierailija" time="01.08.2014 klo 16:31"]
En tajua sen koukuttavuutta ja ideaa.tuossa ni teinit toisinaan pelaa. Niillä on farmeja siellä, louhivat mineraaleja, viljelevät maata, ruokkivat eläimiä.. Tekevät tehtäviä. Eilen piti rakentaa kaivosrata ja saivat siitä sitten palkkion.
Hemmetin ruma peli, pikselejä, kuutioita...
Mutta silti on kiva vastapaino ralleille ja ampumispeleille. Näin aikuisen vinkkelistä siis.
Meillä saa omat teinit pelata kahta K18 peliä kerran pari viikossa, kun toinen vanhemoi on kotona. Pelaavat myös tässä silmän alla aina. Ei omassa huoneessa.
[/quote]
Siis... ANteeksi....
Todella huonoa vanhemmuutta!! Miten voit olla noin vastuuton???
Sä oot taas näitä facebookin äitylit ihmisiä.. Kyllä niin ottaa myssyyn..
- AP
Tunnen erään 12-vuotiaan tytön joka on pari vuotta tätä peliä pelannut, vai oisko se jo täyttänyt 13 ja kolme vuotta pelannut. Joskus kun oon sen kanssa viettänyt aikaa niin se on sitä pelannut myös seurassani, ja olen mukanakin pelannut. Onhan se aika lapsellinen peli minulle (20v) mutta hän tykkää eikä ole koskaan pelännyt enkä ole mitään väkivaltaa koskaan siinä pelissä nähnyt. Rakentelee jotain taloja tms ja liikkuu siellä se ukkeli. Ihan tavallinen peli mielestäni lapsille/nuorille teineille.
Itse (25v) erehdyin kyseisen palikkapelin ostamaan ja on kyllä ihan paska! Hetken jaksoin sitä katsoa, mutta ne rumat pikselit ja palikat sattui silmiin ni oli pakko lopettaa. Nyt en ole vuoteen koskenut siihen, kannatti ostaa :) ei muutakun huuto.nettiin parillakympillä myyntiin.. ehkä iskee enemmän lapsiin kun vanhempaa porukkaan
Kyseessä on kehittävä selviytymis peli, siinä täytyy hommata kaikki luonnosta, ainut väkivalta on metsästys/kalastus.
Olin pitkään meh, mut sit poikaystävä tutustutti peliin ja siitä se lähti. Nyt oon rakennellu mm kopion omasta kotikaupungistani (keskusta-alue) ja pari goottilinnaa. Ihan jees.
t. 16v mimmi
Luova peli jota pelataan yleisesti ihan 5v - vaikka 30v, yleinen peli youtubessa, maksaa 20 euroa
KAnnattaa tarkistaa lääkärillä onko pojillasi mahdollisesti jokin autismin muoto. Minecraft on meinaan autistien keskuudessa yksi suosituiumpia pelejä!
Hyvä peli lapsille! Meillä rakentavat kaupunkejaan kaveriensa kanssa, ovat toisiinsa puheyhteydessä skypen kautta. Tiimityö, luovuus, väkivallattomuus. Ei mitään huonoa sanottavaa :)
Minecraft on ihan jees peli. Googleta vaikka kuvahaulla Minecraft ja gothic castle, itse rakentelen parhaillani omaa linnaa. Yö on pelottavaa aikaa, mutta siihenkin saa modeja. Sellanen perus hiekkalaatikkopeli, pääsee tyhjentää pään kokoamalla palikoita :) Poikaystävällä on miinassa isot aitaukset lehmiä, possuja ja sensellaista, ja rakentelee oikeasti hienoja rakennuksia muun pelaamisen ohessa, itse lähinnä rakentelen just linnoja ja sensellaista. Pelaan myös simsiä, lähinnä sielläkin vaan rakentelen asuntoja :D t. 16v
[quote author="Vierailija" time="12.11.2014 klo 08:25"]Minecraft on ihan jees peli. Googleta vaikka kuvahaulla Minecraft ja gothic castle, itse rakentelen parhaillani omaa linnaa. Yö on pelottavaa aikaa, mutta siihenkin saa modeja. Sellanen perus hiekkalaatikkopeli, pääsee tyhjentää pään kokoamalla palikoita :) Poikaystävällä on miinassa isot aitaukset lehmiä, possuja ja sensellaista, ja rakentelee oikeasti hienoja rakennuksia muun pelaamisen ohessa, itse lähinnä rakentelen just linnoja ja sensellaista. Pelaan myös simsiä, lähinnä sielläkin vaan rakentelen asuntoja :D t. 16v
[/quote]
Ja se vielä piti sanoa, että silloinkun pelataan porukalla miinaa, niin vanhin pelaaja on vajaa 35v :)
Saksan kouluissa kuulemma pelataan tätä. Kehittää kuulemma ongelmanratkaisua, hahmottamista ja kokonaisuuksien hallintaa. Jos joku peli pitää valita, niin tämä on hyvä vaihtoehto.
Itse mainaan säännöllisesti, olen 21v nainen. Kehittävä peli, jossa (survival modella) hankitaan itse kaikki maa-aines ja härpäkkeet ja sitten resurssien mukaan rakennellaan. Pelin saa myös Peaceful-modelle, jossa yöllä skeletonit ja zombit pysyvät poissa, mikäli pienimpiä pelottaa/olet rakentamassa jotain aikaa vievää, isompaa rakennusta tms.
Mun mielestä peli on hyvä siinä mielessä, että siinä oppii, miten hankitaan rakennusainesta ja mihin sotä käytetään, että sitä on rajallisesti ja joudut näkemään vaivaa asioitten eteen. Verrattuna siis näihin perinteisiin "lyödään vihollista ja juostaan kenttä läpi"-peleihin.
Pelaa sitä niin eiköhän asia selviä.