Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Mitä mieltä olet jos pph:lla käy vieraita silloin kun hoitolapsia paikalla? ev

Vierailija
25.02.2008 |

Kommentit (40)

Vierailija
21/40 |
25.02.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija:

ole hoitolapsia seitsemänä päivänä viikossa, johan sen työaikalakikin estää.

Työnsuojelullisesti työaikaa voidaan kyllä rajoittaa.

Olen muuten tiedustellut tätä asiaa pomoltani, ja hän sanoi, että vieraita saa käydä. Meillä se tarkoittaa käytännössä omien lasten isovanhempien vierailuja, tai sitä että siskoni tulee toiselta puolelta Suomea meille viikoksi omien lastensa kanssa. Siinähän ne menevät sisko ja siskon lapset samassa porukassa kuin minäkin omien ja hoitolapsieni kanssa, vilskettä on vähän enemmän ja kaikilla hauskaa.

Vierailija
22/40 |
25.02.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hoitolapsimääräthän on niin tarkkaan optimoitu, että jos siinä jotain lapsenlapsia pyörii niin lakisääteinen aikuinen-lapsi -suhde ei enää täyty.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/40 |
25.02.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

En kestäisi olla yksin koko päivää ilman aikuisten kontakteja.

Olen siis päiväkodissa töissä, missä jutellaan paljon, sekä lasten että toisten aikuisten kanssa (lasten kuullen).

Pääsemme myös välillä kahvihuoneeseen tai palavereihin keskustelemaan sellaista mikä ei ole tarkoitettu lasten korviin, pääsemme keskustelemaan ja neuvottelemaan tominnasta, lapsista, tapahtuneista sekä tulevista, vaikkei koko aikaa, niin edes joskus. Vaihtaisin alaa heti jos meiltä kielletään aikuisten väliset keskustelut.

On myös tärkeää, että lapset oppivat odottamaan vuoroaan, touhuamaan itsekseen ilman aikuista ja seuraamaan miten aikuiset kommunikoivat, aina silloin tällöin.

Vierailija
24/40 |
25.02.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

siksi, että pph on täysin villi kortti. Hyvät ovat ihania mutta huonot voi olla mitä vain eikä sosiaalista kontrollia ole senkään vertaa kuin päiväkodeissa.

Vierailija
25/40 |
25.02.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

kun on hoitolapsia?

Ei voi olla totta. Miten hoitaja pystyy keskittymään hoitolapsiin jos koululaiset tulee kotiin koulusta ja hoitaja joutuu antaan omille lapsilleen välipalaa siinä välissä.

Kai ne nyt koululaiset menee iltapäivähoitoon jos hoitajalla sellaisia on?

Vierailija
26/40 |
25.02.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sillä tuli mies aina töistä suoraan kotiin. Miten hoitaja pystyi keskittyyn lapsiin jos siihen tuli mies seurustelemaan vaimonsa kanssa kesken työpäivän.

Vierailija
27/40 |
25.02.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miten se voi enää keskittyä täysillä lapsiin, kun ajatukset jossain siivoamisessa?

Vierailija
28/40 |
25.02.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kysyin vähän samantyyppistä asiaa noin vuosi sitten, mutta eri lailla. Kerroin, että jo eläkkeellä oleva äitini (60v) käy aina silloin tällöin kahvilla serkkunsa luona, joka pph. Musta se oli jotenkin outoa. Äitini jopa tietää, että mihin aikaan voi mennä (siis yleenäs päiväunien aikaan). Kysyin, että onko tää teistä ok.

Silloin melkein kaikissa vastauksissa oltiin sitä mieltä, että se on ihan ehdottoman ok ja ei haittaa mitään.

Aika jännä, että nyt vastattiin aika eri lailla!

(Joku puhui white trash-arjesta. Vähän pakkasi hymyilyttämään... Oma äitini esim. on eläkkeellä oleva opettaja ja serkkunsa, joka on siis se pph, asuu omakotitalossa ja miehensä on diplomi-insinööri..)

Vierailija
29/40 |
25.02.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

mm. yövieraita useamman päivän kerrallaan kotonaan, eikä juolahtanut mieleenikään ajatella, että se olisi ollut jotenkin pois omilta lapsiltani. Ja todella huippuhyvä pph olikin, vielä koululaisenakin kaipailevat hoitoon sinne, ja vuosia on välissä useita!

Vierailija
30/40 |
25.02.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija:

ole hoitolapsia seitsemänä päivänä viikossa, johan sen työaikalakikin estää. Harrastukset ja ystävyyssuhteet voi sitten hoitaa viikonloppuisin. Aika moni muukin aikuinen on tilanteessa, jossa koko valveillaoloaika arkena menee työntekoon ja se nyt vaan on elämää ja voi voi.

Joissain paikoissa saa tehdä 7 pv viikossa töitä jossain täytyy pitää yksi vapaa viikossa.

Vierailija
31/40 |
25.02.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

ollaan vierailtu usein phh:lla kun lapsia talossa! Ollaan oltu anoppilassa esim. hiihtolomalla käymässä ja siellä ollaan oltu sulassa sovussa. Eipä ole edes käynyt mielessä, että jotenkin omituista. Ymmärrän toki, jos alvariin joku ramppaa kylässä ja lapsista ei huolehdita, mutta joskus hei järki käteen?

Vierailija
32/40 |
09.03.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kysyin lupaa hoitolapsen vanhemmalta ja hän sanoi että se sopii hyvin.

Ehtona on, että vierailua tapahtuu kerran viikossa niin että joko me lähdemme kylään tai meille tulee vieraita.

Tavatut vieraat ovat muita kotiäitejä lapsineen ja päivärytmi on sama kuin normaaleinakin päivinä eli ulkoilut, suömiset ja päivälevot eletään normaalisti.

En näe tuossa mitään ongelmaa ja vaikka jutellaankin näiden muiden äitien kanssa niin puhutaan sellaisista asioista jotka sopii pienillekin korville kuultavaksi.

Vierailija
33/40 |
09.03.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

ennenkuin päivähoidonohjaaja on käynyt tarkastamassa paikan :/ Sinänsä ymmärrettävää enkä kyllä 4 lapsen kanssa välttämättä jaksaisi raahautuakaan kylään. Kyläilen sitten omien lasten kanssa vapaa-aikana. Meillä kyllä sitten käy joskus vieraita esim. omat vanhempani. Lapset tykkäävät kovasti heistä :)

Vierailija
34/40 |
09.03.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

kenenkään aikuisen kanssa ulkona??????????? Menkääpäs katsomaan päiväkodin pihalle ulkoiluaikaan. Tädit värisee rivissä kylmissään tai kesällä istuvat ja ottavat aurinkoa!!! 1 kymmenestä päiväkotitädistä touhuaajotain lasten kanssa ulkona!

Olen pph (ollut töissä myös päiväkodissa) ja meillä hoitajat on jaettu tiimeihin, jotka itse suunnittelevat joka kuukauden ohjelman. Lyönpä vetoa et me touhutaan lasten kanssa ainakin ulkona enemmän kuin pk:n väki.

Miksi muuten tämä pph vs päiväkoti on niin yleinen taistelun aihe? Olkaa onnellisia et vielä löytyy ihmisiä, jotka kasvattavat ja huolehtivat lapsukaisistanne kun teillä on " muuta tekemistä" .

Vierailija
35/40 |
09.03.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meilläpäin pph:t vierailevat joskus toistensa luona, mikä minusta erittäin hyvä asia.

Vierailija
36/40 |
09.03.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen yksityinen hoitaja jolloin minulla itselläni on vastuu siitä missä ympäristössä ja kenen seurassa hoidan hoitolasta.

Ja lienee itsestäänselvää, että noista asioista sovitaan hoitolapsen vanhempien kanssa ennenkuin toimitaan.

-38

Vierailija
37/40 |
09.03.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Siksi lapseni siirsin tarhaan!Vierailija:

Siis hoitajan lapsenlapsista kyse.

Vierailija
38/40 |
10.03.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen moneen kertaan sanonut, että työaikana olen töissä, ja silloin voi semmoisia asioita korkeintaan soitella tai käydä, mitä voisi tehdä julkisellekin työpaikalle. Tahdon keskittyä työhöni, ja minulla onneksi on kuitenkin siedettävät työajat (7-17) joten jonkin verran jää ilta-aikaakin, vaikka tiukilla välillä onkin.

Minusta sellainen on ok, jos ystävä piipahtaa esim. pihaan kun olemme ulkona lasten kanssa, jolloin lapset voivat leikkiä yhdessä. Hetkeksikään en laske silmistäni hoitolapsia, vieraiden tulee tietää olevansa siinä tilanteessa toissijaisia. Myös jos jotain tavaroita täytyy hakea tai tuoda, voi piipahtaa, joskus harvemmin on joku piipahtanut päiväunien aikaan. Mutta ketään en ala kestitsemään hoitolasten aikaan, uniaikaan korkeintaan. (Toivottavasti ei ole kukaan loukkaantunut, kun olen toivonut, että ei vierailtaisi työaikana. Tiedän erään tutun, joka kerran änki kylään puoliväkisin ¿sen harvan kerran kun käy täälläpäin¿ ja jälkikäteen kuulin että hän loukkaantui kun en huomioinut häntä ja hänen lapsiaan tarpeeksi. Pakko sanoa, etten osaa kuin ihmetellä. ) Perhepäivähoitaja on töissä, vaikka onkin päivät kotona.

Vierailija
39/40 |
10.03.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sisareni teki pph:n töitä aikoinaan, oli itse lapseton ja hänellä oli 4 hoitolasta usean vuoden ajan. Kolme näistä oli vielä vaippaikäisiä .

Tiedättekö, hänen piti käydä vessassa kaksikin (2) kertaa päivässä hoitolasten aikaan ! Päivä alkoi 6 ja jatkui jopa 17, ei voinut mitenkään pidätellä!

Pahinta on se että itse kävin sisareni luona hänen työpäivänsä aikana , toinen rike...

Onneksi hän ei tee enää ko. hommia. Varmaan olisi mennyt työ alta nyt.

Vierailija
40/40 |
10.03.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kun tulevat kyläilemään niin viipyvät useamman päivän kerrallaan. En häädä heitä kodistani 5.45 kun ensimmäinen hoitolapsi tulee. Aikuisten lasteni (asuvat kotona) kavereita on myös usein kahvilla. Tämä on kotini ja täällä toiminaan niin kuin minun perheelleni sopii. Olen kunnallinen perhepäivähoitaja.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kaksi neljä seitsemän