Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Miten suhtautuisit, jos tuttusi/sukulaisesi ei kertoisi, onko syntynyt vauva tyttö vai poika?

Vierailija
25.02.2008 |

Eilen oli Hesarissa yhdessä kolumnissa kirjoitettu, että kolumnistin tuttavapariskunta oli toiminut näin. Halusivat toiminnallaan kritisoida sitä, kuinka vahvasti sukupuolen mukaan suhtaudumme ihmisiin, myös pieniin vauvoihin.

Kommentit (8)

Vierailija
1/8 |
25.02.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

onhan noita toki, mutta aika rajallinen määrä. Toki voi aina itse keksiä jonkun virityksen mistä kukaan ei tiedä onko tytön vai pojan nimi.

Vierailija
2/8 |
25.02.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kun on Ari, Mari, Jari, Sari, Kari, niin nimen äänneasu ei paljasta sukupuolta.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/8 |
25.02.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tuli mieleen yksi sukulainen, joka sai isokokoisen keskosen (siis viikkoihin nähden oli suurikokoinen, mutta keskonen ja sen mukaisessa hoidossa n. kuukauden). Hän ei suostunut kertomaan kellekään lapsen syntymämittoja, siis painoa ja pituutta, koska sillä ei kuulemma ole mitään merkitystä. En jäänyt asiaa sen kummemmin sitten jankkaamaan, mutta oudolta sekin tuntui.

Vierailija
4/8 |
25.02.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

mua ihmetyttää tässä se, että miten se lapsi tulee selviytymään tuosta kasvatuksesta. aika tärkeä ihmiselle se, sukupuoli-identiteetti, kuitenkin on.

Vierailija
5/8 |
25.02.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

oletan että " tapaus" on ollut vastaavanlainen kuin muutamassa tuttavaperheessäni, eli ilmoitus vauvan syntymästä on ollut tyyliin " saimme tänään lapsen, pienokainen painoi 3 kiloa ja oli puoli metriä pitkä" , eikä " saimme tänään tyttären.."

sukupuoli ei ole mun mielestä se tärkein juttu vauvassa, vaan esim. terveydentila, pituus ja painokin on mielenkiintoiset tietää.

mun mielestä sukupuoli on kuin tukanväri, ei siitä tarvi tehdä suurempaa numeroa. toki kysyttäessä on asiallista kertoa onko vauvalla tukkaa tai onko hän tyttö jne.

Vierailija
6/8 |
25.02.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vai onko sitten oikein, että pienikokoiseen lapseen suhtaudutaan eri tavalla kuin suurikokoiseen?

Minun mielestäni on ihan hauskaa, että joku uskaltaa kysenalaistaa ajattelutapojamme. Tarkoituksena tuskin on loputtomiin kieltää lapsen sukupuolta.

Vierailija
7/8 |
25.02.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

ja ihme hörhöinä... asiahan on nimittäin se että aina on ja tulee olemaan tyttöjä sekä poikia.. ei ne muuksi muutu...

Vierailija
8/8 |
25.02.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Saiskohan sukupuolineutraalin sotun jos pyytäisi oikein kauniisti?

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kolme kolme yhdeksän