Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Millainen on " hyva synnyttaja" ?? Kertokaa, kun usein kuulee tuon ilmauksen, joko itseaan kehuvilta aideilta tai sitten katiloilta.

Vierailija
25.02.2008 |

Kommentit (19)

Vierailija
1/19 |
25.02.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei karju ja huuda ja ole tietävinään kaikkea! Antaa hoitohenkilökunnan tehdä tehtävänsä..

Vierailija
2/19 |
25.02.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kaikki on siis mennyt synnytyksissä hyvin. Lapset ja äiti voivat hyvin.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/19 |
25.02.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

koska olen ponnistanut lapseni ulos muutamassa minuutissa ilman mrepeämiä, episiotomiaa tai tikkejä. Verta menetin nimelliset 100ml eli en oikeastaan yhtään. Istukat tulivat ulos helposti.

Käsvin synnytyksen jälkeen heti suihkussa ja vessassa itse, kävelin iloisena ja hyvävointisena osastolle.

Siis kaikki vaan meni vallan mainiosti ja olo oli heti synnytyksen jälkeen hyvä ja kivuton.

<molemmat lapset 10 pisteen vauvoja.

Vierailija
4/19 |
25.02.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

esim matalat äänet vähentää kipua huomattavasti. Sellanen keski verto nainen jolla kaikki sujuu ok, ja paljon se riippuu onnesta.

Vierailija
5/19 |
25.02.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija:

3, mikä on synnyttjän lantio? Lantion ulkoisilla mitoillahan ei ole mitään tekemistä sen kanssa, miten helposti vauva tulee sieltä ulos...

synnyttäjän lantio on nimenomaan tilava sisälantio ja liikkuva jne. Ei ulkoisilla mitoilla ole mitään tekemistä ns synnyttäjän lantion kanssa.

Vierailija
6/19 |
25.02.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulle kätilö sanoi, että mulla on hyvin toimiva kohtu (muistaakseni näin). Eli supisteli tehokkaasti, vauva tuli tehokkaasti alaspäin ja syntyi " tehokkaasti" . Kaikki meni nopeasti muttei liian, siis meni hallitusti. Näin sanottiin 2 v kuluttua synnytyksestä, kun kävin toisen raskauden aikana synnärillä.

Itse synnyttäjänä en kai ollut parhaasta päästä, koska pelkäsin ja sanoin etten uskalla ponnistaa jne. Molemmilla kerroilla...

Vierailija
7/19 |
25.02.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ärsyttää tuollainen " hyväksi synnyttäjäksi" tituleeraaminen. Miksi tästä(kin) asiasta pitää tehdä joku kilpailu? Minusta yhteiskunnassa on tarpeeksi kilpailua muutenkin ja naisilla aivan riittävästi paineita ilman että " hyvän äidin" , " hyvän työntekijän" ja " hyvä vaimon" roolin lisäksi pitäisi omaksua vielä joku ihmeen hyvän synnyttäjän rooli!

Vierailija
8/19 |
25.02.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mutta suotakoon hyvän synnyttäjän meriitti niille mammoille, joilla ei elämässä muita asioita ole, joilla voisivat päteä.

Vierailija
9/19 |
25.02.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

mitään kilpailuja olekaan julistamassa?

Vierailija:

Ärsyttää tuollainen " hyväksi synnyttäjäksi" tituleeraaminen. Miksi tästä(kin) asiasta pitää tehdä joku kilpailu? Minusta yhteiskunnassa on tarpeeksi kilpailua muutenkin ja naisilla aivan riittävästi paineita ilman että " hyvän äidin" , " hyvän työntekijän" ja " hyvä vaimon" roolin lisäksi pitäisi omaksua vielä joku ihmeen hyvän synnyttäjän rooli!

Vierailija
10/19 |
25.02.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

En pungannut vauvaa itse ulos vaan hätäsektiolla. Tosin siihen asti olin synnyttänyt kiltisti kätilön ohjeiden mukaan.

Vierailija
11/19 |
25.02.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kai te saatte hepulin siitäkin, kun jollekulle sanotaan että sulla on hyvä verenpaine. Jaaha, ai me muut ollaan ihan pohjasakkaa.

Vierailija
12/19 |
25.02.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija:

Kai te saatte hepulin siitäkin, kun jollekulle sanotaan että sulla on hyvä verenpaine. Jaaha, ai me muut ollaan ihan pohjasakkaa.

Vierailija
13/19 |
25.02.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ymmärrän, että joillakin on ollut helpompi tai parempi synnytys kuin toisilla, mutta että toiset ovat hyviä synnyttäjiä ja ne joilla ei, ovat huonoja.

Vierailija
14/19 |
25.02.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

minusta vertaus oli osuva. Joillekin synnytys on helppoa, toisille ie, monille siitä väliltä. Joillekin siis luonnostaan helppoa. Joillain luonnostaan hyvä verenpaine.

Jotkut itse eivät huolehdi verenpaineestaan vaan syövät " väärin" - jotkut ei huolehdi synnytyksestään (en tarkoita sektiota, vaan siis asioita joilla voi edesauttaa hyvää synnytystä, kuten lantionpohjalihasten kunto jne).

Ei siis kannata vetää hernettä nenään jos mulla on hyvä verenpaine ja sulla ei.

Ja pointti siis, ei tässä ap varmaan mitään kilpailua julistanut, vaan pohti mikä on hyvä synnyttäjä. sen termin tosiaan kuulee aika ajoin.

Vierailija
15/19 |
25.02.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

koska jaksoin ponnistaa vaikka vaihe vähän venyikin pitkäksi ja vauva jäi hartioista kiinni.

Vierailija
16/19 |
25.02.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

mä tulkitsin kätilön puheen niin, että olen ns. hyvä synnyttäjä. Ei se synnytys välttämättä silti ole hyvä tai helppo.

t. 12

Vierailija:

Ymmärrän, että joillakin on ollut helpompi tai parempi synnytys kuin toisilla, mutta että toiset ovat hyviä synnyttäjiä ja ne joilla ei, ovat huonoja.

Vierailija
17/19 |
25.02.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

On eri asia sanoa, että mulla on hyvä verenpaine, mulla oli helppo synnytys tms kuin että sanoa, että mä olen hyvä synnyttäjä. Meneekö jakeluun? Synnytyksen helppous/vaikeus ei yleensä ole valintakysymyksiä.

Vierailija
18/19 |
25.02.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

www. miajoki. com

Vierailija
19/19 |
25.02.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija:

Synnytyksen helppous/vaikeus ei yleensä ole valintakysymyksiä.

tässä ei kai ollut kyse helposta synnytyksestä vaan " hyvästä synnyttäjästä" , joka siis voi olla fysiologinen perusominaisuus kuten hyvä verenpainekin. Silti hyvän synnyttäjän synnytys voi olla " huono" tai pelottava tms. Kuten mulla.

t. 12

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: neljä kolme kaksi