Miten n. 2 kk päivät sujuu; entä imetys?
Niin sitä saa taas tuskailla tällaisen nyytin kans et mitä hän haluaa... Meillä poika on huono päikkäreiden nukkuja. Hyvinä päivinä ensimmäiset päikkärit ( tunteroisen päästä heräämisestä ) ulkona vaunuissa voi kestää jopa 3 tuntia mut nykyisin useimmiten vajaan tunnin, mut loppupäivä onki sit yhtä kituuttamista. Saanpa hänet taintumaan 15 min. tai tunniksi, olisi hän valmis seuraaville unille melkeinpä kellon tarkasti tunnin päästä heräämisestä. Nukahtaa lähes poikkeuksetta huutokonsertin saattelemana, koska taistelee viimeiseen asti unta vastaan. Hän ei syö tuttia; monet merkit on kokeiltu. Nyrkin syömisestä päätellen vois haluta nukahtaa tissille, mut ku useimmiten edellisestä syönnistä on vasta ½ - vajaaseen tuntiin, niin syöntiasentoon laitto jo saa huudon aikaiseksi. Mulla tahtoo olla vähän suihkutissien vikaa, joten sekin voi poikaa hermostuttaa väsyneenä. Päivät on jokseenkin raskaita jatkuvien nukutustaistelujen takia. Koko ajan myös kalvaa mieltä ettei hän muka saisi tarpeeksi syödäkseen, vaikka tiedän että saa kyllä: kaksi kuukautisnlassa painoi 7905 g; painoa oli tullut lisää 280 g/ vko. Kuulostaako tää meidän arki kenestäkään tutulta?
Kommentit (2)
Hei Briotar!
Tuo sinun tekstisi voisi ihan hyvin olla minun kirjoittamani! Meillä poika vajaa 2kk nukkuu yhdet kunnon päikkärit (2-4h) päivässä, jos pääsee pihalle vaunuihin. Sisällä nukkuu vain n. 15-20 min pätkiä. Itse olen väsynyt lähinnä tähän jatkuvaan väsyneen vauvan kanniskeluun ja tiheään imetykseen. Poika tuntuu olevan jatkuvasti nälkäinen: kitisee ja syö kättä, mutta kun laitan rinnalle niin viimeistään siinä vaiheessa kun maito suihkuaa alkaa huuto. Varsinkaan iltaisin en meinaa saada rinnalle ollenkaan kun huuto alkaa jo rinnan " nähdessään" . Yöunille nukahtaa kuitenkin yhdeksään mennessä ja yöt nukkuu 2-4 syötöllä. Öisin ei ole tarvinnut huutaa ja muutenkin syönti sujuu hyvin silloin. Olen yrittänyt opettaa syömään tuttia, jotta ei tarvitsisi jatkuvasti käydä rinnalla....
Kyllähän tämä taitaa olla melko normaaliakin... kai? Kuitenkin mietin voisko taustalla olla allergioita tms.
Lisäksi meidän vauva tuntuu ajoittain tosi herkältä käsiteltäessä. Esimerkiksi asennon vaihto sylissä, sylistä toiseen siirtäminen tai esim. hoitopöydältä nosto tai sitteriin laskeminen saavat yleensä aikaan huudon. Ihan kuin vauvaan sattuisi tuo liikuttelu!? Lääkärineuvola on meillä reilun viikon päästä, joten täytyy sielä kysäistä tuosta.
Jaksamisia kaikille pikkuvauvojen kanssa touhuaville. Onneksi ne pienet hymyt päivässä antavat monin verroin iloa ja hyvää mieltä! Olisi niin mukava kun vauva olisi tyytyväinen, niin ei tarvitsisi huolehtia mikä milloinkin on vaivaa!
Kevätkerttu+lapset 1,5kk, 4v ja 6v
olenkin sanonut että tuota aikaa en ikimaailmassa haluaisi elää uudelleen.
en voi kun sanoa että siitä se helpottaa!jonkinlaisen helpotuksen olen kokenut n.3kk iässä,jotenkin on päässyt vauvan kanssa sinuiksi.ja toisen huojennuksen kun kiinteitä on kuvioissa 4-6kk iässä,pääsen ajatuksesta ettei kokoajan voi olla nälkä.
mulla on molemmat olleet suht vaativaisia tapauksia.ei tiedä koska on väsy ja koska on nälkä,ja koska vaivaa sylinpuute tai pitäisi vaan kävellä edestakaisin.
meillä esikoinen oli kamala hihhuloija yöllä,ei saatu kun tunnin unipätkät 6kk ikään asti kerrallaan,siis aina halusi vaan tissiä,enkä muutamaan jaksanut.ja tällä vauvalla on ollut maitoallergia johon vasta 5kk iässä ymmärrettiin hakea apua.
pitäisi vaan alku olla hissukseen,ja kun päivät ehkä alkavat toistaa itseään tulee se rytmikin sieltä joskus.on se vaan ollut kamalaa arpapeliä nukkuuko puolituntia vai kolmetuntia,koska pitäisi ehkä yrittää saada uudelleen uneen ja koska ei...ja koska pitäisi syödä jne.
en osaa sen kummemmin kommentoida.
minun poikani ovat nyt 6kk ja 5v ja elo on ihan mukavaa jo!