Sukunimiasiaa vaihteeksi :)
Meillä tilanne on sellainen et toista odotellaan syntyväksi, mut eka yhteinen. Ekalla lapsella on mun sukunimi koska elin silloin avoliitossa ja muutenkin jälkeenpäin ajatellen parempi näin... Mietin tuossa että kun ei (ainakaan vielä ;) ) olla naimisissa nykyisen kumppanin kanssa,niin olisiko viisaampi antaa tällekin minun sukunimi vai isän? Tähän asti oon muuten ollu sitä mieltä et avioliitto on ihan turhaa hössötystä,mut tosiasia on et lasten kannalta ja niiden " turvaksi" toi naimisiinmeno ei ois ollenkaan huono ajatus. Ihan hullua miten se papin aamen voi helpottaa monia perheen asioita jopa ratkaisevasti. No, tuossa on perjantaina tulossa karkauspäivä et katotaan nyt mitä hullua mä keksin isännän pään menoksi, hih! :D
Kommentit (5)
kuin ekalla lapsella minustakin. Helpompaa. Ja jos/kun menette naimisiin, voi kaikkien sukunimet halutessa vaihtaa isän sukunimeksi.
Minustakin on selkeämpää, jos kaikilla lapsilla on sama sukunimi. Tunnen joitakin perheitä, joissa lapsilla on äidin sukunimi, vaikka ollaan naimisissakin (isällä oma sukunimi).
sukunimen kuin esikoinen. Ei siis ole edes sellaista mahdollisuutta, että antaisitte kakkoselle erin =)
Jos molemmilla olisi samat vanhemmat, sitten lapsille tulisi automaattisesti sama sukunimi.
toiselle kuin esikoiselle, on minun mielipiteeni. On ehkä kätevää näin.