Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

pitkä höpötys miehestä, kunhan kirjoitan, ei tarvi vastata

Vierailija
24.02.2008 |

viisi vuotta yhteistä elämää takana. paljon pahaa, jotain hyvää.

musta tuntuu, että elän " päivän kerrallaan" miehen kanssa.

en jaksa enää puhua sille, tiedän, että se vastaa tavalla, mikä ärsyttää mua. en jaksa enää kertoa, kuinka jotku asiat satuttavat, ei ne mene sen päähän kuitenkaan.

olen aivan kamalan kyllästynyt sen kiukkuiluun, rumaan tapaan puhua, itsekkyyteen.

joitakin tapahtumia menneisyydestämme:

mies retuutti kännispäissään mua pitkin kämppää juuri kun oltiin muutettu yhteen. olin aivan järkyttynyt. en kuitenkaan laittanut suhdetta poikki, olinhan niin rakastunut häneen ja hän oli ollut herra täydellinen. kiinnikäymistä tuolla tavalla ei sen jälkeen ole tapahtunut.

mutta paska se on humalassa. olen huora, ämmä, joku jota pitäis vetää tauluun. mua ällöttää sen tapa puhua mulle ja seuraavana päivänä selvinpäin ollaan niin pahoillaan tai sitten äärettömän kiukkuisia siitä, että taas jaksan ottaa itseeni nuo asiat, kyllä hän tietää, että kännissä on paska, mutta pitäisihän minun tietää, ettei hän niitä tarkoita.

olen huomannut puolen vuoden aikana muutoksen itsessäni.

kun huomaan miehen ärsyyntyvän, siihen ei siis paljoa tarvita, keskustelu vaikka lapsista riittää, niin en enää hiljene vaan jatkan vaan. toisaalta toivon, että kävis päälle kunnolla niin soittaisin poliisit ja ne hakis pois ja saisin itseni vittuun tästä paskasta suhteesta.

vietettiin syksyllä tupareita kotona (jee, jippii, voi sitä onnea uudesta kodista) niin taas tuli riitaa, humalassa kun hän oli.

seuraavana päivänä mulla oli käsivarret mustelmilla ja selästä lähtenyt nahka kun ukkorakas kampitti mut eteisessä. kaverit tulivat sitten väliin ja se loppui siihen. olenko kertonut noista mustelmista kenellekään? en tietenkään. en kehtaa.

kuulostaa varmasti ihan perseeltä kaikkien lukijoiden korviin.

joo, se on semmosta. mies nyt kun on aivan eri ihminen selvinpäin ja siinä on ollut tai on ehkä vieläkin asioita, mitä pidän tärkeänä.

no, jos joku ymmärtää: olen huomannut antavani " anteeksi" asioita, mitä nuorempana en olisi koskaan antanut anteeksi. siis olen jotenkin turtunut tähän paskaan kännissä olevaan mieheen enkä enää niin viitsi aikaani tuhlata asioiden pohtimiseen. paitsi nyt.

ja tästähän tulee pitkä pohdinta nyt.

mulla on päässäni sellainen hassu mattijamervi-mielikuva meistä, vaikkei koskaan nyrkki niin olekaan heilunut.

pelkään vaan, tai en pelkää, odotan, että se tapahtuu, ja odotan sitä

seuraavaa päivää, kun mies tajuaa selvinpäin mitä on tehnyt.

hänellä on oivallinen tapa olla miettimättä tekemiään asioita sen kummemmin, tehty mikä tehty, ei voi mitään.

MUTTA EI MEILLÄ NYRKKI SIIS HEILU TÄÄLLÄ,

KALJAA KUN OTTAA NIIN ON TÄYS PASKA JA SILLOIN SUU SOI JA UHKAILLAAN. MUTTA PELKKÄ

U H K A I L U K I N vituttaa niin paljon.

Että tekisi sitten saatana jotain, mitä se nyt yrittää " pelossa kasvattaa" .

Siinä siis nyt yks päällimmäinen asia, mitä yksinäni lauantai-iltana mietin.

Mies kun on baarissa, niin kuin joka kuukausi. Jos ei mene viikonloppuisin ulos, ei tee muuta kuin makaa mykkänä sohvalla.

Ei tee mun kaa mitään, hädin tuskin jaksaa leikkiä lasten kanssa.

Kaikki äänet ärsyttää, mitään ei jaksa tehdä, minnekään ei halua mennä. Minulle siis on aivan sama, onko mies kotona vai ei.

En huomaa sitä itse ollenkaan. Toivoin niin tänäkin aamuna, että herättäisiin kaikki YHDESSÄ. Mutta tuollahan istuin, lasten kanssa yksinäni aamupalalla, niin kuin joka arkipäivä ja niin myös huomenna sunnuntaina. Koska huomenna mies joko nukkuu iltapäivään tai tulee vasta puolita päiviltä kotiin. Sen näkee sitten. Aina yhtä mukava yllätys, jos kotiin ei saavukaan. Kun ystävillä nukkuu. Eikä koskaan vastaa, sillä nukkuu. Ja jos ei nuku, on puhelin kadonnut. Eikä kenelläkään kaverilla ole puhelinta, josta voisi minulle soittaa. Kun ei tule mieleen. Eihän hän nyt ENÄÄ IKINÄ pettäisin minua, hänhän on kaiken luottamuksen arvoinen, kun kotiin seuraavana päivänä on tullut, eikä ole mitään kerrottavaa.

Tuokin on yksi asia, mihin en enää JAKSA reagoida. Vielä kesä meni itkiessä, että miksi teet noin pahaa mulle. En nimittäin koskaan nukkunut kun hän ei kotiin tullut. Istuin puhelin kädessä ja soitin ja soitin, mutta eihän se vastannut. Aina oli menossa, olihan kesä.

Minä itkin ja selitin, miten pahalta se tuntuu, ja aina tuli uusi viikonloppu, jolloin asiat taas meni " näin" . Kun ei sille voi mitään, jos sammuu johonkin.

No sitten tyhmiä sen tempauksia: sain jouluna ison valkokultaisen sormuksen. Tiesin, että oli maksanut ihan hirveästi ja että yrittää hyvittää. Mutta kun olen niin kyllästynyt siihenkin, että PASKAT TEOT HYVITETÄÄN TEKEMÄLLÄ SEURAAVALLA MAHDOLLISELLA KERRALLA TOISIN, EI TAVARALLA. Ei yks rimpula auta minua unohtamaan kaikkia niitä kertoja, kun ollaan oltu paskoja.

ARKI: Varmaankin siitä on kaksi vuotta, kun meillä on ollut asiat hyvin. Että arki on tuntunut mielekkäältä sen kanssa, ei piinalliselta puurtamiselta, asioiden lykkäämiseltä ja unohtamiselta.

Eroa on heilutultu, mies enemmän, minä vielä puoli vuotta sitten panin aina kovasti vastaan, että voi ei, älä nyt kulta, meillähän on niin paljon kaikkea hyvää.

Onko? Mitä hyvää siinä on, etten ole onnellinen. En tiedä, olenko koskaan ollut. Tai varmasti olen ollut, mutta kaikki tapahtuneet asiat... Olenko vasta nyt huomannut, millainen minun mies oikeasti on? Ja en voi sietää sitä. Miksi olen pitänyt kynsin hampain kiinni?

Voiko olla mahdollista, että kestää todella pitkään tajuta, miten väärässä on ollut? Kun on ollut esimerkiksi " hyviä naisYSTÄVIÄ" , joille on soiteltu pitkin yötä ja viestitelty, luuri piilossa tyynyn alla, etten huomaa mitään, koska mitään ei ole, mikä pitäisi huomata.

On siis ollut hirveä tunne silloin, kun on tajunnut olevansa jollain lailla kakkonen miehen elämässä. Ja taas, vaikka kaikki on yritetty kääntää kännin piikkiin, niin tietänyt kuitenkin, ettei asiat ole niin.

Nyt tekisin toisin, antaisin jatkaa ja toivoisin, että löytää sen onnensa sieltä muualta, mutta kunhan saisin nenä pystyssä kävellä niiden ohi. Minua kun ei kertakaikkisesti enää koskaan kuseteta millään lailla.

Onpas sekavaa tekstiä, tuskin tätä kukaan lukee.

MUTTA KUN EN OLE KUUKAUSIIN PYSÄHTYNYT AJATTELEMAAN YHTÄÄN MITÄÄN VAAN PUSKEN SEN PÄIVÄN KERRALLAAN ETEENPÄIN MUTTA KUN EN OLE ONNELLINEN!!!

Hävettää, että olen valinnut tälläisen miehen. Kukaan suvusta ei tiedä, mitä meillä on taustalla ja millaista meillä on. Kun aina voi hymyillä ja puhua letkeistä asioista. Miten sitä voi kertoa, että vävy ei olekaan se ihannemies, jota tyttärelle on toivonut?

Äiti joskus sanoo, että miehillä kestää vain aikaa kasvaa isäksi jne.

En ole hänelle kertonut kuin sen, että mies petti kun odotin lasta.

Äiti vastasi, että NO jos kerran tapahtuu, niin voi yrittää antaa anteeksi, mutta jos tulee tapa, niin ei sitten.

Ja sen kummemmin ei siitä puheltu. Taidettiin puhua remontista, että

saatais meidän koti kauniiksi.

En tiedä, kovin on sekavaa kaikki.

Oikeastaan tuntuu, että ei ole mitään ISOA valittamisen aihetta, mutta

toisaalta taas KAIKKI tuntuu olevan pielessä.

En oikein pidä itsessäni siitä, että puran pahan oloni lapsiin. Huomaan heti sen, että jos ajattelen miestäni, karjaisen seuraavan kerran lapsille ääneen jotain. Me ei varmaankaan vain sovita yhteen.

Luulen, että kummastakaan ei tule yhtään hyvää puolta esille kun yhdessä ollaan.

Kommentit (17)

Vierailija
1/17 |
24.02.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

muuta pois, ala elämään itsellesi

Vierailija
2/17 |
24.02.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tiedät kyllä itsekin vastauksen siihen, mitä pitäisi tehdä. Voimia!!

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/17 |
24.02.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nooh, muutama vuosi vielä, ja jompikumpi palaa loppuun. Tuttu tarina, siksi jaksoin lukea loppuun. Oma mieheni oli alkoholisti, huusi ja uhkaili humalapäissään, selvinpäin olin sitten elämänsä rakkaus, ja oli niin kilttiä että. No ei sillä että se olisi niin usein kotiin jaksanut raahautua.

Onneksi lemppasin sen viime perjantaina. Nyt on saakelin paha olo, ei siitä sen jättämisestä, vaan kuinka riippuvaiseksi olin itseni siihen tullut. Inhottaa, vituttaa, en voi uskoa mikä taukki olen ollut niin monta vuotta. Nyt selvittelen kaikkia hoitamattomia raha-asioita. Lapsi kiukuttelee ja itkee isin perään. Minä en anna periksi tällä kertaa.

Mulla on parempi olla muutaman kuukauden kuluttua. Se pari kk siihen menee ennen kuin uuteen tilanteeseen tottuu. Sinä et ansaitse huorittelua ja uhkailua, lapset kärsii ja sinusta tulee katkera ihminen koska tunnet että elämä menee ohitsesi...

Vierailija
4/17 |
24.02.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eivätkö ole isoja asioita pettäminen, väkivalta, henkinen lytistäminen?

Ovat TODELLA isoja asioita. Ja sekin, että mies toivoo eroa, on merkki jostakin. Vaikeaahan se eroaminen on, tai oikeastaan päätöksen teko ja itse toiminta. Sen jälkeen helpottaa ja elämä näyttää taas kauniit kasvonsa.

T. eräs saman kokenut

Vierailija
5/17 |
24.02.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mutta myös minusta teillä on pahasti asiat. Väkivaltaa se on henkinenkin, vaikka ei näkyviä jälkiä siitä jääkään!

Ja kun lopuksi mainitsit lapset.. Jos ajattelet heitä, niin kumpi olis parempi?

Niin ja itse olen kans ollut 10 vuotta samanlaisen miehen kanssa. Harvoin löi, mutta se haukkuminen, varsinki kännissä! Mä olen onnellinen, että mulla on tänä päivänä mies, jota mun ei tarvi koskaan pelätä.

Vierailija
6/17 |
24.02.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Viimeisiä hetkiä sinulla ottaa elämä omiin käsiisi. Ei elämän tarvitse olla aina tuollaista. Kaiken huippu on minusta se, että miehesi haluaa erota sinusta. Päästä mokoma menemään, älä jää roikkumaan, sinusta tulee muuten myöhemmin helvetin katkera akka.

Ajattele myös lapsiasi, he ovat syyttömiä tilanteeseen. Ota ero, ja katso mitä ihanaa elämällä on sinulle vielä annettavana. Kaikkia suhteita ei ole luotu kestämään, ja sitä ei tarvitse hävetä ollenkaan.

Vierailija
7/17 |
24.02.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kerrot sitten totuuden, jos alkavat päivitellä, että miksi noin " hyvän" miehen jätät...

Vierailija
8/17 |
24.02.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

ainakin ton, ettet ole onnellinen. sanoin itse juuri miehelle pari päivää sitten noin. ja alkkismies, tuttua on. ikävä kyllä en oikein osaa auttaa, pitäisin kuitenkin tärkeimpänä sitä, että haluaako mies edes muuttua, olla toisenlainen, terapiaan. jos ei, niin kannattaa miettiä tarkkaan mitä tekee

Vierailija
9/17 |
24.02.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mua ei petetty. Kai. Alkoholi ja kaverit oli ykkösenä miehen elämässä. On vieläkin. Mua ei hakattu, vaikka loppua kohden mies muuttui agressiivisemmaksi. Vuosi sitten erottiin. Vuoden olen nukkunut joka ikinen yö. Oikeesti! Enkä ole kertaakaan asiaa itkenyt. Siis en oo vuoteen itkenyt! Nyt voidaan lasten kans erittäin hyvin. Suosittelen.

Vierailija
10/17 |
24.02.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

ANNAT TUON KAIKEN TAPAHTUA!

Vierailija
11/17 |
24.02.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miehesi on aikuinen myös, eikä sinun tarvitse kantaa vastuuta hänen käytöksestään tai alkoholismistaan. Vastuu siitä on yksin hänen.

Etköhän ole jo tarpeeksi yrittänyt? Jos sinulla vain on voimaa, pistä elämäsi uusiksi itsesi, lapsiesi ja kaiken tähden.

Vierailija
12/17 |
24.02.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Älä enää epäröi, älä siedä kaikkea tuota vaan tee rohkea ja vaikeakin päätös erosta. Se mies ei ole sinun arvoisesi. Äläkä jää odottamaan sitä, että joku päivä se vielä sinut hakkaa.

Voimia päätökseen!

Vierailija
13/17 |
24.02.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nuo jätä se jo idiootti huutelijat eivät tajua millaista se on. Minunkin mies oli kerran oikein ihana hurmuri, täydellinen mies. Luulin olevani todellakin onnekas kun löysin sellaisen ihmisen, oltiin kuin vakka ja kansi. Naurettiin paljon, se oli fiksu ja sen kanssa pystyi keskustelemaan. Seksi oli mahtavaa, ja se oli aina pussaamassa ja halimassa, peppua taputtamassa kun käveli ohi. Ikinä ei haukkunut, ja vaikka sukunsa ei niin kauheasti minusta tykännyt, niin aina puolusti mua niille. Niinkuin tuossa tarinassakin, mies pelotti yhden alkuaikojen riidan aikana, mutta nopeasti sen suostuin unohtamaan ja annoin anteeksi, niinkuin se eka ja viimeinen kerta unohdetaan.

Mutta sitten vuosien mittaan alkoi juomaan enemmän ja enemmän. Lapsi syntyi, ja miehestä tuli aika sikamainen. Ajattelin, että varmasti on shokki tulla isäksi. Kaikki se vastuu, kun minä olin kotona, ja sen piti tehdä ylitöitä. Sitten alkoi juomaan lisää, piilotteli puhelimen ja lompakon patjan viereen kun meni nukkumaan. Jäi kerran kiinni valehtemisesta, sitten useammankin kerran. Mutta aina oli niin kiltti ja katuvainen, että vaikka minä halusin lähteä, niin tuntui että se olis ollut MINUN syy jos olisin lähtenyt. Toivoin, että tekisi jotain, niin että todella voisin lähteä. Sitten se tekikin, ja lähdin viimein. Voi kun olisin uskaltanut aikaisemmin.

Tuo kulissien pitäminen on niin totta. Minäkin häpesin, ja HÄPEÄN VIELÄKIN kuinka voin mennä tuollaisen paskan kanssa naimisiin. Suren sitä kuinka lapsilla on semmoinen itsekäs isä, johon ei ole mitään luottamista. Ei voi sanoa mikä on totta, mikä liioiteltua, mikä vain puoliksi totta, mikä on paskaa. Siksi otan kaiken paskanpuhumisena. Ja minä tunnen itseni paskaksi kun olin sen kanssa. Pakkohan mussa on olla jotain vikaa, miksi muuten olisin jäänyt ja kuunnellut sen haukkumista, valehtelua, ja lirputtelua katumuspäissään.

Ehkä mäkin joskus löydän jonkun kunnon miehen... Blaah.

Vierailija
14/17 |
24.02.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olet klassisesti läheisriippuvainen ja nyt juuri herännyt todellisuuteen. Tiedät kyllä, ettei teillä ole tulevaisuutta. Keskity itseesi ja lapsiisi. Jatka eteenpäin omillasi. Elämä voittaa! Ihan varmasti!!!

Vierailija
15/17 |
24.02.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minulla samoja mietteitä. Hävettää tunnustaa etten haluaisi luopua kodista ja yhtenäisestä perheestä. Muutos pelottaa, kun tietää että elämä yksinhuoltajana on rankkaa. Mutta olisi sentään elämää. eikä toisen odottelua

Vierailija
16/17 |
24.02.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kun vielä pääset omin jaloin.

Vierailija
17/17 |
24.02.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

On vaikea myöntää itselleen epäonnistuneensa jossain niin tärkeässä asiassa kuin avioliitto ja perhe. Siksi siitä on niin vaikea irrottautua. Ehkä on kuitenkin parempi, että yrität sen tehdä nyt, ennen kuin asiat ovat vielä hullummin. Ennen pitkää löydät itsesi vielä hankalammasta tilanteesta, hakattuna, tai saat miehen tosissaan rysän päältä kiinni, tai sitten löydät toisen miehen, jonka avulla irrottaudut nykyisestä. Syitä sinulla on tarpeeksi, niitä ei tarvitse enää etsiä.

Kenenkään ei pidä joutua kärsimään jatkuvista baariseikkailuista, vaikka ne olisivat aivan viattomia ja päätyisivät omaan sänkyyn. Se, että miehen pitää baariin lähteä, kertoo siitä ettei hänelläkään ole suhteessanne hyvä olla. Ja onhan hän on jo monesti erosta puhunut.

Vaikka suhteenne olisi kunnossa, ja toinen puhuu erosta, voisitko sinä olla onnellinen jos tiedät toisen haluavan pois luotasi? Minun mielenterveyteni ei sitä kestäisi, saatika sinun tilannettasi.

Toivon sinulle voimia irrottautua!

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yhdeksän viisi viisi