Tunnetko ihmistä, joka on muuttunut negatiivisesti sen jälkeen, kun tämän elämässä on tapahtunut
jotain muutosta? esim. työpaikan vaihdos, perintö jne
Kommentit (11)
Mutta tunnen niitä joiden elämä on muuttunut ratkaisevasti huonompaan suuntaan oman sairauden, lapsen vamman tai vaikka läheisen kuoleman myötä. Kamalaa katsoa vierestä.
Lapsuudenystäväni.
Ystävyytemme kesti hänen avioliittonsa, lasten syntymiset ym. vaikka kummankin elämäntilanne oli aivan erilainen. Kaikki muuttui kun esikoiseni syntymä ja häämme ajoittuivat samaan aikaan hänen avioeronsa kanssa. En tiedä katkeroituiko hän vai mitä kun muuttui yhden kevään aikana todella ilkeäksi ja piikitteleväksi.
Sanoin hänelle suoraan, että hän on muuttunut enkä pidä tästä uudesta ihmisestä. Välimme katkesivat.
No, elämä on. Toisaalta, jos hän nykyään on sellainen kuin silloin niin en kyllä ole yhtään pahoillani siitä ettemme enää ole ystäviä :)
aina ajatellut, että esim. raha tai eri yhteiskuntaluokat eivät voi olla ystävyyden esteenä.
Valitettavasti tämä on osoittautunut vain kauniiksi ajatukseksi :( Esim. perinnöistä ei uskalla sanoa halaistua sanaakaan kuin yhdelle ainoalle ystävälle, muiden kanssa on parempi pitää omana tietonaan.
Ja onko tullu mieleen että enemmän kuin sun erinomaisuuden kadehtimisesta ystävälläsi saattoi olla kyse yleisestä pahasta olosta, joka purkautui piikittelyyn jne.
Vierailija:
aina ajatellut, että esim. raha tai eri yhteiskuntaluokat eivät voi olla ystävyyden esteenä.Valitettavasti tämä on osoittautunut vain kauniiksi ajatukseksi :( Esim. perinnöistä ei uskalla sanoa halaistua sanaakaan kuin yhdelle ainoalle ystävälle, muiden kanssa on parempi pitää omana tietonaan.
Varsinkin ihmiset joiden vanhemmat ovat just 50 täyttäneet niin ei kannata paljon perintöjä odotella... ne kun tulevat ehkä 30 vuoden päästä
siitä voi hiiskua aniharvalle. Silloin käy juuri niin, että ystävät muuttuvat, vaikkei itse olisi muuttunut miksikään.
Asiasta kolmanteen, Miksei 50-vuotias voisi kuolla :) Sinä hujakoilla kuolee paljon ihmisiä. Monilta ystäviltäni on vanhempia kuollut juuri viidenkympin hujakoilla. Aivoverenvuotoja, sydänpysäyksiä, syöpiä. Tavallisia tauteja.
" Nelonen sit hylkäsi ystävänsä just kun tämä olis häntä eniten tarvinnut
Ja onko tullu mieleen että enemmän kuin sun erinomaisuuden kadehtimisesta ystävälläsi saattoi olla kyse yleisestä pahasta olosta, joka purkautui piikittelyyn jne. "
Tottakai ymmärsin tämän, yritin auttaa mutta en saanut mahdollisuutta, sen sijaan kuulin sellaisia loukkauksia joita en olisi ikinä uskonut keneltäkään kuulevani! Mielestäni ystävät eivät puhu toisilleen sellaiseen tapaan, varsinkin kun asiat voi esittää monella eri tyylillä.
Voi kuinka olisinkin halunnut olla olkapäänä ja kuunnella mutta en saanut mahdolisuutta. Yritin tulla puolitiehen vastaan, olisin mennyt pidemmällekin mutta minulle tehtiin hyvin selväksi ettei minun kanssani haluta olla enää missään tekemisissä ja kun on tarpeeksi loukattu niin annoin olla koska en halunnut kuulla satuttavia kommentteja enää enempää. Ne kun tuntuivat siltä että sydän revittäisi irti. Rakastin tuota ihmistä täysin ehdoitta 20v ajan ja varmaan rakastan vieläkin, ei hän lähde sydämestäni ikinä.
Hänen käytöksensä oli lopulta niin loukkaavaa ja asiatonta että tulin siihen tulokseen että hän on muuttunut, sellaiseksi ihmiseksi jota en kaipaa elämääni.
Minun mielestäni ystäville ei ole syytä jatkuvasti piikitellä tai tahallaan satuttaa, oli itsellään kuinka paha olo tahansa. Tai jos näin tekee niin pitää osata pyytää anteeksi ja kertoa mistä kiikastaa.
Voi kuinka toivonkaan että tämä henkilö olisi sen tehnyt, nyt on kulunut jo niin paljon aikaa että tuskin meistä tulisi enää edes hyvänpäiväntuttuja.
4
Itse olin kuolla 49v mutta komea ambulanssimies oli elvyttänyt ja tekivät pallolaajennuksen. Viisi päivää on hukassa mutta väliäkös tuosta.
Vierailija:
Tottakai ymmärsin tämän, yritin auttaa mutta en saanut mahdollisuutta, sen sijaan kuulin sellaisia loukkauksia joita en olisi ikinä uskonut keneltäkään kuulevani! Mielestäni ystävät eivät puhu toisilleen sellaiseen tapaan, varsinkin kun asiat voi esittää monella eri tyylillä.Hänen käytöksensä oli lopulta niin loukkaavaa ja asiatonta että tulin siihen tulokseen että hän on muuttunut, sellaiseksi ihmiseksi jota en kaipaa elämääni.
4
Mitä merkitystä niillä on?
Hän muuttui ja se siitä, jos kyse olisi ollut väärinkäsityksestä niin se olisi kyllä varmaan selvinnyt koska aikani yritin asioita sopia.
Kertoohan sekin jo jotain ihmisestä jos toinen on valmis sopimaan ja toinen vaan heittää kuraa niskaan.
joiden ystävät ovat muuttuneet.