Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Mitä te tästä ajattelette?

Vierailija
22.02.2008 |

Minulla on mies ja vuoden ikäinen lapsi.

Mies käy todella paljon töissä, hänellä tuskin on aikaa meille. Annan hänelle vapaalla omaa aikaa, että jaksaisi taas olla töissä ja meidän kanssa. Hän saa käydä harkoissa, ja joskus reissuissa yksin hänen perheensä kanssa. Joskus minua ihmetyttää, että miksi hän ei kutsu minua ja lasta mukaan?J amiksi hän ei anna minulle vapaata? Ja koska annan näin paljon aikaa niin se menee tietenkin meidän ajasta pois. Nyt vähä aika sitten lapsi sairastu ja olin hänen kanssaan yksin kotona monta yötä, minua pelotti koska lapsella vain nousi kuume vaikka annoin lääkettä. Ilmoitin aina viestillä miehelle missä nyt mennään: " lapsella kuumetta 40 astetta" ..jne. Jouduin etsimään meille kyydin lääkäriin ja tuomaan jonkun meille ruokaa, koska miehellä oli auto.

Nyt ollaan päästy pois siitä kuumeesta mutta köhää silti on. Niin mies tänään minulle hermosi " sinun täytyy mitata lapselta kuume kolme kertaa päivässä" Sanoin että olen seurannut ja mitannut sillon tällön kuumetta mittarilla, varmaan kaksi kertaa päivässä, ja lämpöä ei ole ollut. Kokeilen vielä pari kertaa lisää kädellä tuntuuko kuumalta, koska olen jo tottunut lapsen lämpöön" Mies ärähtää " ei se käden lämpö riitä, et sinä sitä tunne" Seuraavan haukkuu minua että sinä olet sellainen mielipuoli, joka ei ajattele muuta kuin itseään, sanoin hänelle että " olen väsynyt, koska olen valvonut lapsen takia nyt monta yötä ja minulla ei järki luista aina asioiden kanssa ja kun itsellänikin on kuumetta" Mies ärähtää: " syö lääkettä, mulla ei ole varaa ottaa sairaslomaa" Ja kun mies tulee töistä niin valittaa miksi täällä on niin sotkusta. Mulla menee kaikki energia mökin puhdistukseen, mies pääsee aina valmiille ruualle. Hän lähtee hakemaan autoa ja huutaa, missä te viivytte? koska puen vielä lasta ja itseäni... Pesen pyykkiä kotona minkä kerkeän ja mies valittaa, et oel pessyt minun työvaatteitani. ...jne. Jossain kohin itsekkin ärähdän, mutta en saa sanottua suusta samalla tavalla tai mitalla kun hän, koska hän aina syyttää minua kaikesta. Ja aina hän saa minut alistettua.

On hän tietty hyväkin isä, mutta mielestäni rajansa kaikella... Hän tulee töistä niin ensinmäisenä huomioi lapsen, halaa. Tiedän, että rakastaa häntä yli kaiken. Mutta halauksen jälkeen hän menee omille asioille tietsikka huoneeseen ja paiskoo oven mennessään kiinni, ehkä käy kysymässä eikö ole mitään ruokaa..jne.

Hänen on myös helppo sanoa ääneen että jos tämä ei miks kään tästä muutu niin me erotaan. Ja minun pitäs paiskoa vielä enemmän töitä...

Ja hän myös sanoo sitä että sinulla on ollut mahdollisuus lähteä töihin, että älä kehtaa valittaa jos on raskasta kotona olo. Yksinkertaisesti minä kävin töissä välillä (ja lapsi oli hoi-ossa.), mutta kun tämä on pieni kylä ja täällä ei ole minun alallani töitä, ja miehellä on vakituinen työsuhde. Muutenkin kammottaa koko työ kun olen aina kaksin lapsen kanssa, niin milloin hän olisi vanhempien kanssa jos minäkin lähtisin töihin..

En ole itsekkään mikään pyhimys, kyllä myönnän virheitä, mutta mies ei myönnä ikinä.

Kommentit (30)

Vierailija
21/30 |
22.02.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sama koskee meidän poikaa.. en halua koskaan että se tekee samaa jollekkin naiselle.

mieheni isä on tehnyt saman hänen äidilleen, mutta he ovat päässeet niistä ajoista yli.

Vierailija
22/30 |
22.02.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

eikä ole väkivaltaa.. mutta sisäistä kipua sanoista ja loukkauksista kärsin..

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/30 |
22.02.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

yhdessä jonnekkin pariterapiaan tai perheneuvolaan, koska tuo on ihan ala-arvoista käytöstä mieheltäs ja ulkopuolinen vois sen saada itsekkin tuon tajuamaan..

Vierailija
24/30 |
22.02.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sai minut paljon vahvemmaksi...

Vierailija
25/30 |
22.02.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tämähän on ihan normaalia ja asiaankuuluvaa, en ymmärrä miksi pitäisi erota ennenkuin mitään muuta on yritetty? Mitä se ero muka ratkaisee?

Vierailija
26/30 |
22.02.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija:

Tämähän on ihan normaalia ja asiaankuuluvaa, en ymmärrä miksi pitäisi erota ennenkuin mitään muuta on yritetty? Mitä se ero muka ratkaisee?

Vierailija
27/30 |
22.02.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ettekös sinä ja lapsi ole miehen perhe? Eikö miehen pitäisi ajatella omaa perhettään ja sen parasta eikä vain itseään? Eikö teillä ole sellaista yhteistä ME-henkeä, että ME ollaan perhe, ME tehdään asioita jotta MEILLÄ olisi kaikilla hauskaa ja hyvä olla YHDESSÄ?

Tuon jutun perusteella sulla on kaksi lasta, yksi pieni ja yksi iso, joille pidät täyshoitolaa.

Vierailija
28/30 |
22.02.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

miehen kanssa kunnon keskustelu, vaikka väkisin. Jos ei tulosta niin kyllä harkitsisin lähtöä. Suhteen eteen pitää tehdä töitä ja se tarkoittaa molempia!

Vierailija
29/30 |
22.02.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hienoa, että annat miehellesi omaa aikaa, mutta ei perhe niin toimi että vain toinen aikuisista joustaa. Jos et saa mieheltäsi muuta kuin P:tä, niin pärjäät paremmin ilman häntä. Koittakaa nyt vielä keskustella asiasta, ja jos mies tajuaa tilanteen ja alkaa ottaa sinua ja lasta huomioon, niin ehkä saatte asiat korjattua ja parempaa on tulossa. Mutta jos miehellä ei ole aikomustakaan muuttua, niin nosta kytkintä!

Vierailija
30/30 |
22.02.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

...luin vasta sellaisen kirjan kuin Sata tapaa tappaa sielu: narsismin uhrit kertovat. Kuulosti vähän samalta. Mutta toivottavasti siitä ei ole kyse, vaan " vain" keskenkasvuisuudesta.

Hyvä tietty tästä ulkopuolelta sanoa, mutta mua vois ottaa sen verran pannuun, että esim alkaisin tehdä just ne hommat, mitkä koskee itseä ja lasta. Tyyliin en pesis miehen vaatteita, en vaihtais sen lakanoita, en ostais sille ruokaa, ja jos se söis mun ostamia ruokia, pistäisin ylös ja laittaisin laskun... No, ehkä ei ole kovin rakentava ehdotus :)

Jos jollakin tavalla jaksaisit puhua miehelle, ja rakentaa jotain keskusteluyhteyttä, niin se kai olisi parasta. Kysy vaikka, miksi hän on perheen perustanut, jos se ei merkitse hänelle mitään? Siinä vaiheessa kun naimisiin mennään (no niin, en muista olitteko naimisissa) ja lapsia saadaan, pitäisi myös ottaa perheestä vastuu, mikä tarkoittaa ensinnäkin sitä että katsotaan ensisijassa yhteistä etua. Ja tehdään yhdessä työtä yhteisen olemisen hyväksi. Eihän tuossa tilanteessa mies tee yhteiseen etuun mitään, päin vastoin.

Toivottavasti miehesi aikuistuu ennen kuin sinä romahdat...