Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Voiko raskaana käyttää mitään unilääkkeitä? Unettomuusjakso jälleen menossa ja järki lähtee.

Vierailija
21.02.2008 |

Ennen raskautta hoidin unettomuuden aina lääkkeillä (jaksoja n. 3 krt /vuosi)

Kommentit (12)

Vierailija
1/12 |
21.02.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

itsellä oli myös unettomuutta raskauden aikana, ja sain silloin sairaslomaa.

Vierailija
2/12 |
21.02.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tosin kertaluonteisesti käytettäväksi.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/12 |
21.02.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

sairaalassa ollessa jotain nukahtamislääkkeitä, mutta onko ne sitten verrattavissa unilääkkeisiin, en tiedä..

Vierailija
4/12 |
21.02.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

jos paha unettomuss, niin kyllä ne järkevän ja vaarattoman lääkkeen määrää.

Vierailija
5/12 |
21.02.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Älä ota lääkkeitä omin päin raskauden aikana. Äläkä ainakaan luota täysin näiden palstojen neuvoihin...

Vierailija
6/12 |
21.02.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eikö olisi sikiön kannalta parempi, että kysyt ihan asiantuntijalta. Lääkäriltäsi?

Vierailija
7/12 |
21.02.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vaikuttava aine oksatsepaami??? Farmacan mukaan ei suositella...mutta lääkäri kirjoitti sumeilematta. annostusohjeessa lukee 1 tbl/1 krt vrk...

Vierailija
8/12 |
21.02.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ajattelit sitten että kysyn asiaa vain täältä ja saan joltain palstailijalta reseptinkin :D

Kyllä kysyin vain siksi, että täältä kuulee voiko ylipäätään raskaana ottaa unilääkkeitä eli kannattaako edes varata aikaa lekuriin?

Se, että kysyy täältä jotain asiaa, ei tarkoita, etteikö selvittäisi asiasta lisää mistään muualta.

ap

Vierailija
9/12 |
21.02.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Noin kaksi viikkoa ennen kaksosten syntymää. Silloin mulle " syötettiin" Opamoxia. Tarpeeseen tuli lepo ja uni...

Vierailija
10/12 |
21.02.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

oxaminia tai opamoxia (sama vaikuttava aine) saa käyttää muutaman päivän kerrallaan ja montakin kertaa päivässä, jos tarve vaatii. Ei kumminkaan pitkiä jaksoja.

Kannattaa kysyä teratologisesta tietopalvelusta tms. mikä se nyt oli. On kai nykyään HUS-sairaalassa. Potilaatkin saa kysyä.

09-47176500 on puhelinnumero.

Tavislääkärit ei tiedä yhtään mitään. Mun kaveri on psykiatri ja se sanoi, että unettomuuteen saa käyttää melatoniinipillereitä. No, teratologisessa kiellettiin multa niiden käyttö. Mun neurologi sanoi, että panacodia ei saa käyttää ja olin pulassa, no teratologisessa sanottiin, että saa käyttää.

Vierailija
11/12 |
21.02.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

lääkäreiden neuvot ovat sekavia.

Vierailija
12/12 |
21.02.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

ei hyvä kai käyttää. Aika turhauttavaa varoa, kun vasta yrittää. Näinkö pitää tosiaan tehdä.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kolme neljä kaksi